• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חוגגים גאולה באמונה טהורה

לקראת חג הגאולה והאמונה ג' תמוז יתפרסם מידי יום באתר 'הגאולה' מאמרים ודעות בנושא חי וקיים והגאולה האמיתית והשלמה. בפני הגולשים מאמר מהרב זמרוני ציק המתפרסם לקראת עצרת הענק ביום חמישי א' תמוז. גולשים הרוצים לפרסם טורים ודעות מוזמנים לשלוח ל'מייל האדום' של אתר 'הגאולה' והדברים יתפרסמו • לקריאה
חוגגים גאולה באמונה טהורה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לקראת חג הגאולה והאמונה ג' תמוז יתפרסם מידי יום באתר 'הגאולה' מאמרים ודעות בנושא חי וקיים והגאולה האמיתית והשלמה. בפני הגולשים מאמר מהרב זמרוני ציק המתפרסם לקראת עצרת הענק ביום חמישי א' תמוז. גולשים הרוצים לפרסם טורים ודעות מוזמנים לשלוח ל'מייל האדום' של אתר 'הגאולה' והדברים יתפרסמו • לקריאה

"ננס העומד על גבי ענק", הינו אחד ממטבעות הלשון של הרבי שליט"א מלך המשיח, שנועדה להבהיר: דורות ענק בתקופות זוהר של עם ישראל, לא זכו להביא את הגאולה, כייצד זה שדווקא אנחנו, מי שהוגדרו כתחתית העקב, זוכים להביא את הגאולה האמיתית והשלימה. "כננס העומד על גבי הענק" זו התשובה.

דורנו אכן "ננס שבננסים" ועם זאת הוא זוכה לדברים שדורות לא זכו, אבל דווקא משום שאנו באים, לאחר עבודתם ומסירות נפשם, לאחר שהם פרצו וסללו לנו את הדרך. דווקא משום שאנו נשענים על הישיגיהם ובעיקר הרוחניים.

השבת, יחול ראש חודש תמוז, חודש הגאולה, החודש בו נגאל רבי יוסף יצחק שניאורסון, הרבי הקודם האדמו"ר השישי בשושלת חב"ד, ממאסרו ברוסיה הקומוניסטית. במאבק הגבורה הענק שלו לשמירה על גחלת היהדות מול מעצמת הכפירה, סלל הרבי את הדרך עבור שלוחיו, חסידיו ועמך ישראל, לעמידה איתנה מול כל גורם המנסה למנוע ולעכב יהודי בקיום התורה ומצוות, עד גם לדורנו.


ענק מסירות נפש

מרגע כניסתו למאסר החליט הרבי, כי הוא אינו מכיר בכל מערכת המשפט והכלא, ולגביו הם אין ואפס. עמדתו לא השתנתה גם כשנאלץ "לשלם" על כך במחיר גבוה של עינויים מסמרי שיער. ראש חודש תמוז, הינו היום בו התחולל אחד השיאים בפרשה זו.

בשעה אחת עשרה לפני הצהרים נכנסו לרבי בחדר כלאו, שלושה שוטרים וציוו עליו לקום. כוונתם הייתה להודיע לו על שיחרורו, אך הרבי ענה להם כי הוא לא יקום. תקנות הכלא קבעו כי בעת מסירת כל הודעה שהיא, על האסיר לעמוד. הרבי לא הסכים, כחלק מהנהגתו שלא לקבל את מרותם. קבוצת השוטרים היכתה את הרבי קשות. לאחריה באה קבוצה שניה של שוטרים, שהכתה את הרבי ואחריה באה קבוצה שלישית שהכתה אותו קשות מאוד, אך משנוכחו כי הרבי לא נשבר, הזמינו אותו אחר כבוד למשרד שם הודיעו לו כי הוא משתחרר מהכלא ונשלח לעיר גלות.

גם בשלב זה ניסו אוסריו להצר לו ולהכריחו לנסוע  לעיר גלותו, בשבת, אך הרבי הבהיר כי לא יסע בשבת גם אם ייאלץ להשאר בכלא וכך אכן היה. רק ביום ראשון, ג' תמוז יצא הרבי מכותלי הכלא.


יום הגאולה

בתוך שעות עמד הרבי בתחנת הרכבת מול רציף מלא וגדוש באלפי יהודים שבאו לללותו, כמו גם בלשי המשטרה החשאית, מולם הכריז ללא חת: "יהי' ה' אלוקינו עמנו כאשר היה עם אבותינו אל יעזבנו ואל יטשנו.. חייבים אנו להכריז גלוי לעין כל, שבכל מה שנוגע לדתנו.. אין מישהו שיכפה עלינו דעתו.. עלינו להצהיר בכל תוקף עקשנותינו היהודית ובכל תוקף כח המסירות-נפש היהודית זה אלפי שנה - אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו". על גבה של מסירות נפש זו, עומד דורנו "כננס על גבי הענק" שר ורוקד "הנה זה - מלך המשיח - בא".

ביום שלישי הקרוב, יתאספו באמפיתאטרון של בת ים עיר הגאולה, המוני בית ישראל, אנשים, נשים וטף, לכינוס והתוועדות ארצית לרגל יום הגאולה ג' בתמוז, היום בו גם מגיעה לשיאה האמונה הטהורה, שהרבי שליט"א מלך המשיח חי וקיים, גואל אותנו גאולת עולמים, וכל זה ברוב שירה וזמרה עם כוכבי הזמר החסידי, מתוך שמחה עצומה, שמחת הגאולה האמיתית והשלימה שתהיה תיכף ומיד ממש.

(מתוך גליון שיחת הגאולה 801)

חי וקיים: על ניסי הגאולה ברוב שירה וזמרה

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...