• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

פרשנות / השפעת מלך המשיח תמנע מלחמה באוקראינה

שלש אפשרויות עומדות על הפרק כעת בעימות המתחמם בין רוסיה לאוקראינה. השבוע אנו מציינים שלושים שנה לשיחה הפלאית של הרבי שליט"א מלך המשיח על השפעתו שכבר קיימת על האומות והעמים. כך גם נראה הפעם
השפעת מלך המשיח תמנע מלחמה באוקראינה
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מבקר חיילים בחזית הלחימה במזרח אוקראינה (צילום: The Presidential Administration of Ukraine)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

נכנסים לשבוע של שבת פרשת משפטים, שבה אמר הרבי שליט"א מלך המשיח את השיחה המיוחדת על "וכתתו חרבותם לאתים" - ועל כך שכל העולם הולך יותר ויותר בכיוון של שלום ואחדות, ועוזב את הדרך של המלחמות.

הרבי שליט"א מלך המשיח גם דיבר אז על פירוק הנשק של המעצמות - ואכן מאז גם ארה"ב וגם רוסיה צמצמו מאוד את מאגר כלי הנשק הגרעיניים, ולכן גם סכנת המלחמה העולמית פחתה מאוד.

כל זה צריך להיות הבסיס שלנו כאשר אנחנו מתייחסים לעימות בין אוקראינה וארה"ב לבין רוסיה:
מצד אחד זו "התגרות" בין המעצמות - וזה אחד מסימני הגאולה.

אבל, אסור לשכוח את העובדה שהעולם השתנה, ורוסיה היא לא ברית המועצות.
ברית המועצות בעבר חיפשה כל דרך להפיץ את הקומוניזם, ורצתה לשלוט על כל העולם, גם במחיר של מלחמה גרעינית עולמית ח"ו. אבל ברית המועצות כבר התפרקה בחסדי ונסי ה' יתברך.

והקומוניזם?
גם הוא כבר לא מהווה "דרך חיים" ברוסיה, כי הרי הקומוניזם דגל בזה שלאזרחים אין רכוש פרטי, והכל שייך לממשלה, וכולם שווים לגמרי, כל הרווחים של כולם הולכים לממשלה, והיא מחלקת הכל בשווה לאזרחים. כולנו יודעים שכבר באף מדינה זה לא כך. גם לא ברוסיה וגם לא בסין.

העיקר היום, גם ברוסיה וגם בסין - זה ההצלחה הכלכלית - ואף אחת מהן לא רוצה מלחמת עולם.

ולכן, שורה תחתונה:
לא תהיה מלחמת עולם גרעינית ח"ו, וגם לא מלחמת עולם של נשק רגיל (לא גרעיני).

אז מה כן יכול להיות?

נותרו שלוש אפשרויות:
1. מלחמה בהיקף מלא בין רוסיה לבין אוקראינה - שבה רוסיה תכבוש את כל אוקראינה.
לדעתי זה לא סביר, כי זו תהיה מלחמה קשה, ממושכת, והיא תגבה מרוסיה מחיר כלכלי עצום, וגם אבדות גדולות בנפש, בשל מלחמת הגרילה שהיא תדרדר לתוכה.

צריך לשים לב - מאז שהרבי שליט"א מלך המשיח אמר את שיחת הקודש שלו, לא היו שום מלחמות גדולות בעולם, שבהן נכבשו מדינות שלימות [למעט המלחמות נגד שונאי ישראל - מלחמת המפרץ השניה שבה נכבשה כל עיראק ע"י ארה"ב, ומלחמת אפגניסטאן - שגם היא נכבשה ע"י ארה"ב כדי לפגוע באל-קאעידה שהתבסס במדינה וגרם לאסון מגדלי התאומים בארה"ב].

2. עימות צבאי מוגבל - שיכלול פלישה רוסית למזרח אוקראינה, שבו יש אוכלוסיה שאוהדת את רוסיה. עימות כזה יכלול תקיפות אוויריות וימיות בעוצמה גדולה, גם בעומק אוקראינה, ויתכן שיאיים גם על עיר הבירה, וזה יהיה במטרה לייצר לחץ על אוקראינה להסכים להפסקת אש מהירה, שתשאיר בידיו של פוטין את החלק המזרחי של אוקראינה. לכן, להערכתי, הפלישה היבשתית תהיה מוגבלת, והיא תהיה מכוונת להשתלטות על חלקה המזרחי של אוקראינה.

זו אפשרות סבירה.

כדאי להזכיר:
רוסיה פלשה לפני כמה שנים לגאורגיה בדיוק באופן הזה - עימות קצר ומוגבל אבל עוצמתי.
זה היה עימות מוגבל, ורוסיה לא כבשה את כל גאורגיה, וגם הפעילה רק חלק קטן מהצבא שלה.

3. לא יפרוץ שום עימות - גם לא עימות מוגבל.
צריך להדגיש מיד - זוהי האפשרות המועדפת על כל הצדדים - הן על פי שיחתו הקדושה של הרבי שליט"א מלך המשיח שהובאה לעיל (שהכיוון של העולם זה להתרחק ממלחמות), והן בדרך הטבע (שהרי כל הענינים שהרבי שליט"א מלך המשיח דיבר עליהם כבר חדרו בטבע, ונעשו חלק מהטבע של העולם).

למה גם בדרך הטבע רוסיה לא מחפשת עימות צבאי מוגבל?

כי רוסיה מעונינת להשיג את מה שהיא רוצה - הרחקת נאט"ו מגבולותיה והפסקת ההתבססות של נאט"ו באופן שמאיים עליה - בלי "לשלם" על זה מחיר.
דהיינו שהיא רוצה להשיג את זה רק ע"י איומים, שיביאו לכך שהמערב יתקפל במשא ומתן.

וברור לפוטין, שאם הוא כן יפלוש לאוקראינה, אפילו באופן מוגבל, אז יהיה לכך מחיר כבד - הן כלכלית והן צבאית. כי גם עימות מוגבל יביא לסנקציות חריפות, ולאובדן האמון של מדינות רבות בפוטין. עימות כזה יביא גם מדינות אחרות לפחד מרוסיה, ואדרבא הן יזרזו להצטרף לברית נאט"ו - וזה בדיוק ההיפך ממה שפוטין רוצה. ומבחינה צבאית - גם בעימות מוגבל רוסיה תספוג אבדות רבות.

ולכן ברור לדעתי שפוטין יעשה הכל, וילך "כמעט עד הסוף", ויאיים את כל האיומים שהוא רק יכול לאיים - כדי להשיג את מטרותיו בלי שום מלחמה, ובלי שום עימות, גם לא עימות מוגבל.

כרגע יש עדיין משא ומתן, ולהערכתי, אם פוטין ישיג אפילו חלק מדרישותיו - לא תהיה שום מלחמה, גם לא עימות מוגבל.

רק אם המערב לא יתן לפוטין כלום, והמשא ומתן יקרוס - אז הסבירות לעימות צבאי מוגבל תעלה.

ובכל אופן, אנחנו נמצאים סמוך להילולת הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא נ"ע זי"ע - אשתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ולכן אנחנו סמוכים ובטוחים שהכל יהיה בחסד וברחמים.

הילולת הרבנית - ביום כ"ב שבט - יום ראשון בלילה.

רוסיה-אוקראינה: החבל על סף קריעה

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...