• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

סיום הרמב"ם ה-40 ברוב שירה וזמרה

כל אחד ואחת בוודאי יטלו חלק בעצרת גאולה ומשיח וסיום הרמב"ם ביום ראשון, ג' תמוז, באמפיתיאטרון בבת ים, בשעה 7 בערב, במעמד רבנים ואישי ציבור וברוב שירה וזמרה מפיהם של גדולי הזמר החסידי
סיום הרמב"ם ה-40 ברוב שירה וזמרה
סיום הרמב"ם בקהיר, מצרים. חגיגת סיום הרמב"ם בשנים עברו, במצרים, המקום בו חי ופעל הרמב"ם במשך שנים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ביום ראשון הם יגיעו אל היעד. אלפי לומדי הרמב"ם כתקנתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, המשלימים בכל יום לימוד של שלשה פרקים - ולצידם גם נשים וילדים הלומדים את ספר המצוות החופף - בסיומו של המחזור הארבעים ללימוד זה.

זהו יום חג לא רק ללומדים, אלא לכל יהודי. מאז מתן תורה ועד להתייסדות הוראה זו, לא חווה עם ישראל אפשרות ללימוד משותף שיקיף את כל העם כולו, בלימוד של כל התורה כולה. לאורך הדורות נקבעו מספר תקנות לימוד יומיות, אך הן פנו בעיקר ליודעי ספר ואנשי לימוד. תקנות אחרות התמקדו בעיקר באלו שאין תורתם אומנותם - תקנת הרמב"ם איפשרה לראשונה אחדות גמורה בין הלמדנים לאנשי העבודה ועמל הכפיים, בין יודעי לימוד מעמיק ובין אלו העושים צעדים ראשונים בעולם התורתי ואפילו סדר לימוד המיועד לנשים וילדים. זו גדולתה של חגיגת הסיום. 

אחדות גמורה

גם תוכן הלימוד בספרו של הרמב"ם מביא את הלומד להקיף את כל התורה כולה. וכפי שמעיד על ספרו רבי משה בן מימון בהקדמתו לי"ד החזקה: "לפיכך קראתי שם חיבור זה משנה תורה - לפי שאדם קורא בתורה שבכתב תחילה, ואחר כך קורא בזה, ויודע ממנו תורה שבעל פה כולה, ואינו צריך לקרות ספר אחר ביניהם". כלומר, שחיבור זה הינו יחיד במינו מכל ספרי התורה שבעל פה, והוא היחיד המקיף את כל ההלכות כולן.

אחדות זו העולה ומשתקפת הן במסלולי הלימוד והן בתוכן הלימוד, מאחדת את כל עם ישראל. חגיגת הסיום ביום ראשון ג' תמוז, שייכת כאמור לכל אחד ואחת. 

בהתאם לכך מופנית ההזמנה האישית לכל אחד מישראל, להשתתף ביום ראשון בעצרת גאולה ומשיח שתיערך באמפיתיאטרון בבת ים, בשעה 7 בערב, במעמד רבנים ואישי ציבור, כשבמהלכה יתקיים מעמד סיום והתחלת הרמב"ם לצד דברי חיזוק בבשורת הגאולה וברוב שירה וזמרה על ידי גדולי הזמר החסידי.

יום סגולה

מגלגלין זכות ליום זכאי. יום הסיום ג' בתמוז, נקבע בתולדות עם ישראל כיום של 'למעלה מהטבע' החל מהאירוע השמיימי בימי יהושע בן נון 'שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון' דרך היום בו יצא אדמו"ר הריי"צ ממאסרו כשלב מקדים לקראת שיחרורו המלא בי"ב-י"ג תמוז ועד לדורנו אנו - כיום בו מתגברת האמונה בכל דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בהתגלותו הקרובה והמיידית מתוך חיים נצחיים בלי הפסק כלל. אירוע עצרת גאולה ומשיח יעמיד את כל אלו על סדר היום ויעניק למשתתפיו את החיזוק והבטחון בגאולה האמיתית והשלימה - תיכף ומיד ממש.

סיום המחזור הארבעים, יביא בוודאי גם לקיום דברי הרמב"ם בהלכה האחרונה בספרו: "ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה, ולא קנאה ותחרות, שהטובה תהיה מושפעת הרבה, וכל המעדנים מצויין כעפר, ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד, ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם, שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים", בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח, ומתוך שמחה וטוב לבב.

להדליק את המנורה כל הזמן

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...