• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ו סיון התשפ"ד (21.06.2024) פרשת בהעלותך

עליית מדרגה חמורה בתקיפות חיזבאללה

יום מתוח ביותר בצפון. חיזבאללה חשפו יכולת מתקדמת בירי כטב"ם על רכב שאף ירה טילים תוך כדי. בדרום נמשכת פעולת החיילים ברחבי עזה. בתוך כך, משלוח הנשק מארה"ב, נחת בישראל
עליית מדרגה חמורה בתקיפות חיזבאללה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בצפון: תקיפה וירי טילים מכטב"ם, לראשונה

יום קרב קשה בצפון. חיזבאללה קיבל אחריות עד הערב על 12 אירועים שונים.

החמור שבהם - תקיפה של כטב"מ על רכב במטולה - חייל אחד נפצע קשה מאוד, 2 נוספים נפצעו קל. 

זו הפעם הראשונה שכטב"מ תוקף רכב.

יתירה מזו - לטענת חיזבאללה לא מדובר רק בתקיפה של כטב"מ מתאבד, כמוה כבר ראינו הרבה, אלא מדובר - לראשונה - על שיגור של רקטה מכטב"מ!

לטענת הארגון, הכטב"מ שיגר 2 רקטות, ורק אחר כך התאבד על המטרה.

ובמלים אחרות, חיזבאללה טוען שכעת הוא השתמש ביכולת חדשה שלו, אותה הוא חושף לראשונה - ירי של טילים ורקטות - מכלי טיס בלתי מאוישים.

משמעות היא שחיזבאללה מכניס למערכה יכולות חדשות, שאותן הוא שמר בסוד עד עכשיו, והוא מסלים את המערכה, בלי להירתע מהמכה הכואבת שספג הלילה. 

ועוד תקיפה חריגה - הארגון הודיע גם על כך שתקף "מפעל של אלביט" ביישוב תל חי, וזאת "בתגובה לתקיפות של צה"ל על מפעלים" - הכוונה כמובן לתקיפה הנרחבת של צה"ל אמש, בשבה הותקפו לראשונה מטרות אסטרטגיות - שקשורות ל"פרויקט הדיוק" של חיזבאללה.

על פי דיווחים שונים מדובר ככל הנראה במפעל אלביט מערכות.

אולם, לא ברור עד כמה המפעל פעיל, ועד כמה הוא אכן נפגע.

ובכל אופן זו פעם ראשונה שחיזבאללה תוקף מפעל בטחוני, וזה רק מראה עד כמה המצב הסלים.

התקיפה הזו כאבה מאוד לחיזבאללה, וזו הסיבה לכך שבמשך היום היו תקיפות כה רבות.

נזכיר שהתקיפה הנרחבת של צה"ל באזור בעלבכ הייתה בתגובה לפגיעה בבלון התצפית "טל שמים" - הערב, דובר צה"ל אמר שאכן הבלון נפגע, אך הדגיש ש"יכול בניית התמונה האווירית של צה"ל לא נפגעה" - וכפי שכתבתי לכם הבוקר, שאכן טל שמים הינו מערכת משלימה, ומערכת גיבוי, והוא לא פועל תקופות ארוכות, ולכן התמונה האווירית אכן לא מסתמכת עליו, ולא תיפגע בשל היעדרו (עד שיתוקן).

בתגובה רופסת למדי לתקיפות המסיביות של חיזבאללה, מוקדם יותר היום כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליית מחבלים במרחב קנא שבשטח לבנון שהיו בדרכם לממש מתווה טרור מיידי לעבר שטח הארץ.

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו לאורך היום באופן נרחב שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו - מבנה צבאי ועמדת תצפית במרחב עייתא א-שעב, עמדת תצפית ותשתית טרור במרחב מיס אל-ג'בל, מבנה צבאי במרחב כפר כילא, ושני מבנים צבאיים במרחבים א-נקורה וחולא, בהם שהו מחבלים.

במהלך השעות האחרונות כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במספר מרחבים בשטח לבנון.

אבל, בשורה התחתונה, התקיפות "פינצטה" הללו לא מרתיעות את חיזבאללה, וגם לא שוללות ממנו יכולות תקיפה באפן משמעותי. לצערנו, כפי שממשלות ישראל "הכילו" במשך שנים רבות את הירי לדרום, כך הממשלה "מכילה" את הירי לצפון, ואת הפקרת הצפון!

זה בהחלט קשור גם להתקפלות של נתניהו-גנץ-אינזקוט - ללחץ של ביידן.

אולי סוף סוף בדרג המדיני יתעוררו, ויבינו שאף מדינה בעולם לא תכיל 200 רקטות ביממה!

בדרום: אותרו והושמדו משגרים חמושים עם טילים

חטיבת הקומנדו הצטרפה ללחימה ברפיח, לצידן של חטיבות גבעתי וחטיבת השריון 401.

חטיבות נוספות פועלות בצפון הרצועה במרחב ג'באליה - צנחנים, וחטיבות השריון 7 וגם 460. 

כוחות צה"ל יצאו משכונת זייתון בצפון העיר עזה, לאחר שחיסלו עשרות מחבלים, והשתלטו לאחר לחימה עזה על מתחם טרור גדול שבו התבסס החמאס מחדש.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 תחת אוגדה 162 ממשיכים בהובלת הפשיטה במזרח רפיח.

במהלך ההתקפה החטיבתית, רחפנים איתרו משגרים טעונים ומוכנים לירי רקטות ארוכות טווח לשטח מדינת ישראל. משגרים אלו שימשו את ארגוני הטרור ברצועה ושיגרו לעבר שטח הארץ בחודשים האחרונים. המשגרים הושמדו.

בפשיטה על מרחב שיגור נוסף, הכוחות איתרו תשתית שיגור מרכזית ומסועפת במרחב רפיח שמכילה עשרות קני שיגור שמחוברים אחד לשני ורקטות מוכנות לשיגור. תשתית השיגור הייתה פעילה בירי רקטי לעבר שטח הארץ בחודשים האחרונים וכעת הושמדה. 

אולם, למרות כל הפעולות הללו, ולמרות שהמלחמה כבר נמשכת מעל 7 חודשים, שוב שוגרו היום רקטות לכרם שלום, ולשדרות, ולפני כשעה גם לאזור מפלסים וניר עם. ברור ופשוט, שאם צה"ל היה מקבל הוראה להשתלט על כל השטח, ולא לצאת ממנו, המצב היה שונה.

שר הכלכלה ניר ברקת אמר היום על נתניהו וגלנט:

"הם תקועים בקונספציה והביאו את ישראל לשפל ביטחוני חסר תקדים. נתנו להם שבעה חודשים אשראי והם לא סיפקו תוצאות... לצערי, במקום לתת מכות נמרצות לחמאס הם מורחים את המלחמה כמו מסטיק - ולא מהשיקולים הנכונים. הקבינט הזה מדבר ימין ועושה שמאל". 

חבר הכנסת זאב אלקין תקף את גלנט על דבריו בקשר לכך שהוא יפרוש אם יהיה ממשל צבאי ישראל בעזה, ואמר:

"תפקידו של שר הביטחון זה לא לחפש תירוצים ולא לנסות להגניב רשות פלסטינית לעזה. במערכת הביטחון אין תוכנית לחיסול חמאס בעזה''.

עיסקת החטופים: בנתיים ללא התקדמות

בקטאר אומרים שהמו"מ תקוע לעת עתה, כי חמאס מתעקש על "סיום המלחמה", ובישראל לא מוכנים לקבל דרישה זו. דובר צה"ל הודיע הערב שעל פי מידע מודיעיני עוד 2 חטופים נרצחו - 2 תאילנדים. בכך עולה מספר החטופים שאינם בחיים ל- 40 מתוך 132.

עוד כמה נקודות חשובות

1. משלוח הנשק האמריקני שעוכב - נחת בארץ.  ביידן החליט כן לשלוח אותו, לא בגלל שהוא "אוהב ישראל" אלא כנראה בגלל שבארה"ב פורסם סקר שמראה על צניחה של 30 אחוז בתמיכה בביידן בקרב מצביעים יהודים, בשל היחס העוין שלו לישראל.

2. בפעולה בג'באליה חוסלו עד עכשיו 150 מחבלים - "כן יאבדו כל אויביך ה'"!

3. הולנד הודיעה - נעביר את השגרירות שלנו לירושלים.

4. סמוטריץ' חסם את העברת כספי המסים לרש"פ.

בצה"ל מאשרים: הכטב"ם ששוגר אתמול פגע במתקן צבאי

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...