• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לעצור יום אחד כדי להתאחד

כמו אותו מלך המבקש מבניו: 'התעכבו בבקשה אצלי עוד יום אחד' כך אומר הקב"ה לעם ישראל "קשה עלי פרידתכם", גלו ביום חג זה את האחדות המוחלטת המובילה לגאולה האמיתית והשלימה
לעצור יום אחד כדי להתאחד
מקיפים את כל הסביבה. אלפים בשמחת בית השואבה ברחובות שכונת קראון-הייטס בברוקלין ניו-יורק
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בסיום השבוע של חג הסוכות חוגגים את החג הנקרא בלשון התורה "שמיני עצרת", ככתוב: "ביום השמיני מקרא קדש יהיה לכם . . עצרת הוא", רש"י מפרש את טעמו של שם זה: "עצרתי אתכם אצלי, כמלך שזימן את בניו לסעודה לכך וכך ימים, כיון שהגיע זמנם להפטר (=ללכת), אמר: בני בבקשה מכם עכבו עמי עוד יום אחד, קשה עלי פרידתכם". שואל על כך הרבי שליט"א מלך המשיח: מה הועילה בקשת המלך להתעכבות יום נוסף? והלא לאחר יום זה יצאו וילכו להם הבנים. ובנמשל: מה מוסיף יום חג זה, המעכב את בני ישראל אצל הקב"ה? והלא לאחר מכן יוצאים כולם ושבים לבתיהם.

התשובה היא, שיום זה מגלה קשר מאחד בין בני ישראל, קשר נעלה ויחודי שלא הופיע קודם אפילו במהלך האחדות שנוצרה בחג הסוכות.

בלי שום הבדל

אחד מתוארי ושמות הסוכה היא 'סוכת שלומך' כי היא משכינה שלום ביצירת איחוד גמור של כל הסוגים בקרב עם ישראל שראויים הם לשבת יחדיו. אך מתברר שאחרי כל השבוע בו שהינו בדרגת הגילויים של האורות הרוחניים ה'מקיפים' בסוכה, עדיין נשארו חילוקי דרגות בין חלקי העם השונים. עצם הישיבה במשך שבוע שלם בסוכה, הרי היא מעידה על הצורך להתייחס לכל פרט בנפרד, בפני עצמו, בתוך המכלול המאחד.

לכך אומר הקב"ה "קשה עלי פרידתכם", אחרי שבוע ההתעלות וההתאחדות בסוכה, עצרו עוד יום אחד כדי לקלוט בפנימיות את האורות הגבוהים, והתחברו לגילויים הנעלים יותר של יום שמיני עצרת. דווקא כעת, יש לנו את האפשרות להתעלות לדרגה בה מתגלה החיבור ב'יום אחד' הכולל ומאחד את עם ישראל כולו כאיש אחד, בדוגמת הקרבן של יום זה בבית המקדש - פר אחד כנגד אומה יחידה.

ביום שמחת תורה, בו האחדות מתגלית במלא תוקפה, אנו פוגשים את הדרגה הנעלית ביותר, שאינה יכולה לבוא לידי ביטוי אפילו בדיבור אלא רק ב... ריקוד עם הרגליים. ריקוד כזה בו שווים כולם, בלי שום הבדלים מהקטן שבקטנים ועד הגדול שבגדולים, כולם יחדיו עם ספרי התורה הסגורים - מה שמעיד גם הוא על שוויון מוחלט, כי כשהספר סגור ועטוף, לא ניכרים הבדלי הידע וההעמקה בתורה. דווקא מהמקום הכי בסיסי ובראשיתי שלה התורה מתחברת ושייכת לכל יהודי ויהודי. 

דווקא השנה

בשנה זו, כאשר מתכונת הריקודים במקומות רבים תהיה שונה ורבים יאלצו לחוות את ההקפות באופן בלתי שגרתי, הרי שדווקא כעת זהו הזמן לגלות ביתר שאת את האחדות המקיפה את כולנו. אל לנו לתת לענינים חיצוניים לפגום בנקודה הפנימית של כל יהודי. מכל מקום ומקום יעלו השירה, השמחה והריקודים ויקיפו את כל הסביבה.

חשוב ביותר לציין את הוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לנצל את יום החג, על מנת להביא את השמחה לכמה שיותר יהודים. בזכות שמחה זו נזכה בוודאי, לקיום התפילה "בא יבוא צמח בשמחת תורה", ותיכף ומיד ממש, יימשכו הריקודים של כל עם ישראל יחדיו בבית המקדש השלישי, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח.

זמן של אחדות וגאולה לישראל

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...