• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / ישראל לא ממהרת להכנס למחלמה בלבנון

למרות המצב המאוד מתוח במהלך כל התקופה, שהתדרדרה בימים האחרונים, ישראל עדיין לא מגבירה את התקיפות בלבנון מעבר לרף הקבוע במקביל גם חיזבאללה לא יורה למרכז הארץ. למה ישראל מחכה?
ישראל לא ממהרת להכנס למחלמה בלבנון
חיילי צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

המצב בצפון, דברי אלוף פיקוד צפון היום:

״אנחנו נמצאים במלחמה. אנחנו נמצאים במלחמה כבר עוד מעט חצי שנה, וזה לא נגמר רק בחיזבאללה. אנחנו הלילה פועלים למול ג׳מעה איסלאמיה, סיכול מוצלח פגיעה בכמות פעילים גדולה, וחיזבאללה עצמו מחליט הבוקר להגיב כנגד קרית שמונה. אנחנו עושים התקפות מאוד מאוד משמעותיות כנגד חיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונהיה אגרסיביים כדי לפגוע ולדחוק את חיזבאללה ולפגוע בו באופן משמעותי. אנחנו נחושים לשנות את המצב הבטחוני בצפון כדי שהתושבים יוכלו לחזור לצפון בביטחון ובתחושת ביטחון. אנחנו מהצד השני תוקפים באופן עוצמתי וחזק מאוד את חיזבאללה, את הארגון של חיזבאללה ועושים גם הרבה מאוד פגיעה במרחב שבו הוא פועל. אם נבין שאנחנו נצטרך לפעול אנחנו נפעל גם הלילה, והמוכנות היא קיימת״. 

לאחר המטחים של חיזבאללה הבוקר, תקף חיל האוויר בעוצמה ובשעות האחרונות מדווח בלבנון על 10 הרוגים!

רובם אנשי חיזבאללה. חלקם נהרגו בא-נאקורה, וחלקם בעיירא טיר-חרפא.

צה"ל התיר לפרסום שביומיים האחרונים חוסלו 12 מחבלים מהארגון ג'מאעה אל אסלאמיה שתכננו לחדור לישראל, כמו כן גם כח רדואן ניסה לבצע פיגוע חדירה - ונכשל. גם התקיפות האוויריות הערב כוונו נגד 2 חוליות של חיזבאללה - שחוסלו, ברוך ה'.

וביחד עם כל זה, בישראל עדיין מעדיפים לא להיכנס למערכה כוללת, כל עוד שהחמאס לא התמוטט, ולכן, סביר להניח שרק לאחר פעולה כלשהי ברפיח (או עיסקת שבויים והפוגה בלחימה בדרום - יאפשרו את העלאת רף הלחימה בצפון.

אנחנו עדיין לא שם, וגם חיזבאללה נזהר לא לדרדר את המצב (ולכן הוא לא יורה למרכז הארץ).

האם תפרוץ מלחמה בצפון?

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...