• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

יד ארוכה מידי?

ידו הארוכה של חיל האוויר הגיעה עד לתימן הרחוקה, מרחק של 1,800 קילומטרים מישראל, אבל האם היד הארוכה יודעת להגיע גם למקומות קרובים יותר?
יד ארוכה מידי?
התקיפה בחודיידה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשבת האחרונה יצאו טייסי חיל האוויר למבצע "יד ארוכה" - הפעם הראשונה שבה ישראל הפציצה מטרה בתימן, במרחק של 1,800 קילומטרים. הייתה זו תגובה לכטב"ם אותו שלחו המורדים הח'ותים, אשר התפוצץ בתל אביב והביא למותו של יבגני פרדר, בן 50, ולפציעתם של שמונה נוספים. קצת אחרי שעה 6 בבוקר של יום ראשון, כבר שיגרו הח'ותים טיל קרקע-קרקע נוסף, שייורט על ידי מערכת חץ 3.

מאז פרוץ המלחמה שיגרו הח'ותים מאות טילים וכלי טיס ופגעו גם במעברי השיט, אולם עד כה לא תקפה ישראל בתימן, זאת לבקשת ארצות הברית שמעוניינת "לא להרחיב את הסכסוך לאזורים נוספים".

נפילת הכטב"ם בתל אביב ומותו של פרדר, היה כביכול הקו האדום שעליו לא היו מוכנים להבליג במערכת הביטחון הישראלית. ברם, אך לפני שבועיים נהרגו בצפון הארץ הזוג ניר ונועה ברנס, לאחר שרקטה פגעה ברכבם. בנם בן השמונה עשרה של הזוג ברנס, כתב בכאב לאחר נפילת הכטב"ם בתל אביב כי כשזוג נרצח בצפון שידורי הטלוויזיה ממשיכים כרגיל בתכניות הבידור, ואילו כשכטב"ם פוגע בתל אביב - ישנו משדר מיוחד בארבע בבוקר.

המבצע שנערך בשבת, במרחק כה רב מישראל, מזכיר במידה רבה את מבצע ההתקפה המרוחק ביותר שידע אי פעם חיל האוויר. היה זה מבצע רגל עץ שהתרחש בשנת 1985, במהלכו תקף חיל האוויר את מפקדת אש"ף בתוניסיה, במרחק של 2,300 קילומטרים!

בתקופה זו, התרחשו בארץ מספר פיגועים קשים שלא גררו תגובה ישראלית משמעותית וראויה, ואילו דווקא במרחק רב מישראל - תקף הצבא. הרבי שליט"א מלך המשיח דיבר בחריפות על כך שבמקום להתקיף במדינות האויב הסמוכות, בוחרת ישראל לעשות פעולה שאמנם תגרור רעש גדול, אך לא תשיג תוצאה משמעותית - נוסף על כך שפעולה זו הסגירה סודות צבאיים.

"לאמיתו של דבר, ידעו גם הם שפעולה זו אינה מהוה תשובה ופתרון למצב הביטחוני, כוונתם לא הייתה אלא לערוך פעולה שתעורר רושם גדול, ובינתיים, ישכחו כולם אודות המחדל הביטחוני ברחבי ארץ ישראל" - אמר הרבי שליט"א מלך המשיח.

אינני מתמצא במשמעות הביטחונית של התקיפה בתימן והאם ניתן להשוות את הפעולות, אבל דבר אחד ברור: דין תושבי רמת הגולן כדין תושבי תל אביב!

נפטר מפצעיו החייל שנדרס בפיגוע לפני כשבוע וחצי

חרבם תבוא בליבם: שיגורים כושלים של חמאס התפוצצו בתוך הרצועה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...