• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ד אלול התשפ"ד (27.09.2024) פרשת ניצבים - וילך

פרשנות / הכאוס וההלם בלבנון: חיזבאללה ספג מכה עצומה

אלפי פצועים, מאות מתוכם פצועים קשה או אנוש. מספר ההרוגים עדיין לא ברור, אבל נראה שהוא עומד על כמה עשרות. בלבנון נקראו האזרחים לתרום דם בדחיפות ואוהלי התרמה הוקמו בהרבה מקומות. כדאי להפיץ הלאה ולפרסם בכל מקום ומקום את נסי ה' יתברך. "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!
הכאוס וההלם בלבנון: חיזבאללה ספג מכה עצומה
מכשיר קשר מתפוצץ באמצע הקניות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בלבנון וחיזבאללה נמשך הכאוס וההלם מהמכה העצומה שהם ספגו.

מדובר על אלפי פצועים, מאות מתוכם פצועים קשה או אנוש. מספר ההרוגים עדיין לא ברור, אבל נראה שהוא עומד על כמה עשרות.

בלבנון נקראו האזרחים לתרום דם בדחיפות ואוהלי התרמה הוקמו בהרבה מקומות. אין די רופאים ולכן קראו גם לרופאי השיניים להגיע לבתי החולים, ביחד עם כל הרופאים וכל המתמחים.

מנתח עיניים אחד סיפר שיש מחסור חמור במנתחי עיניים - ואין יכולת לטפל בפציעות העיניים הרבות.

הסיבה לצורך הגדול במנתחי עיניים היא, שלפני שהביפרים התפוצצו, הם קלטו הודעה (מזויפת) מ"הנהגת חיזבאללה" - ולכן אלפי המחבלים הביטו במכשיר הביפר - קירבו אותו אל הפנים כדי לראות מה כתוב - ואז הוא התפוצץ. שגריר איראן בלבנון - איבד אחת מעיניו, ובעין השניה - נפצע קשה.

המכה היא עצומה - אלפי מחבלים, ביניהם מאות מפקדים, ומתוכם עשרות בכירים - ביחד עם המאבטחים והעוזרים שלהם - נפצעו ברמות שונות.

ההערכה - 3000 מכשירים התפוצצו מתוך 5000 שסופקו.

הפיצוץ נגרם בשל כמות קטנה של חומר נפץ שהוטמן במכשירים.

מדוע ישראל ביצעה את המבצע הזה דווקא עכשיו?

יתכנו לכך כמה סיבות -

1. יתכן שבישראל קלטו הכנות מסוימות של חיזבאללה לקראת הסלמה מצידו של הלחימה, ולכן פתחו במכת מנע.

2. יתכן שהמודיעין בישראל קלט שחיזבאללה חושד בכך שהביפרים ממולכדים - ולכן הוחלט לפעול במהירות ולנצל את הקלף המאוד חשוב הזה - לפני שהוא ייחשף וינוטרל ע"י אנשי חיזבאללה.

3. ברור שהפעולה הזו נעשתה על רקע ההחלטה להעביר את כובד המשקל אל הצפון (אם כי הגורם הזה לבדו, לא מצדיק את היציאה הבהולה לפעולה - שככל הנראה נעשתה בשל אחת משתי הסיבות הראשונות).

הנסים הגדולים בכל האירוע המדהים הזה גלויים לעין כל -

א. עצם ההצלחה להחדיר לאלפי מכשירים את מטעני הנפץ, בצורה שלא תעורר חשד במשך 5 חודשים ארוכים - היא אירוע חסר תקדים.

ב. הפעולה עצמה הצליחה באופן מדהים - נפגעו אלפי מחבלים בבת אחת, בכל רחבי לבנון, וגם בסוריה, ביניהם מאות מפקדים' ועשרות בכירים, וגם שגריר איראן בלבנון.

ג. הפגיעה באלפי המחבלים הללו נעשתה באופן שלא סיכן אף חייל ישראלי!

הרי כולנו מתפללים מדי פעם, ומבקשים נס מה' יתברך - שיחסל את שונאינו בלי שנצטרך להילחם בהם, אלא רק בניסיו ונפלאותיו - ואתמול ראינו כולנו כיצד התפילות הללו מתקבלות, ב"נס מלובש בטבע" - אלפי פיצוצים בו זמנית - שנטרלו אלפי מחבלים ארורים - בלי שום סכנה לחיילינו!

"נס המלובש בטבע" - אומרת תורת החסידות - הינו נעלה יותר מנס על טבעי!

ד. מי שאיפשר את הנס הזה היה מנהיג חיזבאללה בעצמו...

המנהיג הארור הזה דרש מאנשיו כמה פעמים במהלך השנה האחרונה, להתרחק מטלפונים ניידים, ולמעט את השימוש בהם, וזאת בשל החשש מהאזנה ומאיתור מיקומם המדויק וכו'.

ההוראה הזו הייתה הסיבה המרכזית לכך שחיזבאללה רכש את 5000 הביפרים - שמולכדו בחומרי הנפץ - ולכן, מכאן עולה שמי שאחראי לפיצוצים הוא מנהיג חיזבאללה בעצמו שדחף את אנשיו להשתמש באמצעי הזה, שהcיא עליהם אסון כבד!

ועל זה נאמר - "חרבם תבוא בליבם וקשתותם תישברנה" - שהרי חיזבאללה השתמש ברשת הקשר הזו של הביפרים על מנת להעביר הוראות לפעיליו, למפקדיו ולבכיריו, בכל חמשת החודשים האחרונים, והנה, רשת הקשר הזו הפכה בעצמה למלכודת מוות עבורם!

ה. למרות המכה העצומה שארגון הטרור ספג, הוא נמנע - בחסדי ה' ונפלאותיו - מלהכריז מלחמה נגד ישראל.

וזו אכן סייעתא דשמיא גדולה מאוד, וביטוי של "תפול עליהם אימתה ופחד - בגדול זרועך ידמו כאבן"!

ו. ההצלחה הכבירה של הפעולה הזו, שפרשן צבאי ערבי הגדיר אותה אתמול: "פעולת המנע הגדולה ביותר בעידן המודרני" - הכניסה להלם לא רק את חיזבאללה, אלא גם את כל שונאינו, שמעכשיו יפחדו גם לענות לשיחת טלפון פשוטה, ומשימוש בכל מכשיר אלקטרוני מחשש שמא הוא יתפוצץ עליהם...

ז. אם אכן נכונה ההשערה שהצגתי לעיל - שהפעולה יצאה לפועל דווקא עכשיו - כדי לסכל הסלמה של חיזבאללה או כדי למנוע ממנו לאתר ולנטרל את אלפי המלכודים - הרי זה נס בפני עצמו.

כדאי להפיץ הלאה ולפרסם בכל מקום ומקום את נסי ה' יתברך.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

סקירה קצרה: ניסי התופת בארץ הקודש

ממשיכות ליפול מכות על חיזבאללה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...