• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

זמן של אחדות וגאולה לישראל

חג הסוכות, בכוח האחדות שלו מגלה את כוחו הפנימי של כל יהודי - את עצם נשמתו. הברכה על ארבעת המינים השונים המאוגדים יחדיו, מסמלת את איחוד כל סוגי העם כטעימה מהגאולה האמיתית והשלימה
זמן של אחדות וגאולה לישראל
הרבי שליט"א מלך המשיח עם ארבעת המינים המשולים לסוגים השונים בעם ישראל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לאורך כל שנות קיומו של העם היהודי, לא תמיד התבלטה נקודת האחדות המשותפת לכולם. תקופות של פיצול וויכוחים סוערים איימו, ולעיתים אף פילגו בפועל, את העם שנקרע למחנות שונים. אלא, שתמיד בעת משבר וצרה ניתן היה לראות, כבאורח פלא, את חילוקי הדעות נעלמים ותחושת אחריות קולקטיבית אופפת את כולם.

תחושה זו, מתבקשת בכל עת, שהלא הכלל הגדול בתורה "ואהבת לרעך כמוך", הינו נכון בכל זמן ובכל מצב, ויתירה מזו, היא מתבקשת בימי חודש החגים בהם מתכנסים הכל בבתי הכנסת לתפילה זכה. אולם דומה כי דווקא בשנה זו בה מתבקשת שבעתיים האחדות וההתאחדות הכללית של הציבור, היא חסרה במיוחד ולא מביאה לליכוד חלקי העם. את האשמה ניתן לתלות בגורמים שונים ומשונים, אך אין זה הזמן לחפש אשמים אלא למהר ולמצוא פתרון שיביא לאיחוי השסעים וביטול הקרעים.

לגלות את הנסתר

אחת ממעלותיו של חג הסוכות, הינו הבאה לידי גילוי של הדברים המכוסים שאפיינו את ימי ראש השנה ויום כיפור. מהפסוק: "בכסה ליום חגנו", למדו חז"ל כי ביום חגנו, ימי זמן שמחתנו, ניתן לגלות את מה שהיה מוסתר ומכוסה בימי התפילות והתחנונים, בהם גילה כל יהודי את עצם נשמתו בתפילתו.

הדרך להביא לגילוי, היא אחדות. שהיא המאפיין הבולט ביותר של החג: למרות שאנו לוקחים לברכת הלולב ארבעה מינים השונים זה מזה בתכלית, כל אחד מהם מייצג חלק אחר בעם ישראל, הרי שרק על ידי איגודם והצמדתם באחדות גמורה, ניתן לקיים את המצווה. כאן מתאחדים הן בעלי התורה (טעם) והן אותם המלאים במצוות (ריח) וכאלה שיש בידם הן מזה והן מזה, וכאלו שעדיין אין בידם לא תורה ולא מצוות. אחדותם של כל סוגי עם ישראל יחד, היא ורק היא מביאה לידי שלימות המצווה.

בימי חג הסוכות, עוזב כל אחד את ביתו ומבצרו האישי ואת המרחב האישי הפרטי השומר ומגן עליו, ויוצא אל הסוכה שבחוץ. למעשה זו מצווה מיוחדת במינה, כאשר אופן קיומה הינו על ידי כל הגוף כולו. אם במצוות אחרות נדרש האדם להפעיל בעיקר את ראשו או ידו, הרי שכעת רק על ידי הבאת הגוף כולו לסוכה, יוצא הוא ידי חובת מצוות היום. והמסר ברור הוא: הגוף רומז לסוגים השונים בעם ישראל, וכעת זהו הזמן בו כולם מתאחדים, ימי זמן שמחתנו, ובמיוחד וביתר שאת בזמן השמחה והריקודים הנמשכים ומגיעים לימי שמיני עצרת ושמחת תורה בסיום חג הסוכות.

לישב בסוכה אחת

הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר, כי עיקר ענינה של אהבת ישראל כיום, היא טעימה מהגאולה האמיתית והשלימה, אז כולנו נחיה באחדות גמורה. על תקופה זו אמרו חז"ל "ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת" כפי שאכן יתקיים בפועל, בסוכה המיוחדת שעושה הקב"ה מעורו של הלויתן לסעודת שור הבר לכל עם ישראל. בזכות דרך זו, של הסרת המחיצות והפירודים ומציאת נקודת השותפות בין יהודי ליהודי נזכה בפועל ממש להתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלימה.

כי בשמחה תצאו מכל ההגבלות

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...