• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תודה על שגרה של ניסים ונפלאות

אחרי שהיינו עדים לניסים הגדולים המלווים את עמינו בכל השנה המיוחדת שאנו מצויים בה - שנת פלאות אראנו, אין ספק שכעת אנו צריכים להודות לה' מתוך שירה וזמרה, ומתוך שמחה המביאה את הגאולה
תודה על שגרה של ניסים ונפלאות
ניסים נופלים ברחבי הארץ. באופן לא יאומן, מטחי ענק של טילים ורקטות מסתיימים כמעט ללא נפגעים. ניסים ונפלאות
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

התופעה הייתה מתחילה מידי שנה בחג השבועות ונמשכת עמוק לתוך ימי הקיץ. שיירות עולות לירושלים כששירה בפיהן, כלי נגינה בידיהן, ובראשן שור שקרנותיו מצופות זהב. רק מבט מקרוב, מגלה כי בין קרניו מצויים סלים קלועים המכילים ממיטב פירות ארץ ישראל. 

השיירה, כמו כדור שלג, הולכת ומתארכת ומתעבה... עוד ועוד אנשים המבחינים בה בדרכה, ממהרים להצטרף עם פירותיהם. כל אלו הם אותם אנשים שגידלו פירות אלו בכרמם או מטעם האישי וכעם מעלים הם את הפירות הראשונים שצמחו, לירושלים לבית המקדש, מתוך כוונה להודות ולהלל לשמו הגדול של מי שאמר והיה העולם.

"וענית ואמרת לפני ה' אלוקיך..." מתארת התורה את מילות השבח וההודיה הנאמרים במעמד מרגש זה, הכוללים דברי הודיה על כל מה שעבר עם ישראל עוד מתקופת אברהם אבינו ועד לישיבתינו בארץ ישראל.

לומר תודה

מצווה חשובה זו, שנעשית בזמן בית המקדש מידי שנה בשנה, על ידי אלפים, המחישה את אחד מיסודות היהדות - התודה לה'. נכון בפי כולם שגור שמו יתברך, מילים כמו "בעזרת ה'" ברוך ה'" ו"תודה לא-ל", הינן מטבעות לשון שגרתיות כמעט אצל כל אחד. אך מידי פעם נדרש היהודי להביע את תודתו גם במעשה.

לקיחת הפירות הראשונים הצומחים במטעו הפרטי, אותו מקום בו השקיע את כל מרצו ואונו כדי לזכות לקטוף את הפירות, לקיחת היבול העסיסי לו מחכה כל חקלאי - ודווקא את המובחר שבו והעלאתו לה' - הינו הביטוי הטוב ביותר לאמונה ולאמירה: כל עבודתי תלויה בברכתו וברצונו של הבורא. הוא אמר וירד הגשם ובברכתו תצליח פרנסת האדם.

מצווה זו אינה שמורה רק לחקלאים ורק לבית המקדש. הצורך להודות לה' צריך להיות טבוע בחייו של כח אחד. 

החל מתחילת שנה זו, התפרסמו דברי הרבי שליט"א מלך המשיח על הרמז שבאותיות פ"א – הרומזים לשנה זו תשפ"א - כאותיות שהראשי תיבות שלהן הוא פלאות אראנו. ואכן, באופן מפתיע לגמרי, העולם כולו עד לניסים הרבים המתחוללים לעם ישראל בכל מקום ובמיוחד בארץ הקודש: "ארץ אשר . . תמיד עיני ה' אלקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה".

לשיר ולרקוד

די אם נציין את הנס המופלא לו עדים העולם כולו, כאשר הקורונה כמעט ונשכחה שהייתה פה. סבבי הלחימה מול המחבלים המאיימים לפגוע בנו מבית ומחוץ, גם הם מעידים על שגרה של ניסים מופלאים, כשמתוך מאות נסיונות פגיעה, אנו רואים את הנפלאות הרבות.

יחד עם הבקשה מה' יתברך, שימשיך לשמור עלינו והצער על מי שנפגע ל"ע, הרי שברור שמדובר בתופעה שאין לה אח ורע. ועל כן מוטלת עלינו החובה והזכות להפגין את תודתנו להקב"ה השומר ומגן על עמו ישראל.

זה הזמן להתחיל ולקיים מעמדי וסעודות הודיה מתוך שיר ושבח. בכל מקום יתאספו אנשים נשים וטף (בהפרדה כמובן), לומר תודה וכמובן מתוך שירה וזמרה, מתוך שמחה אמיתית הפורצת את כל הגדרים ומביאה גאולה אמיתית ושלימה, תיכף ומיד ממש.

כולם יחד בקריאת עשרת הדברות

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...