• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

אז מה קרה להם פתאום?!

הרב החדש בסעודיה מתוצאות של מלך המשיח בעולם
אז מה קרה להם פתאום?!
הרב יעקב הרצוג (צילום: שלום לוגוב)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

זה עתה התבשרנו כי רב מקומי התחיל לפעול לאחרונה בסעודיה • מעצמת הפטרודולרים שתיחזקה והידקה את טבעת החנק של צבאות ערב סביבנו עד לא מזמן, זה מה שמעניין אותם עכשיו: שיהיה גם להם - רב ראשי!?

יהדות חצי האי ערב היא קהילה עתיקה. מסורות מרחיקות את היווסדה לימי הבית הראשון. חלקם נהרגו ומרביתם גורשו מחצי האי בעקבות עליית מוחמד והאסלאם במהלך המאה השביעית לספירה. שלש עשרה מאות לאחר מכן בשנת 1932, עם הקמת ממלכת סעודיה, ניתנו ליהודים שתי אפשרויות: להתאסלם או לחצות את הגבול לתימן. החיים היהודיים באזור שהתקיימו מסוף תקופת בית ראשון - נעלמו. 

לאחר שנים ארוכות של חינוך לשנאה כלפי ישראל והיהודים, שלטונות סעודיה מנסים כעת לשנות את המצב. השלטון מנסה להוציא את הרעל שהוחדר על ידי הסתה, ואת הדימוי השלילי שהודבק ליהודים. "יש עדיין כמה משכילים שאוחזים בנרטיב הפלסטיני, אבל הם המיעוט. רבים מהם מבינים שהעניין הפלסטיני מעכב אותם כבר 70 שנה", כך מציינים מומחים.

ואכן, העסקים פורחים, מטוסים ישראלים טסים מעל שמי סעודיה וכן חברות זרות בטיסות ישירות לישראל. סעודיה הפסיקה להעביר סיוע כספי לפלסטינים. נראה שמדינות ערביות נוספות (בנוסף לאמירויות) מבינות סוף סוף שהיתה זו טעות מרה להתנגד לארץ-ישראל ולתמוך בפלסטינים. אלה עדיין מעדיפים להמשיך לילל ולשחק את תפקיד העשוקים הנצחיים, ולשאוב מאחיהם מיליארדים אל בור ללא תחתית, שהומצא ומתוחזק במיוחד למטרה זו. אך נראה שגם זה מתחיל להימאס כבר לכולם. מלחמה בדרך של שלום, אמרנו כבר?

בשבת פרשת חיי שרה תשנ"ב הכריז הרבי שליט"א מלך המשיח כי ניתן כבר לראות את פעולותיו, מלחמותיו ונצחונותיו של מלך המשיח בעולם. המשיח מנהל את הקרבות בדרך בלעדית שאיננה מוכרת לאנושות עדיין: "מלחמה באופן של שלום". באותה שיחה שנאמרה לפני כשלושים שנה בתקופה שלאחר תבוסתו של סאדם, הוא מצביע על שינויים שחלים "במדינות הערביות". אז – לא היה ברור מדובר על "מדינות" לשון רבים. לא נראה שלתקדים העיראקי עומד להיות המשך. אך לאחר יותר מחמש עשרה שנים מאז, עם פרוץ ה"אביב הערבי", אפשר היה להתחיל להבין מה הנביא ראה כבר אז.

עוד הצביע הרבי שליט"א מלך המשיח על חידוש עולמי מהדהד שלא רבים הבחינו בו: מהפכות אדירות מתחוללות היום בעולם – בשקט. תהליכים שבעבר הלא רחוק היו כרוכים במלחמות ממושכות ועקובות מדם, מסתיימים עתה כמעט ללא נפגעים ובמהירות מדהימה. ראו את סיום המלחמה הקרה וקריסת ברית המועצות. אירועים חובקי עולם שהסתיימו מבלי שתיפול שערה מראשו של אדם אחד. והכי חשוב: תמיד שילמו היהודים את מחיר ההפיכות הפנימיות. ועתה, דווקא הם הרוויחו בגדול מההתרחשויות, והשתחררו סוף סוף מהמקום הנורא ההוא לאחר דורות של יסורים תחת עריצות הצאר לדורותיו, ובהמשך רמוסים תחת המגף הקומוניסטי וכלואים מאחורי מסך-הברזל. עד שיום אחד התהפך הכל, ומטוסים של חברת התעופה הלאומית של בריה"מ לשעבר הביאו אותם ישר הביתה ל... נתב"ג.

ולא רק הפיכות מהסוג הזה. תראו את דובאי. תראו את סעודיה.

כבר אמרנו. משיח נלחם בעולם. נלחם במלחמות. באופן של שלום. ומנצח.

לא יכול להיות לזה כל הסבר אחר.

מה נשמע?

רשמי גאולה - מעצרת הגאולה | ויהי בשלושים שנה…

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...