• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א כסלו התשפ"ה (22.12.2024) פרשת וישב

אַנְשֵׁי לָצוֹן מֹשְׁלֵי הָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלָ͏ִיִם | חוזה השלום לא יקום כי העמדתי את מלך המשיח

הנביא ישעיהו מודיע בשם הקב"ה לחבורת השלטון בירושלים: חוזה השלום שחתמתם עם המחבלים ורוצחים לא יקום כי כבר העמדתי את מלך המשיח. מאת הרב טוביה דורון
אַנְשֵׁי לָצוֹן מֹשְׁלֵי הָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלָ͏ִיִם | חוזה השלום לא יקום כי העמדתי את מלך המשיח
נתניהו מציג את חזון השלום שלו באו״ם לפני חודש (צילום: אבי אוחיון, לע״מ)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הנביא ישעיהו מודיע בשם הקב"ה לחבורת השלטון בירושלים: חוזה השלום שחתמתם עם המחבלים לא יקום כי כבר העמדתי את המלך המשיח.

שבת תזריע מצורע (ו' אייר)  תנש"א היתה השבת הראשונה אחרי שהרבי שליט"א מלך המשיח קיבל (ביום ג', ב' אייר) את פסק הדין (הראשון) שהוא המלך המשיח. באותה שבת הוכרז באופן פומבי בבית הכנסת ובית המדרש 770, "בית רבינו שבבל", שיש פסק דין שהרבי הוא מלך המשיח.

הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו התייחס לכך בדבריו, ובשיחה המוגהת: "שזוכים לשמוע ההכרזה (בכל העולם ובכל סדר ההשתלשות) ש"הנה זה", (מראה באצבעו ואומר זה) מלך המשיח בא" . . למטה מעשרה טפחים, כך שיכולים להודות ולברך על לדת והתגלות המשיח "שהחינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

בהתאם לנ"ל, התוכן הכללי של ה"דבר מלכות" הוא זהותו של מלך המשיח, שמו. כלומר, שכעת אחרי שפסקו "פסק דין מסיני", ניתן כבר להצביע ולומר זה, ואכן במרכז השיחה הרבי מפנה לשמותיו של מלך המשיח, ונעמד במיוחד על שמו – "מנחם שמו", שזהו שמו של מלך המשיח בכל התורה שבעל פה - מדרש, תלמוד ירושלמי וגם בגמרא.

בין יתר הדברים שהרבי שליט"א מלך המשיח מראה על כך שמשיח כבר הגיע, הוא מצטט פסוק מישעיה כ"ח, טז (שקשור גם לנצחיות המשיח) "הִנְנִי יִסַּד בְּצִיּוֹן אָבֶן אֶבֶן בֹּחַן פִּנַּת יִקְרַת מוּסָד מוּסָּד".

כשמתבוננים בפסוק אחד לפני כן, רואים שההכרזה של הקב"ה שכבר העמיד מלך המשיח, באה כמענה והמשך לפסוק הקודם שמתייחס לחבורת השלטון בירושלים. הקב"ה העמיד את מלך המשיח כדי שהסכם השלום עם המחבלים הרוצחים לא יקום:

מי חתם עם המחבלים ההסכם שלום? חבורת השלטון בירושלים:

"לָכֵן שִׁמְעוּ דְבַר ה' אַנְשֵׁי לָצוֹן מֹשְׁלֵי הָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלָ͏ִם":

תרגום יונתן: בְּכֵן קַבִּילוּ פִּתְגָמָא דַייָ גַבְרִין רַשִׁיעִין שִׁלְטוֹנֵי עַמָא הָדֵין דִי בִירוּשְׁלֵם:

המשך הפסוק: ״כִּי אֲמַרְתֶּם כָּרַתְנוּ בְרִית אֶת מָוֶת וְעִם שְׁאוֹל עָשִׂינוּ חֹזֶה״:

תרגום יונתן: אֲרֵי אֲמַרְתּוּן גְזַרְנָא קְיָם עִם קְטוֹלָא וְעִם מַחְבְּלָא עֲבַדְנָא שְׁלָמָא.

המשך הפסוק: "שׁוֹט שׁוֹטֵף כִּי יַעֲבֹר לֹא יְבוֹאֵנוּ כִּי שַׂמְנוּ כָזָב מַחְסֵנוּ וּבַשֶּׁקֶר נִסְתָּרְנוּ"׃

רש"י: "שוט שוטף" - מכה המתהלכת בארץ. "לא יבואנו" לא יבא עלינו.

הפסוק הבא (שהרבי שליט"א מלך המשיח מביא בדבר מלכות): 

לָכֵן כֹּה אָמַר אֲ-דֹנָי ה׳ הִנְנִי יִסַּד בְּצִיּוֹן אָבֶן אֶבֶן בֹּחַן פִּנַּת יִקְרַת מוּסָד מוּסָּד הַמַּאֲמִין לֹא יָחִישׁ׃

רש"י: הנני הוא אשר יסד כבר (בציון אבן כבר) נגזרה הגזרה לפני והעמדתי מלך משיח שיהא בציון לאבן בוחן ל' מבצר וחוזק.

המשך הפסוק: ״וְכֻפַּר בְּרִיתְכֶם אֶת מָוֶת וְחָזוּתְכֶם אֶת שְׁאוֹל לֹא תָקוּם״.

תרגום יונתן: וִיבַטֵל קִיָמְכוֹן דְעִם קָטוֹלָא וּשְׁלָמְכוֹן דְעִם מְחַבְּלָא לָא יִתְקַיָם.

המשך הפסוק: ״שׁוֹט שׁוֹטֵף כִּי יַעֲבֹר וִהְיִיתֶם לוֹ לְמִרְמָס״ . .

מִדֵּי עָבְרוֹ יִקַּח אֶתְכֶם כִּי בַבֹּקֶר בַּבֹּקֶר יַעֲבֹר בַּיּוֹם וּבַלָּיְלָה וְהָיָה רַק זְוָעָה הָבִין שְׁמוּעָה׃

רש"י: "בבקר בבקר - כלו' תדיר תדיר אביא עליכם גזירות "והיה רק זועה הבין שמועה" - זועה לכל השומעים להבין שמועות פורעניות הקשות שאביא עליכם כל השומעים יזועו.

***

אחרי שכל זה כבר התקיים, בהידור, ומתחילים לראות סדקים בזחיחות של אותם "חבורת השלטון" בירושלים שמתחילים להביע חרטה פומבית אחרי כל הזועות, בגלל שלא הקשיבו לקול הרבי שליט"א מלך המשיח, והלוואי שכבר יוותרו על השלטון לטובת טובים מהם. מי שיכול להגן עלינו בלי חוזה "שלום" עם מחבלים רוצחים.

"ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו" - המדרש אומר "מושיעים" הם "משיח וחבריו".

ראה גם בכתבות: נערי הגבעות האויב של המדינה? 

וגם: מי זוכר את אלאור אזריה? על מי מגינה הממשלה?

חיילים - תלחמו ע"פ מוסר התורה | הרב מנחם ישראלי

דידן נצח - יום שקשור אל כל אחד

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...