• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שבת שמשפיעה על כל השנה

שבת זו, בה אנו מציינים את ענין התשובה באופן של עליה לדרגא נעלית יותר, יש בה את הכח להעניק לכל יהודי, הן את התיקון לכל השנה שחלפה והן את הכח להעמיד את השנה הבאה עלינו לטובה באופן נעלה
שבת שמשפיעה על כל השנה
שנה טובה ומתוקה. מידי שנה, מחלק הרבי שליט"א מלך המשיח, לפני יום כיפור פרוסת עוגת 'לעקאַח' לכל אחד
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בין ראש השנה ליום הכיפורים (כמובן בלי להחשיב את ראש השנה ויום כיפור עצמם) ישנם שבעה ימים רצופים, לדוגמא השנה שראש השנה חל בימים שני ושלישי הרי שמיום רביעי שאחרי החג, ועד ליום שלישי של ערב יום כיפור, עברנו שבע יממות - מחזור של שבוע שלם. 

שבעת ימים אלו הרי הם כנגד שבעת ימי השבוע שבכל השנה כולה, בהם ניתן לתקן ולהשלים את כל מה שלא הצלחנו לעשות בכל ימי השנה החולפת. כך יום רביעי, מתקן בבת אחת את כל ימי רביעי שחלפו בשנה האחרונה, והיום שלמחרתו, מתקן ומשלים את כל ימי חמישי וכן הלאה.

הרבי שליט"א מלך המשיח, מציין כי לא רק ששבת זו, יכולה לעשות תיקון ולהשלים את העבר, אלא היא אף משמשת כשבת הראשונה של השנה, ומשכך, הרי היא מכילה את הכוחות לכל השנה כולה, כפי ששאר הימים, במשך כל השבוע המיוחד הזה מכילים.

שבת של תשובה

שבת זו נקראת בקרב עם ישראל בשם "שבת (ת)שובה".  ענינים רבים נקשרו לסגולתה של שבת ייחודית זו, ואף מנהגים שונים מאפיינים אותה, ובראשם קריאת ההפטרה הנפתחת במילים "שובה ישראל עד ה' א-לוקיך".

עיון מעמיק בתוכנה של השבת, מגלה עד כמה קשורה היא ומאוחדת עם רעיון התשובה. ראשית נציין כי שבת זו, כפי שנאמר קודם, הינה מיוחדת במינה, בהיותה השבת שמעלה את שבתות כל השנה שעברה, ובד בבד משפיעה היא ומקרינה על כל שבתות השנה החדשה הבאה עלינו לטובה. 

ענינה של השבת, היא סיום העבודה כולה ושלימותה, באופן שהכל נגמר. כפי שהיה בשבת הראשונה, כאשר בורא העולם, סיים את בריאתו בששה ימים, וביום השביעי הושלמה מלאכתו. כפי שאנו מזכירים זאת בקידוש: "ויכולו השמים והארץ . . וישבות ביום השביעי". תורת הסוד מגלה כי שלימות כל הענינים הוא בעלייתם אל עולם רוחני נעלה יותר. וכך העולם כולו, שנברא באמצעות הדיבור, מתעלה בשבת לעולם הנעלה ממנו שזהו עולם המחשבה. מכאן גם הדיוק המופיע כי שבת אותיות תשב, מלשון תשובה, במשמעות לשוב ולחזור למקור ולמקום הגבוה יותר. עניינה של השבת ועניין התשובה הינם דבר אחד.

לא לעמוד במקום

בקביעות של שנה זו, כאשר ראש השנה חל בימים שני ושלישי, אזי קוראים לאחר ראש השנה, בשבת שובה את פרשת וילך. ומזה ישנו לימוד בעבודתו של היהודי, כפי שאומר זאת הרבי שליט"א מלך המשיח: "וילך" רומז על ההליכה וההמשכה מיום השבת שממנו מתברכים ימות השבוע, ובשבת זו היא ברכה לכל השנה כולה.

"ומזה מובן שבשבת שובה (ובפרט כשחל בפרשת וילך) צריכים לקבל החלטות טובות בנוגע להשבתות דכל השנה – הן בנוגע להקהלת קהילות בשבת, והן בנוגע לנתינת צרכי השבת (וכל השבוע) לכל מי שזקוק לכך באופן של הרחבה ותענוג, בשר שמן ויין ישן . . מעין ודוגמא והכנה להסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר לעתיד לבוא".

ובזכות פעולות אלו, נזכה בפועל ממש, לשנת הגאולה האמיתית והשלימה, בהתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח לעין כל. גמר חתימה טובה.

שבת שכולה שבח והודיה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...