• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

נמיביה ללא הפסקה: סיכום פעילות חודש החגים

פעילות אינטנסיבית בחודש החגים נרשמה בבית חב"ד נמיביה, כאשר ההכנות לחגים החלו חודשים מראש. הרב יוסף רחימי מסכם את הפעילות ומוסיף נקודות של השגחה פרטית בדרך
נמיביה ללא הפסקה: סיכום פעילות חודש החגים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בנמיביה מסכמים חודש חגים מלא וגדוש במיוחד, כשלחלק גדול מהפעילות היתה היערכות והשקעה של כמה חודשים אחורה:

חודש אלול והכנות לחגים

לאורך חודש אלול, השליח הרב יוסף רחימי שיחי' ביקר באופן אישי בבתי עסק, משרדים וכן בתים של יהודים כדי לתקוע להם בשופר, וזכה לשמוע מכמה יהודים באופן אישי על ההתקדמות האישית שלהם בשמירת תורה ומצוות, בזכות הקשר שלהם עם הבית חב"ד. 

שלושה יהודים סיפרו בגאווה שהם כבר מניחים תפילין בכל יום, שני יהודים נוספים סיפרו שהחליטו ללבוש ציצית, שלוש משפחות שביקשו לקנות מזוזות כשרות לכל הבית, ועוד כעשרים משפחות יהודיות זכו למזוזה כשרה בפתח ביתן.

כעת פתח הבית חב"ד במבצע כשרות מיוחד על השחיטה הכשרה. רואים במוחש איך הרבי מלך המשיח שליט"א נוגע בכל אחד ומעיר אותו לביאת משיח!

חצי טון בשר לחגים

תוך כדי פעילות חודש אלול, נערך הבית חב"ד לקראת חודש החגים, עם השחיטה היהודית הכשרה והמהודרת, לראשונה בנמיביה!

לצורך שחיטה זו, התרוצץ הרב יוסף בין עשרות משחטות שונות כדי להשיג הסכמה לתהליך הכשרות, וכדי לוודא שהמקום עובד בצורה נקייה שיהיה אפשרי להכשיר אותו לשחיטה כשרה. לא פחות חשוב היה לעשות את זה בצורה אסטטית ונקיה, שתעודד יהודים לקנות בשר כשר. וכך הוטס במיוחד הרב רייטפורט השוחט מדרום אפריקה, ששחט בהמות, בקר ועופות. 

ברוך השם יהודים רבים אכן קנו בשר כשר לחגים, והכל במחירים נוחים ובאריזה יפה.

לוח שנה היהודי הראשון בנמיביה

מיד לאחר ארגון השחיטה הכשרה, ארגן הבית חב"ד את הדפסת לוח השנה היהודי הראשון בנמיביה!

לוח השנה ייחודי מסוגו וכולל הסברים על החגים, ברכות הדלקת הנרות, ותמונות של הפעילות היהודית במדינה, שנוגעת בכל סוגי היהודים ברוך השם. אפילו כמה מתכונים של מאכלים יהודיים נכנסו ללוח השנה, כי היהדות מתבטאת גם בפרטים הקטנים!

ערכות שנה טובה

חלוקת ערכות שנה טובה לכל יהודי, המכילות דבש מארץ הקודש, עוגת דבש אישית וכמובן בתוכה הלוח המיוחד, שכבר הספיק לעורר הרבה הדים נלהבים.

הכנות לשנה החדשה

בתוך כך, ההרשמה לסעודת החג בראש השנה הולכת וגוברת, כאשר נוצר דבר מדהים: בוך שבוע כמות הנרשמים טיפסה מחמשה ליותר מחמישים, ובפועל בחג עצמו הגיעו כ70 יהודים. אירוע היסטורי בפני עצמו.

בין לבין, בשעה טובה התחדש הבית חב"ד בארון קודש. הזמנה אישית מיוחדת מנגר מקומי ומקצועי. הארון שינה ממש את מראה הבית חב"ד ומעכשיו יש מקום מיוחד לבית כנסת, תפילות ושיעורים בתוך המקום. 

חג סוכות וארבע מינים

ארבעת המינים הגיעו בנס בערב שבת שלפני החג. אחראית הויזות בישראל לנמיביה, גברת ג'ל כץ, התגייסה למצוא מי שיהיה מוכן לקחת איתו 4 מינים מישראל לנמיביה. אמנם אתרוגים הביא איתו הרב יוסף מהארץ, אבל ערבות, לולבים והדסים נמכרים בכל המקומות רק בשבוע שלפני החג! והשנה בלו"ז הצפוף של החגים, זה נעשה מורכב במיוחד. 

ההתרגשות הייתה גדולה כשארבעת המינים הגיעו לבית חב"ד כשעתיים לפני שבת, עם אישורים מיוחדים שקיבל הבית חב"ד ממשרד החקלאות הנמיבי להכנסת ארבעת המינים למדינה.

בחול המועד התקיימה פעילות מיוחדת לילדים, וכמובן מבצע לולב בכל רחבי העיר עם הסוכה הניידת. 

באחד ימי חול המועד נסעו הרב יוסף ומשפחתו למרחק של כ5 שעות, לעיר סווקפמונד, כדי לזכות את היהודים הגרים שם במצווה החשובה. רוב היהודים ציינו שזו הפעם הראשונה בחייהם שהם מקיימים את מצוות נטילת לולב.

הגדיל לעשות אחד היהודים שהיה בטוח שהאתרוג הוא פרי מאכל והמצווה היא לטעום אותו (...) לאחר הסבר על החג ועל המצווה, אותו יהודי התרגש לשמוע ולהתחבר למסורת אבות של אלפי שנים וגם בנמיביה הרחוקה זכה לקיים את המצווה.

מתחילים מחדש את התורה בנמיביה

אחד המטיילים שביקר בבית חב"ד בחול המועד סוכות סיפר שהוא מנסה בימים אלו לטעום כל מיני חיות לא כשרות שאפשר להשיג בקלות באפריקה. כמובן שהוא קיבל הסבר מפורט על מעלת האוכל הכשר ואיך שזה חודר בנפשו, אך הרב יוסף לא יכול היה לדעת האם הדברים אכן התקבלו או השפיעו משהו. 

בשמחת תורה שב המטייל והופיע, ותוך כדי הוצאת ספר התורה מארון הקודש ואמירת לחיים הוא פיזז ורקד עם התורה והקפיצות הכי גדולות היו של הבחור ההוא, בהתרגשות כ"כ גדולה. הרב יוסף ראה במוחש כמה אנחנו לא באמת מבינים את הערך של נשמה יהודית - גם אחד שנראה בעומק הקליפות, בפנימיות שלו הוא אש אלוקית. 

לסיכום, אחרי חודש שכזה, אפשר לומר שנמיביה כולה מוכנה למשיח, אחרי שגם בחור הנידח הזה, הרבי מלך המשיח שליט"א דואג שכל יהודי, יזכה להתחבר ליהדות שלו, ולהתעורר מחדש. נשאר רק שיתגלה.

בשכונת נוה דקלים-שיפר מסכמים תשרי של פעילות

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...