• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ג אייר התשפ"ד (21.05.2024) פרשת בהר

הדירה שממתינה לייעודה האמיתי

על כל אחד ואחד לדעת את תכלית ירידת הנשמה כאן לעולם, ואת מטרת בריאת העולם הבאה לידי ביטוי בהוספה במעשים טובים ומצוות המזרזים ומביאים את הגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומיד ממש
הדירה שממתינה לייעודה האמיתי
כל יהודי קשור לתורה.חתן בר מצווה עולה לתורה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ההכרזה "ויעקב הלך לדרכו" הנשמעת במוצאי שבת בראשית בבתי הכנסת, מסמלת את הקריאה למעבר מימי חודש החגים המסתיימים בשבת זו, לימי החולין הבאים עלינו לטובה.

נכון, פעמים רבות נראה כי הרבה יותר טוב ונכון להישאר באווירת הקדושה וההתעלות האופפת את חודש תשרי. ימי החולין האפרוריים הנוקשים על הדלת, נראים פחות אטרקטיביים ונוצצים לעומת החגיגיות שזהרה בימי ההתרוממות. אך על יהודי לדעת כי תפקידו העיקרי - לבנות לקדוש ברוך הוא "דירה בתחתונים" - תלויה דווקא בעבודתו היום-יומית, ה'אפורה' אולי, אליה ימשוך את אור הקדושה מתוך מקומה הטבעי לרבדים הנמוכים של מקומו ועבודתו בעולם.

מתחילים מבראשית

בפרשת השבוע, מתארת התורה באופן מדויק את בריאתו של האדם הראשון ביום השישי לבריאת העולם. גופו מן האדמה ונשמתו מהבורא יתברך, "ויפח באפיו נשמת חיים". הזוהר הקדוש מסביר כי פעולת הניפוח מוציאה אויר פנימי הנמצא בתוך תוכו של האדם, שלא כמו בשימוש רגיל בכלי הנשימה המוציא אוויר 'חיצוני' ללא מאמץ. כאשר התורה משתמשת במילה "ויפח" הכוונה היא 'מתוכו נפח'. לאור דברים אלו, מגלה אדמו"ר הזקן בספר התניא את מעלתה הנפלאה של הנשמה היהודית השוכנת בתוך הגוף כאן למטה: "ונפש השנית בישראל היא חלק אלוקה ממעל ממש".

שילוב זה נמשך מאדם הראשון ועובר לכל יהודי ויהודי. מחד שוכנת בו הנשמה הגבוהה והנישאה שמקור חוצבה ממנו יתברך מעל כל העולמות כולם, ומאידך נשמה אצילית זו יכולה לפעול ולהתקדם דווקא בתוך גוף גשמי, בעל צרכים פשוטים כאכילה, שתיה ושינה. דווקא שילוב זה בין העליון ביותר שלמעלה מכל מגבלות העולם, בתוך מסגרת חיים אנושיים, יוצר את הדרך הסלולה לעמוד ביעד החשוב ביותר: הבאת הגאולה האמיתית והשלימה, ובשמה האחר "לעשות לו יתברך דירה בתחתונים", דווקא כאן בעולם בו נראית המציאות הגשמית לעובדה מוגמרת ומוחשית - לעשות דירה להקב"ה. בית ומשכן, בהם יוכל 'להיות' במלוא המובן, כמו דירתו של האדם, שבה הוא חש בנוח להתבטא בנוחות.

כאשר בשבת זו יפתחו מחדש ספרי התורה, ותשמע קריאת פרשת בראשית המספרת את בריאת העולם, עלינו לשמוע את המסר העולה מהתורה, אשר היא הוראה אישית. סיפור הבריאה הינו תפקיד הנמשך עד לגאולה האמיתית והשלימה, תפקיד המוטל על כל אחד, כאשר במקביל ניתנו לנו כל הכוחות הרוחניים לביצוע המשימה.

ועד אחרית

תכלית ומטרת בריאת העולם, מוזכרת כבר בתחילת התורה, בתיאור מצב העולם עם תחילת בריאתו. "ורוח אלוקים מרחפת על פני המים" אומר הפסוק השני בתורה, וחכמינו מסבירים במדרש: "זו רוחו של מלך המשיח".

על כל אחד ואחד לדעת את תכלית ירידת נשמתו כאן לעולם, ואת מטרת בריאת העולם הבאה לידי ביטוי בהוספה במעשים טובים ובמצוות המזרזים ומביאים את התגלותו המיידית של הרבי שליט"א מלך המשיח, ותיכף ומיד ממש.

לעצור יום אחד כדי להתאחד

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...