• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

בצה"ל מאשרים: הכטב"ם ששוגר אתמול פגע במתקן צבאי

המדיניות הישראלית להבליג על תקיפות החיזבאללה גורמים לשחיקת גורם ההרתעה. אתמול פגע כתב"ם ששוגר מלבנון במערכת טל שמים סמוך לצומת גולני, כל התיר לפרסום דובר צה''ל
בצה"ל מאשרים: הכטב"ם ששוגר אתמול פגע במתקן צבאי
מערכת טל השמיים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הכטב"ם פגע באתר חשוב מאוד לישראל - בבסיס שבו נמצאת מערכת "טל שמים".

מערכת זו היא למעשה בלון מרחף - גדול מאוד - שנושא עליו עשרות מערכות שהן שיא התחכום הטכנולוגי, ומאפשרות השגת מידע מודיעיני רב ערך, בהיקפים גדולים, מסוגים שונים ומגוונים.

המערכת הזו מוצבת דרך קבע בצפון הארץ, ולעיתים ניתן לראות אותה די בקלות (כשהבלון מרחף).

חיזבאללה פרסם כבר אתמול שהכטב"ם פגע במערך הגילוי והבקרה האווירית של ישראל, והיום צה"ל אישר זאת.

עדיין לא ברור מהו היקף הנזק, אבל מתמונות שונות, נראה שמדובר בנזק משמעותי.

בכל אופן, חשוב להדגיש - המערכת הזו בין כה לא פעילה מדי יום, ולמעשה, יש תקופות ארוכות שהיא כלל לא מופעלת, ומסתמכים על מערכות אחרות. 

זוהי מערכת "משלימה" - מערכת גיבוי - שנועדה לספק יכולות נוספות, ויכולות גילוי וזיהוי ומודיעין - בזמן שמערכות אחרות נפגעות או מושבתות בשל תקלה, או בזמנים שמצריכים יותר מידע מודיעיני, ולכן ובניגוד לפרסומים רבים שרצים עכשיו בכל מיני מקומות, יכולת הגילוי והזיהוי של צה"ל לא נפגעה, כי כנ"ל, במילא המערכת הזו לא פעילה במשך תקופות ארוכות (מאז שהיא נכנסה לשימוש היו שבועות רצופים, ואפילו חודשים, שהבלון לא היה בשימוש כלל).

אבל, לאידך גיסא, מדובר במערכת חשובה, מתקדמת, שממוקמת בעומק הצפון (גליל התחתון, אזור צומת גולני) - ולכן גם צה"ל תקף הלילה את התקיפה הנרחבת ביותר בעומק לבנון מאז תחילת המלחמה.

לפחות 15-20 טילים ופצצות שוגרו לעבר מטרות באזור בעלבכ - בעורף האסטרטגי של חיזבאללה.

בתקיפות הקודמות שוגרו רק 2-3 חימושים, ואילו הלילה, היו כמה גלי תקיפה של מטוסי קרב.

יתירה מזו - בתקיפה הלילה הותקפו לראשונה מתקנים אסטרטגיים של חיזבאללה, שיש להם קשר להעלאת הדיוק של הרקטות והכטב"מים שלו.

כידוע, לחיזבאללה יש את מה שנקרא "פרויקט הדיוק" - ובמסגרתו הוא מנסה מזה כמה וכמה שנים, בסיוע איראני, להפוך אלפי רקטות שלו, מרקטות "טיפשות", לרקטות חכמות ומדויקות, שמסוגלות לפגוע בדיוק רק במטרות חשובות.

ישראל חשפה את הפרויקט הזה, ואפילו ראש הממשלה דיבר עליו כמה פעמים בפומבי, והציג עליו מידע - משום שהפרויקט הזה הוא בבת עינו של חיזבאללה, וישראל רואה בו איום משמעותי ביותר.

עד היום, למעט תקיפות חשאיות של המוסד, ופעולות סודיות שונות, לא ידוע על הפצצת מתקנים של פרויקט זה, משום שבישראל חששו שזה יוביל למלחמה כוללת.

אבל, הלילה, בתקיפה בעורף חיזבאללה, צה"ל הודיע שהותקפו "מתקנים שקשורים לדיוק הרקטות והכטב"מים של חיזבאללה" - וזו לעניות דעתי הפעם הראשונה שבה מותקפת מטרה אסטרטגית של חיזבאללה - וזוהי התגובה הישראלית לתקיפה על מערכת "טל שמים".

שורת מטחים נורו בימים האחרונים בצפון הארץ

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...