• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

להדליק את המנורה כל הזמן

לא רק הכהן הגדול נדרש להדליק את המנורה בבית המקדש. עבודת הארת עצמו וסביבתו מוטלת על כל אחד ואחת. פעולה זו של הארת הסביבה צריכה להפוך להיות חלק מאיתנו כך שתאיר מעצמה
להדליק את המנורה כל הזמן
וזה מעשה המנורה. הרבי שליט"א מלך המשיח מעורר כי מנורת המקדש הייתה בעלת קנים ישרים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מספרם של היהודים שעמדו למרגלות הר סיני, עומד על למעלה משש מאות אלף איש שלצידם עמדו כל נשמות ישראל העתידות להגיע לעולם. יחד, כולם עמדו וקיבלו את התורה מאת הבורא. באותו מעמד ניתן גם הכח לכל אחד למצוא את חלקו בתורה, ללומדה באופן שתתאחד אותו ותקרא על שמו ובעיקר: לחדש בה חידושים כפי שיוכל, במסגרת הכללים התורניים כמובן.

לפני כל אותם פירושים עתידיים שיכולים להמצא בכל מילה בתורה, עומד הפירוש הפשוט על הנאמר בתורה, אותו פירוש המסביר ומבהיר את 'פשט' כוונת דברי התורה. גדול מפרשי התורה, רש"י, מעיד על עצמו במספר מקומות "אני לא באתי לפרש אלא לפשוטו של מקרא" ואכן פירושו נלמד עד עצם היום הזה, על ידי כל לומדי התורה, מהילד המתחיל ללמוד את החומש ועד ללמדנים מעמיקים בדפי הגמרא.

שיאיר מעצמו

את המילים הפותחות את פרשתנו "בהעלותך את הנרות" מסביר רש"י: "על שם שהלהב עולה, כתוב בהדלקתן לשון עליה, שצריך להדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה", בכך מסביר הוא את השימוש בלשון המיוחדת "בהעלותך" כשנאמרת על פעולת הדלקת המנורה בבית המקדש, על ידי הכהן הגדול. על כך, שואל הרבי שליט"א מלך המשיח, אם כן, מהי ההוראה הנלמדת לכל אחד מכתוב זה? התורה, מלשון הוראה, נאמרה לכל יהודי בכל מקום ובכל מצב. היא מכילה את ההוראות הצריכות לכל אחד, ואם אכן מדובר כאן בפעולה המתבצעת בבית המקדש על ידי הכהן הגדול, לשם מה צריך לכתוב זאת בתורה?

בשביל להבין זאת, עלינו להבין את מקומו של המשכן, לא רק כבית לה' שהוקם בזמן שהייתם של ישראל במדבר בצאתם ממצרים, אלא כעבודה אישית הנעשית על ידי כל אחד, למצוא בקרבו מקום לה', וכפי שלימדונו חז"ל את הפסוק "ועשו לי מקדש - ושכנתי בתוכם", אותו פירשו: "בתוכו לא נאמר, אלא בתוכם, בתוך כל אחד ואחד".

אם כך הם הדברים, הרי שגם עבודה מיוחדת זו של הדלקת המנורה צריכה להיות באופן אישי על ידי כל אחד. ומהי אותה עבודה? אינה אלא להאיר את עצמו ואת סביבתו בפעולת הנשמה "נר ה' - נשמת אדם".

וכאן מגיע פירושו של רש"י המלמדנו שהדלקה זו צריכה להיות עד שתהא שלהבת עולה מאליה", זאת אומרת לא להסתפק בהדלקה, אלא לפעול על עצמנו ועל הסובבים אותנו, שפעולות התורה, המצוות והמעשים הטובים יאירו ויתגלו אצלנו כמו מעצמם, ללא צורך להדליק ולהניע לפעולה בכל פעם מחדש.

כל יהודי שליח

בחודש זה, מציינים שמונים שנה להגעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, יחד עם הרבנית לחופי ארצות הברית. תאריך זה פתח את פעולותיו הכבירות להצלת עם ישראל בעולם כולו והניע את פתיחת בתי חב"ד והגעת השלוחים לכל פינה בעולם. הרבי שליט"א מלך המשיח, מלמדנו כי כל יהודי הינו שליח, ועל כולנו מוטלת המשימה, אותה אנו צריכים לעשות שתהפוך להיות חלק מאיתנו - לקבל את פני משיח צדקנו, בגאולה האמיתית והשלימה, ותיכף ומיד ממש.

תודה על שגרה של ניסים ונפלאות

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...