• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מלחמת המפרץ, פרק אחד עשר: מיקי דיאר יצא מבין ההריסות בנס מדהים

אחד הנסים המדהימים ביותר במלמת המפרץ קרה במטח ה- 11, הנס בסביון • כאשר הבית שנפגע מהסקאד (שהפטריוט לא יירט...) - קרס על יושביו, אך ראשו של מיקי בצבץ בין ההריסות... • הנסים המדהימים שהיו במטח ה- 11 על ישראל, ביום כ"ז-כ"ח שבט • כתבה אחד עשר בסדרה
מלחמת המפרץ, פרק אחד עשר: מיקי דיאר יצא מבין ההריסות בנס מדהים
מיקי דיאר מוקף בהריסות ביתו בסביון (צילום: צביקה ישראלי)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בכתבות הקודמות, על 10 מטחי הסקאד הראשונים, הובאו בפירוט נסים ונפלאות רבים שאירעו במהלך נפילות הטילים בישראל. 

קטעי העיתונות  מאותם ימים היו מלאים במילה "נס" (ובמילה "מזל"). 

בצילום של אחד העיתונים1 שמובא כאן מופיעות מלים אלו 3 פעמים...  ולאחר מכן מובאים דבריו של איש כוחות ההצלה, שאמר: "כבר הייתה בכמה מקומות בהם נפלו הטילים, ובכל פעם אני לא מבין איך אנשים יוצאים מהרס כזה בחיים. מישהו שם למעלה שומר על האנשים, אחרת אין לי הסבר למה שקרה כאן הלילה".

98798789

אחד הנסים המפורסמים ביותר במלחמה אירע במטח ה- 11. 

מטח זה כלל שני טילי אל-חוסיין. האחד נורה ביום כ"ז שבט בשעות הערב, והשני, לאחר מספר שעות בלבד, בשעה 01:30 בלילה (ליל כ"ח שבט).

המטח נפל במהלך ביקורו של שר הבטחון משה ארנס בוושינגטון, שכתב בספרו2 שהוא יצא לביקור לאחר הנפילה של הטיל השלישי ברמת גן [שהייתה במטח הקודם – המטח העשירי]. 

במהלך ביקורו הוא נפגש עם נשיא ארה"ב, סגנו מזכיר המדינה בייקר, ועם מזכיר ההגנה צ'ייני. בפגישה הוא דיבר על ההרס שגרמו טילי  הסקאד, ועל כך שמערך הפטריוט שתלו בו תקוות רבות – אכזב גם הוא, ולכן יש לחץ על ממשלת ישראל להגיב נגד עיראק בפעולה צבאית3. בעת ביקורו של שר הבטחון נמסר לו שטיל נפל באזור מגוריו – בסביון. 

טיל בסביון – נס מדהים

כאמור לעיל, באותו ערב שוגרו 2 טילים. בתחילה דווח במוצב הפיקוד העליון שהטיל הראשון נפל ליד תחנת הכח רידינג שבצפון תל אביב, ובהמשך דווח שהוא נפל לים4

הטיל השני שנורה על ישראל (לפנות בוקר), נפל בסביון, לפי הדיווח למוצב הפיקוד העליון.

ממסמך צה"לי בסיווג סודי ביותר, שהותר לפרסום בשנים האחרונות, עולה כי בסך הכל שוגרו 4 טילי פטריוט לעבר המטח הזה, ולכן נראה סביר להניח שמול כל טיל שוגרו 2 טילי פטריוט5.

הסקאד הראשון נפל לים ולא ידוע האם יורט, ואילו הסקאד שני פגע ישירות בשכונה בסביון. שם אירע אחד הנסים המפורסמים ביותר במלחמה:

השוכר של הדירה - מיכה (מיקי) דיאר – היה לבדו בבית, הוא עמד, ואז קרסה עליו תקרת הבית בשל הפגיעה הישירה של הסקאד סמוך לבית, אולם, בנסים ונפלאות גלויים ומדהימים, כולו הוקף בשברי התקרה והבית, אולם ראשו נותר מחוץ מבין ההריסות... 

בעודו עומד בתוך ההריסות, וראשו מבצבץ מתוכן, הגיעו אליו כתבי חדשות ושוחחו איתו, תוך כדי שמאמצי החילוץ מתרחשים מסביבו!

הכותרת מעיתון "חדשות" ביום שלמחרת מספרת הכל: 

"רק ראשו של הלכוד הציץ מבין ההריסות"... 

789798

למרות הפגיעה הישירה בבית של טיל הסקאד (ששוקל קרוב ל- 7 טונות, מתוכם כמה מאות ק"ג של חומר נפץ, ונע במהירות של כ- 2000 מטר לשניה בדרכו לאדמה) – מיקי דיאר יצא מבין ההריסות בנס מדהים ונפלא, שהפך להיות אחד הנסים המפורסמים ביותר במלחמה.

הנס המדהים, והתמונות המדהימות של מיקי מוקף בהריסות ביתו, וראשו מציץ מבין שברי הבטון, הברזל והעץ, נחשבים לאחד מסמלי המלחמה – והם מייצגים נאמנה את מה שקרה במהלכה – עשרות טילי הסקאד האימתניים נפלו על שכונות מגורים, אך בנסי נסים, מספר האבדות היה קטן להפליא, ובדרך כלל היו רק נפגעים קל, ששוחררו עד הבוקר לבתיהם...

ביצועי הפטריוט מול הסקאד

כאמור לעיל, ע"פ דיווחי הצבא  שני הטילים נפלו (האחד בים והשני בסביון), ואין שום אזכור של יירוט כלשהו, וזאת למרות ששוגרו לעברם 4 טילי פטריוט.

גם התיאורים בעיתונות מאששים את העובדה ששני הטילים נפלו, בלא שיורטו.

לפי עיתון מעריב6 הטיל הראשון נחת ב"שטח לא מיושב", והשני נחת ב"שטח מיושב במרכז הארץ", והתפוצצותו גרמה בסך הכל ל- 6 פצועים קל, שכולם אמורים להשתחרר עד הבוקר [דהיינו שעות ספורות לאחר נחיתת הטיל].

באותו עיתון מובא גם הנס המדהים הבא.

98798798

 גם ממקורות עיתונאיים נוספים עולה ששני הטילים לא יורטו7, והדבר עולה בקנה אחד עם הדיווחים שנמסרו למוצב הפיקוד העליון של צה"ל.

כשלון זה של מערכת הפטריוט, מצטרף לשורה הארוכה של כשלונותיה ביירוט המטחים הקודמים, כפי שהובא בכל הכתבות הקודמות. 

נבואת הגאולה 

מזכירו האישי של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט״א (הרב גרונר) סיפר, שכאשר החלו הטילים ליפול, ביקש ממנו הרבי להודיע לו באופן מידי על כל נפילה של טיל, כדי שיוכל לעורר רחמי שמים ולעזור לעם ישראל באותם רגעים קריטיים. לא פעם ולא פעמיים, סיפר המזכיר, נכנסתי לחדרו של הרבי בשעה שתיים, שלוש או חמש לפנות בוקר, כדי לדווח על נפילות הטילים בארץ. בכל פעם ביקש הרבי את מירב הפרטים לגבי מיקום הנפילה, מספר הטילים ותוצאות הנפילה. סיפור זה יכול להמחיש לנו מעט את מידת מעורבותו הגדולה של הרבי באירועי המלחמה. 

במשך חודשים ארוכים הרגיע הרבי מלך המשיח שליט״א את עם ישראל והבטיח כי נראה במלחמה נסים ונפלאות, כי לא תפרוץ מלחמה איזורית, וכי לא יהיה צורך במסכות הגז ובאגירת מצרכי מזון. 

דברים אלו נראו בשעתו כסותרים להתרחשויות בשטח, ומיליונים רבים של בני אדם במזה"ת ובעולם נערכו למלחמה קשה ולא קונבנציונלית שתלווה בגל טרור עולמי (שלא התרחש). הרבי מלך המשיח שליט״א גם הבטיח כי המלחמה תסתיים כבר בפורים. 

כל דבריו הנבואיים של הרבי מלך המשיח שליט״א התגשמו במלואם, למרות תחזיות המומחים.

הוראתו הקדושה של הרבי מלך המשיח שליט״א - "אין לפחד ואין להפחיד", ודעתו שלא יהיה צורך במסכות הגז התגלו כהוראות מצילות חיים - לאחר המלחמה התברר כי 790 מתוך 1020 הפצועים נפגעו בשל הזרקת אטרופין או מהתקפי חרדה, וכי רוב האבדות בנפש רחמנא ליצלן היו בשל התקפי לב או מחנק שנבע מאי שימוש נכון במסכות8

גם לפני מלחמת ששת הימים, כאשר אויבי ישראל סגרו עליה מכל הכיוונים ועם ישראל כולו היה שרוי בחרדה, היה זה הרבי מלך המשיח שליט״א שאמר "אין דעתי נוחה מן ההגזמות וההפחדות, אין לפחד ואין להפחיד". חמישה ימים לפני פרוץ המלחמה, הבטיח הרבי מול קהל אלפים: "הקב"ה כבר מגן על ארץ הקודש וישועה קרובה לבוא"9, ומיד עם תחילת הקרבות אמר כי "הכותל המערבי יהיה בקרוב בידינו"10

מספר חודשים לפני מלחמת יום הכיפורים, כשהנהגת המדינה והצבא שידרו שאננות, ידע הרבי מלך המשיח שליט״א לנבא את שיתרחש, ודרש מכל חסידי חב"ד לבצע פעולות מיוחדות (כתפילות המוניות, ובמיוחד עם ילדים) על מנת "לבטל את כל הקטרוגים, ולהשבית אויב ומתנקם". דרישה זו נמשכה באופן עקבי עד פרוץ המלחמה. 

הרבי ידע גם לנבא את הזמן המדויק בו תיפתח מלחמת יום הכיפורים.

בעיתון ידיעות אחרונות נכתב11:

 "בערב יום הכיפורים... בירך הרבי מלך המשיח שליט״א את הקהל ושוב דיבר על מלחמות ישראל בציינו שאצל עם ישראל העיקר הוא האיכות ולא הכמות, הוא סיים בברכה: 'יהי רצון שהאיכות תנצח את הכמות של אויבי ישראל'".

והעיתון ממשיך וכותב: "וזה היה פחות מ-24 שעות לפני פרוץ הקרבות"... 

גם במכתב ששלח הרבי מלך המשיח שליט״א לארץ בערב יום הכיפורים (מכתב שפורסם לציבור בכל העיתונים הגדולים), התייחס הרבי באופן נבואי למלחמה שבפתח (שהפתיעה את הממשלה והמודיעין בישראל).  

הרבי מלך המשיח שליט״א ניבא גם את התפוררות הקומוניזם, קריסת ברה"מ ועלייתם של מאות אלפי יהודים לארץ. כבר עם תחילת כהונתו של הנשיא גורבצ'וב בשנת תשמ"ה (1985) הבטיח הרבי כי תוך זמן קצר יחולו שינויים לטובה [לאחר נפילת הקומוניזם, כשסופר על נבואתו של הרבי לנשיא גורבצו'ב עצמו, הגיב הנשיא בתדהמה ואמר: "אינני יכול להבין את זה. הרי לי עצמי, כשעליתי לשלטון, לא היה מושג באיזו דרך אבחר..."12]. 

נבואותיו של הרבי מלך המשיח שליט״א לאנשים פרטיים מכל רחבי העולם, וברכותיו הקדושות שחוללו ניסים רבים, התפרסמו במשך השנים, ומעידות כאלף עדים שכל דבריו נאמרים ברוח הקודש ובנבואה משמים. 

את דורנו הגדיר הרבי מלך המשיח שליט״א כ"דור הגאולה" שבו עתידה להגיע לעם ישראל הגאולה האמיתית והשלימה. הרבי הצביע על אירועים רבים בעולם כסימני הגאולה – וביניהם קריסת משטר הדיכוי הקומוניסטי בברה"מ והעלייה הגדולה משם לארץ, פירוק הנשק הגרעיני של המעצמות, מלחמת המפרץ (ע"פ דברי  חז"ל במדרש ילקוט שמעוני13 שהקב"ה אומר לבני ישראל "אל תתיראו – הגיע זמן גאולתכם"), שינוי האווירה העולמית לטובה בכיוון של שאיפה לשלום, צדק ויושר (ולא כבעבר כאשר רבות מאומות העולם היו במצב מלחמה האחת עם השניה) וצמאון רוחני גדול בעם ישראל (ובאנושות כולה). 

הרבי מלך המשיח שליט״א הורה לפרסם את דבריו אלו לעם ישראל ולעולם כולו בתור נבואה שתתקיים בוודאות. גם אם נראה למישהו מאיתנו שאין זה הגיוני, על כולנו לזכור, כי גם במלחמת המפרץ ולפני מלחמת ששת הימים היו נראים דבריו של הרבי כסותרים למציאות, אך לבסוף התברר שכל דבריו הקדושים הם דברי נבואה שהתקיימו במלואם.

התגשמות כל נבואותיו של הרבי מלך המשיח שליט״א – הן במלחמת המפרץ, והן לכלל ולפרט במשך השנים –מביאה אותנו לבטוח בבטחון גמור כי דברי נבואתו הקדושה והמרכזית של הרבי - שדורנו הוא דור הגאולה, ו"תיכף ומיד ממש 'הנה זה משיח בא'", יתקיימו בקרוב ממש, ומתוך שמחה וטוב לבב יזכה עם ישראל כולו לגאולה האמיתית והשלימה.

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת 'דרכי תמימים' ת"א, פרשן לעניני צבא ובטחון

כותב שורות אלו שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, וגם ערך מחקר מקיף, בהוראת גדולי ישראל, בנושא נסי מלחמת המפרץ

מקורות:

1. צילום מתוך מעריב, כ"ו שבט (10 פברואר), עמ' 25. 

2. מלחמה ושלום במזה"ת, משה ארנס, עמ' 244-247.

3. מתוך "טילים על ישראל" – אל"מ שמעון גולן, מודן הוצאה לאור בע"מ, 

משרד הבטחון – ההוצאה לאור, צה"ל – המחלקה להיסטוריה. להלן – "טילים על ישראל, שמעון גולן". לתיאור הפגישה ראה עמוד 288 – מתוך מסמך של לשכת שר הבטחון. 

4. טילים על ישראל, שמעון גולן, עמ' 290.

5. זהו מסמך צה"לי בסיווג סודי ביותר שהותר לפרסום בשנה שעברה, וניתן למוצאו ברשת: מלחמת המפרץ, קבלת החלטות ברמה האסטרטגית, המטה הכללי אמ"ץ-תוה"ד, סא"ל (מיל') ד"ר שמעון גולן – עמוד 3 (סיכום מטחי הסקאד וירי הפטריוט לעברם).

6. מעריב, כ"ח שבט (12 פברואר), עמ' 2.

7. ראה עיתון "חדשות", כ"ח שבט (12 פברואר) עמ' 3, וכן מעריב מאותו יום, וגם בספר "יומן אירועים – מלחמת המפרץ", עמנואל חסידוב, הוצאת סערעמ' 293-294. 

בכל המקורות דלעיל מדובר על שתי נפילות של הטילים, ששניהם נחתו במרכז הארץ (הראשון באזור לא מיושב), ואין שום אזכור ליירוט כלשהו, וכך עולה גם מעדויות התושבים על הנפילה של הטיל בסביון - ראה ארבע עדויות של תושבים בעיתון "חדשות" הנ"ל (עמוד 2), שלפי כולן היה פיצוץ חזק מאוד על הקרקע, שגרם לנזק רב בבתים הסמוכים. 

פיצוץ זה נגרם כמובן בשל נחיתתו של הראש הקרבי שלא יורט.

8. THE MIDDLE EAST MILITARY BALANCE – מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים, אונ' תל אביב, מאזן 1990-1991, עמ' 105.

9. ידיעות אחרונות, כ' אייר תשכ"ז (31/05/1967).

10. יש נביא בישראל - הרב רפאל חרותי, עמ' 23.

11.  ידיעות אחרונות, ד' חשוון תשל"ד (30/10/73).

12. יש נביא בישראל, רפאל חרותי, עמ' 150.

13. ילקוט שמעוני על נ"ך, ישעיה, רמז תצ"ט.

*כל המידע במאמר זה מבוסס על מקורות גלויים

מפעולותיו של מלך המשיח: וכתתו חרבותם לאתים, סדר עולמי חדש עולם ללא מלחמות

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...