• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

רוסיה-אוקראינה: החבל על סף קריעה

רוסיה ממשיכה להתכונן לפלישה, ומדינות המערב מאיימות בסנקציות מרחיקות לכת. התחזית כעת - פוטין רוצה לכבוש את מזרח אוקראינה
רוסיה-אוקראינה: החבל על סף קריעה
סרגיי לברוב ואנתוני בלינקן (צילום: U.S. Department of State)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

סוכנות הידיעות הממשלתית של רוסיה פרסמה אתמול: רוסיה פנתה למדינות נאט"ו בהודעה "הספירה לאחור החלה. או שהמערב יקבל את דרישתנו או שיהיו דרכים אחרות שבהן נשמור על צרכי הביטחון של רוסיה".

במקביל, במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ש"הניחוש שלו" הוא שפוטין אכן יפלוש. אם אכן כך יקרה, איים, זה יהיה "אסון לרוסיה", כי פוטין יקבל סנקציות שעוד לא ראה, והבנקים ברוסיה לא יוכלו להשתמש בדולרים.

שר החוץ אנתוני בלינקן אמר ביום רביעי: "לאוקראינה נכונו ימים קשים".

בלינקן אמור לפגוש את מקבילו הרוסי סרגיי לברוב ביום שישי - וכפי שנראה, עד אז לפחות לא צפויה פעילות התקפית.

ובינתיים, עד יום רביעי בערב, רכבת אווירית דחופה - לפחות 8 מטוסי תובלה בריטים 17-C - הובילו תחמושת וציוד נגד טנקים בהיקף נרחב לאוקראינה, כפי שבריטניה הבטיחה שתעשה.

גם תגבור הכוחות הרוסי נמשך בכל החזיתות - גבול רוסיה-אוקראינה, קרים, בלארוס - וההערכות הן שרוסיה מוכנה לתקיפה בכל רגע. המודיעין האוקראיני אומד את מספר החיילים הרוסיים בגבול ב- 127,000 איש. 106,000 מתוכם מצבא היבשה, והשאר מחיל האוויר והצי. כפי הנראה, הערכה זו אינה כוללת את הכוחות הרוסים המוצבים בקרים ובלארוס, ובוודאי שלא את צבא בלארוס עצמו (שהינו בעל ברית לצבא רוסיה), ולכן המספר הממשי הוא גבוה הרבה יותר.

כמו כן, המודיעין האוקראיני מדווח על העברת כמויות גדולות של תחמושת, וכן על העברת עשרות בתי חולים שדה, מפקדות וכו' לאזורי הגבול.

חשוב לציין שאלו הם אכן סימנים מעידים למלחמה - בסבבים הקודמים של תגבור כוחות רוסי, כמעט ולא הייתה העברה של בתי חולים שדה וכו', ולכן היה ברור שהם נועדו רק לאיום. כעת המצב שונה. התשתית הנרחבת שהועברה מאפשרת באמת מהלך צבאי רציני, שיהיה לו גיבוי לוגיסטי ורפואי צמוד ונרחב.

ועדיין, פוטין נותן מקום לדיפלומטיה ושואף להשיג את כל היעדים שלו ע"י איומים והפחדות בלבד. רק במידה והוא לא יצליח, ורק אם מדינות המערב לא יצליחו להרתיע אותו, אזי ייתכן שיפתח בעימות צבאי - פלישה לאוקראינה.

אולם, ניתן להניח שזו תהיה פלישה מוגבלת - לא מלחמה כוללת לכיבושה של כל אוקראינה, אלא מהלך צבאי חזק ונחוש, שידגים היטב את כוחה של רוסיה, אבל יהיה מוגבל בזמן ובמקום.

סביר מאוד להניח שחלק מהפלישה יכלול גם איום על עיר הבירה ועל מרכזים אסטרטגיים כלכלית וביטחונית, אולם זה לא יהיה על מנת לכבוש בפועל את עיר הבירה ואת כל אוקראינה, אלא רק על מנת שאוקראינה תירתע מאוד, ורוסיה תוכל "לוותר ולהתגמש", כך שתוכל להצטייר כמי שאין לה שאיפות התפשטות גלובליות, ואז תוכל לספח אליה בקלות את מה שבאמת חשוב לה: מזרח אוקראינה.

בחבל ארץ זה ישנם דוברי רוסית רבים ואוכלוסיה אוהדת לרוסיה, שאין איתה סכנה של מלחמת גרילה ממושכת (רוסיה סבלה בעבר קשות ממלחמות גרילה - באפגניסטן ובצ'צ'ניה, וזה כנראה גורם כבד משקל בשיקוליו של פוטין).

רוסיה לא תרצה לכבוש את כל אוקראינה, בשל המחיר העצום שהיא תשלם על כך באבידות, פגיעה אנושה וארוכת טווח במעמדה הבינלאומי, כלכלה מרוסקת, ומלחמת גרילה ממושכת ועקובה מדם.

המצב נכון לעכשיו - שני הצדדים מחריפים את איומיהם, כמאמר חז"ל:

 "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגלו של משיח"!

סיום השבעה לקצינים שנהרגו: מכתב ניחומים מרתק

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...