• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אורית סטרוק בטור על הרבנית מנוחה רחל ע"ה

אורית סטרוק, חברת כנסת ותושבת חברון, כתבה בדף הפייסבוק שלה דברים לכבוד כ"ד שבט, יום הסתלקותה של הרבנית מנוחה רחל סלונים, בתו של רבי דובער - האדמו"ר השני בחסידות חב"ד • קראו
אורית סטרוק בטור על הרבנית מנוחה רחל ע"ה
ציון הרבנית מנוחה רחל בחברון. (צילום: עומרי בכר)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כ"ד בשבט, יום פטירתה של הרבנית מנוחה רחל, בת האדמו"ר האמצעי מחב"ד, מנהיגת הישוב היהודי בחברון לפני כ 150 שנה. כן כן, מנהיגה נשית, ללא גרם אחד של פמיניזם, אבל עם המון אמונה, תודעת שליחות, צניעות, ונחישות.

הרבנית מנוחה רחל עלתה לא"י והתיישבה בחברון בשליחות אביה ובברכתו, ולאורך שנים הנהיגה את הקהילה היהודית בעיר האבות, והקרינה אמונה, טוב לב, אהבת הבריות, וטהרה על כל סובביה. היתה ידועה כבעלת מופתים ועל כן גם הערבים תושבי העיר הגיעו לבקש את ברכתה. הרבנית ברכה את כולם באהבה, והתנתה את הברכה בהבטחה שלא יפגעו ביהודים.

הרבנית מנוחה רחל חיה בצניעות שלא תתואר, בחדרון קטנטן בעלית גג, ולא ביקשה לעצמה דבר. כשהתקרבה לגיל 90, ונכדתה האהובה עליה עמדה להינשא, קראה לה הרבנית, ברכה אותה לקראת נישואיה (הרבנית נהגה לברך את כל הכלות), והודיעה לה שאינה צריכה לחפש דירה, כי היא תמסור לה, לנכדה, את דירתה/חדרה. ואכן כך היה, הרבנית החזירה נשמתה בטהרה זמן קצר לפני נישואי הנכדה.

הרבנית מנוחה רחל זצ"ל ממשיכה לשמור על עיר האבות גם לאחר פטירתה. סמוך למקום קבורתה, במרומי תל חברון, הוקמה עמדת צה"ל המאבטחת את אלפי המתפללים הפוקדים את קברה, ואגב כך גם את מאות אלפי מתפללי מערת המכפלה, ואותנו - תושבי חברון, המשתדלים ומייחלים ללכת בדרכה ולהיות ראויים לזכרה.

תהא דמותה ומנהיגותה האצילית נר לרגלנו תמיד.

השפעת מלך המשיח תמנע מלחמה באוקראינה

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...