• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מה נשמע?

כששואלים מה נשמע, יש לכך תשובה ברורה: ברוך ה'. כשמתרגלים לעשות את מה שהבוס רוצה, אז אפשר להתקדם
מה נשמע?
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

תמיד שנפגשים אחד עם השני משתדלים לשאול מה נשמע? לכל אחד תשובה משלו, ולרוב כולם עונים ברוך השם! ברוך השם על כל מה שנשמע! 

שאלתם את עצמכם פעם מה המשמעות של נשמע? האם כל חיינו סובבים סביב שמיעה? ומה עם כל מה שאנחנו רואים למשל? למה לא שואלים מה נראה? 

מכל החושים אותם קיבלנו במתנה מהקב"ה, חוש השמיעה, הוא החוש עם הכי הרבה כוח. שמיעה זה החותם, זה השיא בהבנת וקליטת גירויים. 

כשעם ישראל קיבל את התורה הוא אמר לקב"ה: נעשה ונשמע! עם ישראל ראשית כל התחייב לעשות את כל מה שהקב"ה מצווה. ואחר כך הוא ביקש לשמוע. נעשה ונשמע, זאת רמת ביטול מוחלטת לקב"ה. כל האישיות של האדם מבוטלת לרצון של הקב"ה , ועוד יותר מכך, היא גם שואפת להבין את הרצון, היא רוצה לשמוע. 

השמיעה כאן קשורה ללימוד התורה. החקירה היסודית אחרי הרצון העליון. חקירה שמטרתה לעלות ברמה את העשיה האישית והכללית לכבוד הקב"ה, בכל יום מחדש, לעלות במדרגות הקדושה. 

ניקח כדוגמה עובד במקום עבודה. כאשר הוא הגיע לראיון העבודה, הוא הסכים לכל הדרישות שביקשו ממנו על מנת להתקבל לעבודה. כאשר הוא מתחיל לעבוד, מתוך ציות לבוס, ומתוך רצון לרצות. לאט לאט ככל שעוברים הימים הוא גם מתחיל ללמוד ולהבין, כיצד הכי טוב לעשות את מה שנדרש ממנו, הוא מתחיל לזהות מה גורם לבוס שמחה ונחת מהעבודה שמוטלת עליו. ואתם יודעים אך זה... כשהבוס שמח, אז גם העובדים שמחים, ולהפך. 

לכן כששואלים מה נשמע? וכשעונים ברוך השם! זה מתקשר לדוגמה שהבאנו.  אצל כולם הכל ברוך השם! הכל תלוי ב"בוס"! אצל כולם, כל למידה, הפנמה, התקדמות, שינוי, היא תוצאה של נעשה ונשמע. קודם עושים בעולם - נעשה… ואז גם מבינים את העולם - נשמע... 

כשיהודי בוחר לקיים תורה ומצוות, הוא עושה, על מנת לשמוע... הוא עושה כי הוא יודע שזה הכי טוב בשבילו, הכי טוב בעולם! והוא גם מבקש לעצמו ללמוד ולדעת על מקור הטוב הזה. ואם נחזור לדוגמה, הוא רוצה במשרה הכי טובה שקיימת, זאת שמשמחת ומפרנסת אותו הכי טוב, והכי בקלות. והוא רוצה להצטיין במשרה הזאת, ולהתקדם איתה, בכדי לא לאבד אותה לעולם. 

אז מה נשמע? ברוך השם! ש"הבוס" של כולנו יהיה תמיד ורק השם! 

לא מעט פעמים מכוון הרבי שליט"א מלך המשיח לשים בראש את האחריות היהודית שמוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו. התגייסות מלאה לצבאות השם! הוא יודע שההתגייסות הזאת הכי טובה, ורק איתה ניתן לרוץ קדימה בקלות! בשביל מה ללכת סחור סחור, לדמיין שיש בעולם מעסיקים שונים ומגוונים? המעסיק היחיד הוא הקב"ה! היצמדות לדרך ולקדושה תלמד אותנו את האמת, כל פעולה תעשה כפי שצריך ותסב לנו המון שמחה, כי אנחנו משמחים את הקב"ה. 

החודש, חודש כסלו, חודש שיש בו גם כיס (פרנסה) וגם לב (שמחה), נתגייס כולנו לצבאות השם, נתחיל לעשות, נתחיל לשמוע את האמת ונזכה בחיים של אור גדול. 

חג החנוכה, חג שבו פח שמן קטן שמר על הקדושה של עם ישראל, כאשר היו מי שביקשו לטמא ולהשמיד את העם היהודי הקדוש, החג הזה מזכיר לכל אחד ואחת מאתנו מי "הבוס" האמיתי ואיפה נמצאת האמת. 

קדימה לעבודה!

הקרונה כמשל

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...