• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

דאטה, הדבר הבא בעולם המידע

כיצד יכול רופא או מדען למצוא מידע רלוונטי, בעולם עם כמויות עצומות של ידע שאינו בר-השגה לבן אדם? אולי הכי טוב, פשוט להחליט שאנו לא יודעים הכל ובכך הבעיה תיעלם. הכירו את הפתרון החדיש שמשנה את חוקי עולם הידע
דאטה, הדבר הבא בעולם המידע
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

למלומדים של פעם היו חיים הרבה יותר קלים. הטובים שבהם הכירו את רוב האינפורמציה שהיתה ידועה בזמנם בתחום המדעי בו עסקו. הם גם הצליחו להשתלט על החידושים שהובאו לידיעתם. רבים מהם אף עסקו בכמה תחומי מדע ואמנות שונים, ובהצלחה.

ב- 350 השנים האחרונות השתנה הכל. כ- 50 מיליון מאמרי מחקר פורסמו, כמו גם אינספור ספרים במדעי הטבע והמתמטיקה. נכון להיום, הפך המדע להר כביר של עובדות, ושום בן-אנוש אינו מסוגל עוד להשתלט על החידושים המדעיים. אפילו לא בתחום מוגדר אחד.

מאגרי מידע אדירים ("מאגרי דאטה") שמורים להפליא, מרכזים כמויות בלתי נתפסות של פריטי מידע. ומדעים חדשים שלא שיערום אבותינו, הלא הם מדעי הדאטה/מדעי-הנתונים, חופפים כבר על כל שטחי המדע האחרים. הם אלו שאמורים לארגן, לפלח ולשלוף מתוך ים המידע הלא רלוונטי עבורך, את בדל המידע שאתה מחפש. ולא תמיד בהצלחה.

ובינתיים, מדענים מתמודדים עם הבעיה הזו בשתי דרכים.

האחת: ההתמחות הולכת ומצטמצמת לתת-שטחים, שנהיים ספציפיים יותר ויותר. למשל, אם פעם "רופא" היה אמור להבין בכל תחומי הרפואה, היום מכירים כולנו את מגוון ההתמחויות העצום ברפואה. רופא מתחום אחד לא מצפה להבין יותר משני המשפטים הראשונים של מאמר בתחום רפואי אחר, ואפילו אם הוא דומה לשלו... תחומי ההתמחות הולכים ונעשים צרים מיום ליום. לכן, נאלצו המדענים לנקוט באסטרטגיה השנייה להתמודדות עם הר-המידע הבלתי עביר:

הם פשוט מתעלמים ממנו.

גישה מדעית כזו גורמת הקלה. המדע נעשה מאיים פחות, לכאורה. כבר אין אנשים שיודעים הכל. מה שכן, הדגשת הבורות הבלתי נמנעת הזאת, היא אינקלוסיבית; היא גורמת להרגשה של שוויון עם הזולת בדומה לאופן שבו אל מול מרחבי החלל העצומים, מרגישים כולנו קטנים באותה מידה.

המדע נתפס כים ענקי של עובדות, שלעולם לא נוכל להשתלט על עומקיו, וזה בסדר.

עד כאן מה שנקרא פעם "המדע המודרני". אבל בקרוב מאד יתחדש כאן חידוש מדעי אדיר:

המדע הפוסט מודרני

שהוא גם פרהיסטורי, ובעצם, נצחי - יציף את הכל.

היות ומקורו של מדע-העל הזה איננו אנושי, ברור שהוא עובד אחרת.

ראשית, הוא מכיל לאין שיעור יותר אינפורמציה מאשר המדע המוכר לנו היום. ליתר דיוק, הוא כולל את כל האינפורמציה הקיימת, בנוסף לאינסוף תוכן שהמילה אינפורמציה איננה מצליחה לתאר את איכותו.

שנית, המידע הזה נובע כולו ממקור-על משותף אחד, שהוא גם מאוחד. הנתונים/שטחים אינם נתפסים בו בהכרח כפרטים נפרדים ונבדלים זה מזה, אלא כישות אחת.

כל נקודת מידע מהסוג הזה, כוללת בעצמה את כל המידע כולו. לא פשוט לקלוט זאת, אבל אולי ניתן להסביר משהו מזה על ידי הקבלה לגנום (סך כל המידע הגנטי) של יצורים חיים. בלי קשר לגודלו, למספר תאיו או לאינטליגנציה של היצור הזה, כל אחד ממרכיביו (התאים שבגופו), מכיל את כל המידע אודות הגוף כולו. אמנם בהצפנה גנטית שאינה פשוטה לפיענוח, אבל בהחלט את הכל.

כך שאם נשוב לאותו מידע-על, הרי שלמרות היקף המידע האינסופי, כן ניתן "להיכנס" אליו מכל "מקום" (יהיה מי שיהיה), ולהכיל אותו כולו. ככל שעוסקים בו יותר, עולים אל המודעות אין-סוף ההיבטים הכלולים בכל נקודה ממנו, ומכל נקודה ניתן להשליך תובנות חדשות אל כל השטחים השונים. הכל מתאחד בו לכלל תורה אחת. תורה שהיא תכנית-האב על פיה נברא ומתקיים כל היקום כולו על כל מורכבותו.

תורה שמאוחדת לחלוטין בעצם האלוקי. כי "העצם, כאשר אתה תופס במקצתו, אתה תופס בכולו".

שזה אומר, ש"העצם (הדבר עצמו), כאשר אתה תופס (אוחז/מבין) במקצתו (במשהו ממנו), (הרי שבעצם) אתה תופס (את) בכולו". כמו לאחוז רק בידית של הכוס, תפיסה חלקית לכאורה, אבל מצליחה "לקחת" את הכוס כולה על כל אשר בה.

תורת-השם היא חלק מהעצמות האלוקית הכל-כוללת. וזה אומר שכאשר האדם הפשוט שבפשוטים, אומר אפילו רק פסוק אחד ממנה, למשל "שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד", הריהו "תופס" בכך את כל התורה כולה. יותר מזה - בשעה זו הוא "תופס" כביכול את "כל" הקדוש ברוך הוא כולו, שכן תורת-השם הינה מאוחדת עימו יתברך. ואם לא די בזה, הרי שאותו אחד גם "נתפס" כולו ומוקף באלוקות שהוא עצמו "תפס במקצתו" על ידי פסוק אחד מתורתו. התרחיש הפנטסטי הזה מתרחש בין אם הנ"ל מודע לכך ובין אם לאו.

ומי שרוצה להיות יותר מודע, שיתפוס בתורה גופא ב"פנימיות-התורה", שהיא שטח תורני מזהיר במיוחד שמבואר היטב בתורת חסידות-חב"ד.

רגע רגע, לא לדחוף, יש מספיק לכולם! היכן נמצא אוצר הדאטה הזה? - איך נכנסים לשם?! - כמה זה עולה?!

אז זה שיא השיאים, שימו לב: התורה/המידע-האלוקי זמינה היום בכל מקום, לכל אחד. זו הסיבה האמיתית שבגינה יש היום לכל אחד מאיתנו סמארטפון בכיס. פשוט כותבים בגוגל "דבר-מלכות" או "שיעור תניא" או "פרשת השבוע" או שם של רב/נית שכיף לך לשמוע, ותוך שניה את/ה שם, מקיפ/ה ומוקפ/ת באלוקות. בכל הטוב שאפשר ושאי אפשר להעלות על הדעת.

כל הקלקה, האזנה ו/או הפצה כזו, מקרבת את הרגע שבו תתרחש ביקום כולו הצפת מידע כזו, שלעומתה כל מה שידענו עד לאותו רגע - יראה כהבל. הנביא ישעיהו מתאר אותה בשמונה מילים שאומרות הכל:

"ומלאה הארץ דעה את השם, כמים לים מכסים".

אז למה מחכים?

שיתוף פעולה פורץ דרך: הנעת המימן כבר כאן

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...