• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

אייפון על גלגלים: התחבורה עוברת לדיגיטל?

פעם, כשהיו הולכים למוסכניק, הוא היה מרים את מכסה המנוע, ידיו מלאות גריז, אוחז מכשירים ומתעסק עם ברגים עקשנים • המוסכניקים של העתיד יושבים על כסאות משרדיים, חמושים במקלדת ומקלידים שורות צפופות של קוד • ביום בו המחשב ישלוט בכביש
אייפון על גלגלים: התחבורה עוברת לדיגיטל?
פולקסווגן I.D. (קרדיט: יצרן)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לא סוד שעולם התחבורה המציא את הגלגל מחדש בשנים האחרונות, אך דומה כי המהפכה עמוקה הרבה יותר. 

זה לא פריצתו של המנוע החשמלי והחתירה האיטית - אך הבטוחה שלו - תחת כסאו של מנוע הבנזין, אלא המעבר ממכניקה לרובוטיקה. ממערכת מורכבת וטכנית, לטכנולוגית, אוטומטית ואף אוטונומית. 

חברות הרכב כבר לא מגייסות רק מכונאים ופועלי ייצור, הן מגייסות מתכנתים ומהנדסי תוכנה. הן מסיטות תקציבי עתק לפיתוח תוכנות מתוחכמות עבור רכבי העתיד.

ממקום אחר, הכרזות של ענקיות טכנולוגיה שמוכרות יותר מתחום הסמארט והטלפונים על תכנון רכב חשמלי משלהן, מסמל את הרוח הנושבת. אפל הודיעה על רכב שתייצר, גם שיאומי וגוגל לא טמנו ידן בצלחת ורוקחות תמהיל משלהן. עולם התחבורה אומר שלום לא רק למנועי הבעירה הפנימית, אלא גם לתפיסת הרכב הישנה. 

"רק יצרניות שיהפכו את תהליך פיתוח רכב חדש למבוסס תוכנה שתנהל אותו, צפויות לשרוד. המשמעות עבור מי שלא יבין את זה תהיה סיכוי אפסי להמשיך ולפעול ברווחיות", אמר תומאס אולבריך, אחראי הטכנולוגיה במותג פולקסווגן.

הנתונים מדברים בעד עצמם, מספר מפתחי התוכנה בחברות הרכב עולה תלולות מידי שנה. בב.מ.וו מועסקים כ-10,000. מספרים דומים בשאר תאגידי הרכב, ואין זה במקרה.

על פי ניתוח והשערה של חברת הייעוץ ברילס, נתח התוכנה בעולם הרכב צפוי לשלש עצמו ב-10 השנים הקרובות, ומחירו יזנק פי שלושה. אם ב2020 נתח ההייטק בעולם הרכב בשווי של 75 מיליארד אירו, הרי שב2030, הוא יעמוד על כ250 מיליארד. 

יגיע יום בו קונה רכב יד שניה ישאל את המוכר 'איזה גרסה מותקנת עליו?' במקום 'מתי החלפת תושבת מנוע?'. אם רכב מורכב עד היום מאלפי חלקיקים, צינורות, שסתומים ומערכות, הרי שמכוניות העתיד מכילות סוללה, מנוע חשמלי ומאות מליוני שורות קוד. ועוד לא דיברנו על רכב אוטונומי. 

כדי לשבר את האוזן, שיווקה של משפחת ID החשמליות של פולסווגן, נעצר זמנית באמצעו בגלל כשלי תוכנה בגרסת 1.1 של מערכת ההפעלה עד ששוחרה גרסה מתוקנת שקודדה בעמל בידי מאות מתכנתים ומהנדסי תוכנה.

התפיסה התחבורתית חדשה מייצגת את גאולת החומר. מכוניות 'טיפשות' הופכות לחכמות, כלי רכב ידע להגיב, לקחת אותך לאן שתחפוץ וגם לחנות בעצמו. הכל כדי לפנות את זמנם ומוחם של בני האדם להתעמק בעיקר - לדעת את ה' וללמוד את תורתו והתורה החדשה שמגלה מלך המשיח.

בראשית

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...