• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ו אב התשפ"ד (19.08.2024) פרשת ואתחנן

הקואליציה להגנת ישראל מתחזקת | דיווחים

ברחבי המזרח התיכון, עוד ועוד מדינות הודיעו שיסייעו בשמירה והגנה על ישראל לנוכח האיומים מאיראן. הלחצים מהאומות על איראן ככל הנראה ישפיעו וימתנו את תגובתם גם לנוכח איומי ישראל. אבישי איפרגון בסקירה לנוכח המצב
הקואליציה להגנת ישראל מתחזקת | דיווחים
שיגור טיל קלע דוד (צילום: חיל האוויר)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כמה עדכונים ותובנות לגבי המצב הנוכחי:

1. הקואליציה הבין לאומית להגנת ישראל מתחזקת מיום ליום, ומשעה לשעה. ירדן וסעודיה כבר הודיעו שיירטו טילים וכטב"מים שיעברו מעליהן, בריטניה תפעיל מטוסי קרב מכה סוגים, וגם צרפת תפעיל את כוחה האווירי. עוד מדינות במפרץ הפרסי יעבירו מידע מודיעיני שערכו רב מאוד, וגם יאפשרו לארה"ב להפעיל עשרות מטוסי קרב משטחן על מנת ליירט מטרות.

היום, 2 משחתות "קול" ו"לבון" החלו להתקרב לחופי ישראל, במטרה לסייע לישראל, ולהרתיע את חיזבאללה ואיראן.

2. ובינתיים, דווח שבכירים במערכת הבטחון הציעו לראש הממשלה את מה שהיה מובן לכולנו - שחייבים תקיפת מנע. כרגע לא ברור מהי תגובת הדרג המדיני להצעה הזו.

3. יש הרבה מדינות שמפעילות לחץ על איראן למתן את תגובתה, ולמרות שאיראן מצהירה שזה לא משפיע עליה, סביר להניח שזה כן ישפיע. בין המדינות הללו גרמניה, צרפת, בריטניה, ארה"ב, וככל הנראה גם רוסיה - שיש לה משקל חשוב מאוד בעיני איראן.

4. חשוב גם לזכור שלאיראן יש נשיא חדש, שמגיע מהמחנה הלא-שמרני, והוא הכריז מיד בתחילת דרכו, שברצונו לשפר את היחסים עם מדינות המערב, ולכן, סביר להניח שגם הוא ימתן, על כל פנים במידת מה, את התגובה הצפויה (למרות שכלפי חוץ - האיומים  ממשיכים כרגיל).

5. בנוסף למאמצים הדיפלומטיים ולפריסה ההגנתית הנרחבת, ישראל העבירה איום חריף - שבמידה ויפגעו מרכזי אוכלוסיה - יושמדו מתקני הגרעין של איראן.

האיום הזה, לעניות דעתי, נתפס כאיום רציני באיראן, שמבינה שאם תעבור את הגבול, אזי תושמד בבת עינו של המשטר.

הערכה מסכמת - ולכן, ניתן להעריך, לעניות דעתי, שגם איראן וגם חיזבאללה לא יתקפו בירי מסיבי את מרכזי האוכלוסיה העירונית של ישראל, אלא יתמקדו במטרות צבאיות, במטרות תשתית אזרחית, ובמטרות שהן חלק מהמערך השלטוני.

זה לא אומר שלא יהיו תקיפות על מטרות אזרחיות.

אבל זה כן אומר שלא יהיה ירי מסיבי על שכונות מגורים - זוהי הערכתי.

ובכל אופן חובה על כולנו להכין בדרך הטבע את אמצעי ההגנה (ממ"ד או מרחב מוגן אחר), להיות עירניים ולהישמע להוראות.

ומובטחים אנו מראש בכך ש "ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם"! ולכן בוודאי שנראה נסים ונפלאות רבים.

בנתיים הכל רק השערות

לגבי עיתוי התקיפה האיראנית. צריך לומר את האמת - איש אינו יודע. 

וגם באיראן, רק ראשי המשטר והצבא יודעים, ולכן צריך לקחת בערבון מוגבל את הדיווחים על כך שזה יקרה בתשעה באב.

ההערכה המודיעינית מתבססת כרגע בעיקר על מידע מבפנים, על האזנות ופיצוח צפנים, ועל "סימנים מעידים" - בשטח עצמו - כמו שינויי פריסה, תגבורי כוחות וכו'.

יש אמנם כבר כמה "סימנים מעידים" - אחד מהם הוא שאיראן הוציאה אזהרת איסור טיסה ושימוש במרחב האווירי שלה במערב המדינה - אבל זה עדיין לא אינדיקציה ברורה לתאריך הפתיחה של התגובה.

טראמפ אמר היום שהוא שמע שהתקיפה תתחיל כבר היום. גם שר החוץ האמריקני אמר שהיא צפויה להתחיל ביום-יומיים הקרובים (דהיינו אולי כבר הלילה), אבל בישראל אמרו על כך, שאיש אינו יודע את המועד המדויק.

בנוסף, הפנטגון פרסם הערב שהוא לזה מזהה תנועות צבאיות איראניות מיוחדות.

ולכן, הכוננות הגבוהה נשמרת, גם הלילה, אבל אין ידיעה וודאית שהתגובה תתחיל דווקא היום. 

הרבי מלך המשיח שליט״א: ארץ ישראל המקום הבטוח ביותר בעולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...