• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הצעירים פורצים קדימה - לגאולה

ההתפתחות הרבה בתחומים רבים, מאפשרת כיום פריצת דרך לצעירים רבים. עד כמה צעירים? אפילו תלמידי ישיבה, בגילאי העשרה המוקדמים, יכולים כיום להשפיע בענק ולפעול גדולות ונצורות. סיפורן של שתי יוזמות יחודיות לחנוכה שעשו הצעירים
הצעירים פורצים קדימה - לגאולה
מראה הרכבים בניו יורק
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בבית המקדש, ניתן היה למצוא דווקא את הצעירים ביותר עוסקים בהארת העולם. היה זה בעיצומו של מעמד שמחת בית השואבה, בלילות חג הסוכות בחצר המקדש, כאשר כהנים צעירים היו עולים כדי להדליק אבוקות של אש שהאירו את ירושלים, כשהם נושאי על גביהם כדי שמן כבדים בעודם מטפסים על סולמות תלולים. מכך לומד הרבי שליט"א מלך המשיח על כוחם של הצעירים לפעול ולהשפיע.

לנצל כל רגע

ההתפתחות הרבה בתחומים רבים, מאפשרת כיום פריצת דרך לצעירים רבים. עד כמה צעירים? אפילו תלמידי ישיבה, בגילאי העשרה המוקדמים, יכולים כיום להשפיע בענק ולפעול גדולות ונצורות.

לדוגמא, אם בעבר תיכנון וארגון של שיירות, הדלקות חנוכיות המוניות ושלל אירועים הקשורים ל'מבצע חנוכה' היו פרי תכנון של המבוגרים, בשנים האחרונות, ניתן למצוא עוד ועוד יוזמות של תלמידים צעירים שהחליטו לפרוץ קדימה, ובגדול.

לא לחינם ישיבות חב"ד נקראות בשם תומכי תמימים כשהכינוי לתלמידי הישיבה הוא תמימים. לצד השקיעה בלימוד לאורך היום, הרי ששעות הפנאי מנוצלים לחשיבה, תכנון וביצוע של פעולות הפצה, כשהכל נעשה מחוץ לזמן הלימוד, ועל חשבון ימי המנוחה.

אופני האור

ביום שני, נר חמישי של חנוכה, התקיימה שיירת האור לקבלת פני משיח צדקינו, שכללה 35 אופניים עם חנוכיות מאירות שדגלי משיח מתנפנפים עליהם, ולוותה בשירי משיח רבים, תוך כדי חלוקת עלונים וכרטיסים על החג ועל משיח לכל העוברים והשבים. חשוב לציין שגילם הממוצע של הרוכבים הצעירים נע בין 13 ל-16 לערך.

השיירה התחילה בתל אביב בבית חב״ד בשכונת פלורנטין בשירת 'יחי אדוננו' ועברה במרכז ארץ הקודש בערים מרכזיות בהם תל אביב, בני ברק ורמת גן. גם בכבישים וכיכרות מרכזיים בהם כיכר דיזינגוף, כיכר רבין ואף ל'כיכר החטופים' הגיעו כשהם מעודדים את הציבור.

השיירה החדירה את שמחת החג בתושבים והעיקר פירסמה את בשורת הגאולה וזהות הגואל למרכז כולו.

אור כפול בניו יורק

גם בניו יורק, שם לומדים תלמידים בגיל העשרים המוקדמים לא נחו על השמרים והם ארגנו שיירת אור עוצמתית אשר עברה באזורים המרכזיים והומי האדם של ניו יורק רבתי והדליקה אצל יהודים רבים את הניצוץ וגרמה להם להתגאות ביהדותם.

שבועות לפני חג החנוכה הם החלו לבנות בהתנדבות ועל חשבונם חנוכיות עץ ענקיות, במקביל ערכו גיוס תרומות להשכרות הטנדרים הגדולים עליהם יעמדו החנוכיות. בערב השיירה, הולבשו כל החנוכיות בשרשראות אור צבעוניות לצד דגלי משיח שהתנוססו בגאון. מאחורי שיירת הטנדרים הנכבדת השתרעה כמות כפולה אף יותר של רכבים פרטיים, נהוגים בידי אברכים שגם עליהם ניצבו חנוכיות ורמקולים עם שירי החג, אשר הוסיפו נופך משנה לשיירת האור האדירה.

החידוש המרענן של השנה היה שהשיירה הסתובבה במשך שני לילות! בלילה הראשון הסתובבו הרכבים בשכונות של ברוקלין ועוררו יהודים רבים ליהדות ולמהות הגאולה והגואל. חשוב לציין כי מדובר גם בשכונות שאינם מזוהות כ'יהודיות'.

הלילה השני הוקדש כולו לרובע מנהטן, לעורר ולהפיץ... בשיירה מרשימה ביותר חצו הרכבים הגדולים את גשר מנהטן, ונסעו בכל הרחובות המרכזיים של הרובע היוקרתי. אנשים רבים עצרו, צילמו ושאלו שאלות, במספר מוקדים אף עצרו הבחורים להדליק חנוכיה ולרקוד וזכו להתעניינות רבה של העוברים והשבים אשר חלקם היו יהודים שמיד קיבלו חנוכיות מהודרת לביתם, כשהם מתחזקים בבשורת הגאולה. 

כך הודפס ספר התניא בעזה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...