• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יום של מטחים כבדים בצפון

היום ה-146 למלחמה: נשיא ארה"ב מפתיע את הישראלים בהצהרה על הפסקת אש קרובה, נותר לקוות הממשלה לא תכנע ללחץ. בצפון: מתחים כבדים נמשכים מידי יום. בדרום: פעילות החיילים ממשיכה ברפיח ומחבלים רבים מחוסלים ב"ה. סיקור מלא
יום של מטחים כבדים בצפון
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ממשיכים בפעילות המבצעית בעזה

סיכום של הפעילות בדרום:

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 ממשיכים בפשיטה נרחבת על שכונת זייתון. ביממה האחרונה הכוחות ביצעו מספר תקיפות וחיסלו מחבלים בשיתוף פעולה עם חיל האוויר ובהיתקלויות פנים מול פנים עם מחבלים.

במהלך הפעילות הלוחמים איתרו אמצעי לחימה במרחב, ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה, משגרי רקטות ומערכות המשמשות את ארגון הטרור חמאס כנגד כוחותינו.

במהלך סריקות של הכוח, הלוחמים איתרו מספר מחבלים בפיר מנהרה במרחב. הלוחמים השמידו את הפיר וחיסלו את המחבלים.

במרכז הרצועה צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל ביממה האחרונה מספר מחבלים ואיתר תשתיות טרור ואמצעי לחימה רבים. באחת הפעילויות, זיהו הכוחות חוליית מחבלים מתקרבת לעברם וחיסלו אותם באמצעות ירי טנקים.

בנוסף, כוחות ההנדסה חטיבתיים השמידו עשרות מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.

כחלק מפעילות צוות הקרב במבצע האוגדתי בזייתון, איתרו הכוחות מחסן אמצעי לחימה ומחרטה עם ציוד רב.

בהובלת מרכז האש של אוגדת עזה ושל פיקוד הדרום, חיל האוויר תקף אתמול (ב׳) במרכז הרצועה, שעות ספורות לאחר שבוצע הירי לעבר ישובי העוטף.

בין המטרות שהותקפו, דירה מבצעית ממנה בוצעו חלק מהשיגורים באותו בוקר ודירה מבצעית נוספת שממנה זוהה ירי לעבר כוח במרחב. בנוסף, הותקף משגר ממנו בוצעו חלק מהשיגורים.

כחלק מהמאמצים לפינוי תושבים ממרחב הלחימה, כוחות מצוותי הקרב של חטיבת הצנחנים וחטיבה 7 עצרו ביממה האחרונה מספר מחבלים שניסו לברוח בחסות האוכלוסיה.

הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בירי מטווח קצר, ביניהם מחבלים שתצפתו על הכוחות.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים בפעילויות חטיבתיות במזרח חאן יונס ובמהלך היממה האחרונה פשטו הכוחות על מרחבי טרור וטיהרו שטחים סמוכים ליישובי העוטף.

נמשכים המטחים הכבדים בצפון

מטחים נוספים לעבר הצפון אחה"צ.

עשרות רקטות נורו, בין היתר לעבר ירכא, שלא הותקפה בחודשים האחרונים.

לפי האומדן שוגרו היום בסך הכל כ- 100 רקטות לעבר הצפון!

חיזבאללה טען ששיגר טילי נ"ט שוב לעבר הבסיס במירון. לטענת חיזבאללה הוא שיגר עשרות רקטות לעבר מפקדת אוגדה 146 של צה"ל - שהיא אוגדת המילואים המרכזית והגדולה של צה"ל בצפון. ככל הידוע המפקדה לא נפגעה, וגם לא נפלה בקרבתה שום רקטה.

בחסדי ונסי ה' הגלויים - לא היו אבדות באף אחד מהאירועים.

צה"ל בתגובה תקף והשמיד שורה ארוכה של מטרות חיזבאללה, חלקן בעומק של 50 ק"מ.

היום התפרסם בלבנון, מה שכתבתי לכם כבר כמה פעמים, שביידן העביר מסר ללבנון ולפיו הוא לא יניח לישראל לפתוח במערכה נרחבת בצפון.

לצערנו הלחץ הכבד של ביידן הוא האחראי המרכזי לכך שישראל לא מגיבה בעוצמה מספקת על אלפי הרקטות, טילי הנ"ט וכלי הטיס שחיזבאללה שיגר עד עכשיו. זה נכון, שגם צה"ל מנצל את הזמן כדי להתכונן טוב יותר למערכה אפשרית בצפון, וזה גם נכון שעדיף להילחם בחזית אחת מאשר בשתי חזיתות, אבל, בכל זאת, הגורם המרכזי למה שקורה בצפון - זה הלחץ של ביידן.

האם ישראל תתקפל בפני הלחץ?

שתי התבטאויות חריגות של ביידן:

1. לדבריו, עד יום שני תהיה הפסקת אש.

2. לדבריו, ישראל "הבטיחה" שלא יהיו "פעילויות בעזה" במהלך הרמדאן (שמתחיל עוד כשבועיים).

בישראל וגם בקטאר (וגם בחמאס) אומרים שלא ידוע להם על הפסקת אש עד יום שני...

יש לקוות שלא יתקפלו אצלנו מול הלחץ של ביידן לרוץ קדימה עם הפסקת האש, ולוותר לחמאס, שכרגע דורש שחרור של מרצחים, וגם דורש את הפסקת המלחמה באופן מוחלט.

עוד התבטאות קשה של ביידן: "אם ישראל תמשיך עם הממשלה השמרנית - היא תאבד את תמיכת העולם".

"הדוד סם", כך מסתבר, אינו נותן מתנות חנם, ותמורת הנשק שארה"ב מעבירה, היא דורשת מישראל לשנות מדיניות, להבליג בלבנון, לוותר לחמאס, לעצור את הלחימה, ואפילו לשנות את הרכב הממשלה!

כבר מהיום השני למלחמה, כשנודע ששר החוץ האמריקני בלינקן מגיע לארץ, כתבתי לכם שזה יהיה "חיבוק דוב" - חיבוק אמנם - אבל חיבוק כובל ומלחיץ - שמנטרל את חופש הפעולה של ישראל.

הרי, אם היינו פועלים בחופשיות - ברור לכולנו שהמלחמה הייתה מסתיימת במהירות, כי בלי מים בברזים, בלי חשמל, בלי דלק להפעלת מערכות טיהור האוויר והמזגנים במנהרות - ברור שחמאס היה קורס תוך כמה שבועות.

אבל, ביידן הכריח אותנו לשמור על אספקת מים סדירה, לא לפגוע במתקני חשמל, להזרים דלק, וגם להזרים כמויות ענק של אוכל (כולל קרואסונים...) וסיוע הומניטרי (כולל קסדות וחליפות הגנה מול גזים...) - וזה מה שמביא להתארכות המלחמה, ולצורך שלנו בעוד ועוד נשק אמריקני.

צירפתי לכם כאן מסמך היסטורי שממחיש יפה מאוד את הנקודה הזו, שארה"ב פועלת לפי האינטרסים שלה בלבד, ולכן, במשך שנים רבות היא סירבה לספק נשק לישראל, ואפילו ניסתה לבטל עיסקאות נשק שלה עם מדינות אחרות!

ורק כאשר ישראל יכלה לתרום לארה"ב במאבק שלה מול ברה"מ, וכאשר הלובי הישראלי התחזק בארה"ב והחל להפעיל לחץ חזק לקראת מערכות הבחירות האמריקניות - אז הנשיאים האמריקנים התגמשו, והחלו לשחרר יותר נשק לישראל, בתחילה סופקו רק תותחים קלים ללא רתע (תול"רים) וארה"ב לא הסכימה לספק טנקים וגם לא תותחים כבדים, ובוודאי שלא מטוסי קרב, וזאת למרות שהיא ובריטניה וצרפת העבירו נשק רב מכל הסוגים למדינות ערב!

בהמשך (שנת 1962 למנינם) הסכימה ארה"ב לספק רק מערכות מכ"ם (בלי טילי נ"מ!), ורק בקיץ של אותה שנה הסכים הנשיא קנדי לספק את טילי הנ"מ עצמם -וזאת רק לאחר שנוכח בחשיבותם של יהודי ארה"ב במערכת הבחירות (הוא קיבל בבחירות רק 115,000 קולות יותר מיריבו, והיה ברור לו שניצח בזכות קולות היהודים שתמכו בו מאוד).

בהמשך סופקו כמויות לא גדולות של טנקים, ורק לאחר כמה וכמה שנים (אחרי מלחמת ששת הימים) הגיעו מטוסי הסקייהוק הראשונים - מטוס קרב ראשון שסיפקה ארה"ב לישראל.

כמו כן יצוין שבמשך שנים רבות חסמה ארה"ב כל אספקה של מטוסי תדלוק לישראל.

למעשה, כיום ידוע היטב, שרבות ממערכות הנשק שסופקו לישראל, ניתנו לה, רק לאחר שארה"ב נוכחה לדעת שבמילא ישראל מתקדמת לקראת ייצור עצמאי שלהן, ולכן עדיף לארה"ב לספק אותן בעצמה, ולהרוויח מכך כסף רב, וגם מוניטין מעולה עבור הנשק שלה - בשל ההצלחות של צה"ל מול מדינות ערב.

לפניכם המחקר החשוב על אספקת הנשק האמריקני לישראל בעשרות השנים הראשונות.

מ"עיט" ל"קורנס" תחילתה של ידידות אווירית

תקיפה משמעותית הערב בדמשק

בסוריה מתפרסם תיעוד של תקיפה גדולה בדמשק - לפחות 3 אתרים הותקפו, ביניהם מבנה של מיליציות איראניות.

ישנו דיווח גם על אנשי חיזבאללה שנהרגו בתקיפה.

המבנה של המיליציות - הושמד לחלוטין.

הותקף גם אתר של הצבא הסורי.

ובלבנון, מטוסי קרב תקפו היום מחסן אמצעי לחימה ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה שבדרום לבנון.

במהלך ליל אמש, צה"ל תקף אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ח'רבת סלם.

ובקרית שמונה - בשעה 08:48 הופעלה אזעקה בעיר.

במטח הראשון בוצע יירוט של רקטה אחת ו- 2 רקטות נפלו בשטח פתוח.

רקטה נוספת נפלה בשטח תיירותי בקריית שמונה, עליו נבנה בימים אלה כפר נופש.

בשעה 09:07 הופעלה אזעקה נוספת.

זוהו 7 שיגורים, מתוכם 6 רקטות יורטו ורקטה נוספת פגעה בגג בניין מגורים בעיר (פגיעה ישירה).

בחסדי ונסי ה' אין נפגעים בגוף.

נגרם נזק למבנה ולתשתיות.

צה"ל השמיד את המשגר שירה לעבר קרית שמונה, ותקף שורה ארוכה של מטרות בדרום לבנון.

מנהרה גדולה נוספת נחשפה בעזה

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...