• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

פרשנות / האם תפרוץ מלחמה בצפון?

הפרשן אבישי איפרגון מנתח את האירועים האחרונים בגבול לבנון, איראן הודיעה לחיזבאללה כי היא לא תתערב במלחמה. מה ניתן ללמוד מכך. במקביל נמשכים המגעים לעיסקה לשיחרור החטופים אך החמאס מעלה דרישות מופקעות
האם תפרוץ מלחמה בצפון?
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לישראל אסור להשלים עם המצב בלבנון

שני דיווחים חשובים מלבנון:

1. לבנון העבירה מסר לצרפת - לא מעונינים במלחמה, אנו מעונינים בקיום החלטה 1701 (שכוללת גם נסיגה של חיזבאללה מעבר לליטאני), ודורשים שישראל תמלא את חלקה בהחלטה הזו.

2. רויטרס מדווחת - מפי 7 מקורות שונים (!) שאיראן וחיזבאללה סיכמו ביניהם, שאם ישראל תפתח במערכה נגד חיזבאלה, איראן לא תתערב. לפי אותם דיווחים חיזבאללה דרש מאיראן לא להתערב, כי זה לא מלחמה שלה, וכן מחשש שאם היא תתערב, אזי המערכה תתרחב, ואז גם איראן תיקלע למערכה נגד ארה"ב או ישראל.

כמו כן, דווח שאיראן בעצמה חוששת מאוד ממערכה כזו - בשל הבנה שלה שאם היא תתערב, אזי יותקפו מתקני הגרעין שלה.

4 מקורות שצוטטו, אומרים שאיראן לא רוצה מלחמה, גם בשל ההפגנות הרבות שהיו בה

בשנים האחרונות, והחשש מחוסר היציבות של השלטון שלה.

הערות שלי:

א. זה ברור שזה אינטרס איראני מובהק לא להסתבך במלחמה עם ישראל או ארה"ב, וכבר כתבתי את זה פעמים רבות, וזוהי הסיבה לכך שאיראן לא מתערבת ישירות במלחמה, ונזהרת מכך מאוד.

ב. צריך לשים לב לעובדות בשטח - מספר התקיפות נגד כוחות אמריקנים צנח באופן דרמטי בשבועות האחרונים, ואין ספק שזה בגלל הנחיה מאיראן למיליציות שלה בעיראק ובסוריה - שלא להסלים את המצב.

כמובן שזה לטובת ישראל, כי זה גם מראה שאיראן חוששת מאוד ממכה אמריקנית ו/או ישראלית, ולכן רמת הפעלת  המיליציות שלה ירדה מאוד.

ג. גם בחזית הצפון, צריך לשים לב שחיזבאללה נזהר שלא להביא למלחמה מאז יום שלישי - שבו נורה המטח הכבד לרמת הגולן - בימים רביעי, חמישי, וגם היום - מספר אירועי האש בצפון היה קטן מאוד.

כנראה שחיזבאללה הבין שהוא קרוב לכך שישראל תסלים את תגובותיה - ולכן הוא הרגיע את המצב.

ד. כל זה לא אומר שישראל צריכה להשלים עם המצב בצפון. ולכן, הלחץ של ישראל על מנת להביא לנסיגת חיזבאללה - נמשך וגם מתחזק, והוא ילך ויתגבר ככל שתתקדם המערכה בדרום.  

החמאס מעלה דרישות מופרכות

דרישות החמאס שהועברו לישראל בענין עיסקת החטופים:

שלב ראשון: לפני שהשלב מתחיל - נסיגת צה"ל מצירים מרכזיים, והחזרת הערבים לבתיהם.

ואז, על כל חיילת חיה - דורש החמאס הנאצי 30 מחבלים שהם במאסר עולם! דהיינו 30 רוצחים! ועוד 20 מחבלים נוספים!

זה רק בשלב הראשון - שיכלול 42 ימי הפסקת אש.

ואז, עוד לפני השלב השני, חמאס ימח שמו דורש הפסקת אש קבועה (דהיינו הפסקת הלחימה לחלוטין)!

ורק בשלב השני ישוחררו חיילים - ועוד לא פורסם כמה הנאצים ידרשו על כל חייל!

ברור שאלו דרישות מופרכות, שמסכנות באופן הממשי ביותר את הבטחון של כולנו, שהרי הפסקת אש קבועה בלי כיבוש של רפיח, פירושה שהחמאס נשאר קיים, ו- 6 גדודים שלו כלל לא נפגעו, והוא אף יתחזק אחרי המלחמה, ויגייס במהירות עשרות אלפי מחבלים לשורותיו, ויקבל מיליארדי דולרים ממדינות רבות וכו'.

אבל, לצערנו יש רבים שדורשים מהקבינט לקבל אותן.

ולכן, נצטרף כולנו ביחד בתפילה ובתהלים, ובנתינת צדקה - לזכות החיילים ולזכות מקבלי ההחלטות - שיעמדו מול כל הלחצים, ויתנו סוף סוף לצה"ל לפעול ברפיח - פעולה מליאה, חזקה ונחושה - וזה גם יביא בעזהי"ת לשחרור חטופים רבים, ולהכרעת החמאס.

דיווח: חוסל מספר 3 באירגון הטרור חמאס

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...