• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חדש בסעודיה: רב מקומי מפיץ יהדות

זה עתה התבשרנו כי רב מקומי התחיל לפעול לאחרונה בסעודיה • מעצמת הפטרודולרים שתיחזקה והידקה את טבעת החנק של צבאות ערב סביבנו עד לא מזמן, זה מה שמעניין אותם עכשיו: שיהיה גם להם - רב ראשי! • כל זה במרחק של חצי שעה טיסה מאילת...
חדש בסעודיה: רב מקומי מפיץ יהדות
הרב יעקב הרצוג (צילום: שלום לוגוב)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

למרות שבסעודיה אין כלל אזרחי קבע יהודים, וכמה מאות היהודים שנמצאים בה הינם חיילים אמריקאים הפזורים בבסיסי צבא, דיפלומטים משגרירויות זרות ואנשי עסקים. בצעד בעל משמעות רבה, הסיר לאחרונה בית המלוכה הסעודי איסור דרקוני על חיים יהודיים בממלכה.

נכון להיום הקהילה הלא רשמית צומחת במהירות. 

רק כדי לעמוד על גודל הנס: בזמן מלחמת המפרץ התעקשו הסעודים שחיילים יהודים מצבא ארה"ב לא התפללו על אדמת סעודיה, אלא אך ורק בתוך אניות הצי האמריקאי שעגנו במי הנמלים. היום מקיים שם הרב  החדש שהוא גם מוהל, בריתות-מילה וטקסי בר-מצווה אורטודוקסיים עם עליה-לתורה לחיילים שזוכים להניח תפילין לראשונה בחייהם ומתכנן להקים מערכת כשרות שתשרת גם את היהודים באמירויות. ובקיצור, רבנות ריאד למהדרין.

הרב יעקוב ישראל הרצוג נראה בצלומים שפורסמו לאחרונה בכלי התקשורת בעולם כשהוא מסייר בממלכה ומתקבל בכל מקום בשמחה. מבחינתו, מטרת שליחותו היא "להשפיע על אומות העולם לקדם את שבע מצוות בני נח. היום עדיין אסור לקיים תפילה או בתי כנסת, אך לי אישית יש אישור מהרשויות לקיים תפילות עד 120 איש. השלב הבא הוא שנקבל שטח לבית כנסת, ואני מאמין שבעוד שנתיים־שלוש הסעודים יבנו ביוזמתם מרכז יהודי מפואר בדומה לזה שנבנה באיחוד האמירויות".

"כשהתחלתי את הקשר שלי עם הסעודים המצב שם כלפי ישראל והיהודים היה שונה", מספר הרב. "הם היו עמוק בנושא הפלסטיני... והמון איבה. אבל הדברים השתנו. אם בתקופת מלחמת המפרץ יהודים לא יכלו לדרוך שם כיוון שהיו צריכים להצהיר בבקשת אשרת הכניסה את דתם, כיום ביטלו את הבקשה להצהרה על דת, ויהודים יכולים להיכנס למדינה בלי בעיה".

ומה לגבי היחס לישראל?

"זו שאלת מיליון הדולר" עונה הרב הרצוג, "אני אינני מעורב בנושא הפוליטי בכלל. אני רב שמייצג את היהדות ולא את מדינת ישראל. אבל אין ספק שיש כאן התפתחויות שמזכירות מה שהיה בדובאי לפני כמה שנים. מתחילה יתירו לישראלים להיכנס בשקט למדינה, עד שהמצב יתקדם בעזרת ה' קדימה".

כחסיד חב"ד, הוא רואה את פעילותו כחלק מפעילות השלוחים הידועים הנמצאים בכל פינה ברחבי הגלובוס. "הרצון שלי לצאת ולפעול, נובע מהדרך של הרבי שליט"א מלך המשיח, ואני מקווה שבעתיד, עם התפתחות הדברים, אף יפתח כאן סניף רשמי של בית חב"ד".

שתי תאומות, נס אחד

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...