• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מנהרה גדולה נוספת נחשפה בעזה

בצל יום הבחירות לרשויות המקומיות, נמשכת בפעילות המלחמתית בצפון ובדרום. בעזה נחשפה מנהרה גדולה המחברת בין דרום וצפון הרצועה, בה הוחזקו כנראה חטופים. בצפון שוגרו עשרות טילים לישראל
מנהרה גדולה נוספת נחשפה בעזה מנהרה גדולה נוספת נחשפה בעזה מנהרה גדולה נוספת נחשפה בעזה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

המצב בצפון: שיגורים של עשרות טילים

לאחר התקיפה החריגה בעומק לבנון באזור בעלבכ (100 ק"מ) - פעל שוב צה"ל בעוצמה וחיסל בכיר בחיזבאללה - מפקד גזרת חג'יר.

זהו חיסול משמעותי של "מפקד אזורי".

וזוהי הסיבה לכך שלראשונה חיזבאללה שיגר אחר הצהריים מטח כבד לרמת הגולן שכלל 60 רקטות!

המטח שוגר ככל הנראה גם נגד מפקדת האוגדה של צה"ל שאחראית לגזרת רמת הגולן.

בנסי נסי - אין נפגעים.

ישנו גם תיעוד של רקטות שמתפוצצות לא הרחק מאוטובוס של תלמידים!

חיל האוויר תקף את האתר ממנו בוצעו השיגורים.

לפני כשעה היה גם מטח של עשרות רקטות מלבנון לעבר הגליל המערבי.

בחסדי ונסי ה' לא היו נפגעים גם במטח הזה.

נחשפה מנהרה בה כנראה הוחזקו חטופים

בדרום, צה"ל ממשיך בלחימה ובנטרול הדרגתי של מערך המנהרות העצום (שאורכו מוערך כיום בכ- 700 ק"מ).

צה"ל חשף שנטרל מנהרה עצומה - באורך של 10 ק"מ!

המנהרה הענקית היוותה למעשה חיבור בין דרום הרצועה לבין צפונה, ואיפשרה מעבר של כוחות חמאס גדולים, ואפילו של כלי רכב, בין חלקי הרצועה.

מנהרה זו כללה גם חדרי שהייה, מחסני אמל"ח, רשת פירים מסועפת, ודרכה נעו מחבלי החמאס מצפון הרצועה לדרומה בחודשי המלחמה הראשונים. חטיבת הנח"ל חשפה את את תוואי המנהור הנרחב הזה, וזאת במסגרת הפעילות שלה בשבועות האחרונים, כחטיבה שאחראית על ביתור הרצועה לשני חלקים: מרכז וצפון הרצועה, ודרום הרצועה.

כחלק מהביתור הזה צה"ל סולל כבר תקופה ממושכת צירי תנועה, כבישים, ביחד עם מערך הגנתי, ומערך טכנולוגי - שלמעשה חוצים את הרצועה לשני חלקים (ציר התנועה הזה מתחיל מגבול הרצועה עם ישראל, ועד לים התיכון). 

על אבטחת ציר התנועה המרכזי הזה, מופקדת חטיבת הנח"ל, וכחלק מפעילותה לנתק את צפון הרצועה מדרום הרצועה, היא פועלת גם מתחת לקרקע, מחפשת מנהרות ומנטרלת אותן, ומנתקת את צפון הרצועה מדרום הרצועה - גם מתחת לפני השטח.

כאמור חטיבת הנח"ל חשפה את המנהרה הענקית הזו, ובימים אלו היא מנטרלת אותה. 

בתוך המנהרה נמצאו גם גופות של מחבלים. יש לציין שהמנהרה עוברת גם מתחת לבית החולים הטורקי וגם מתחת לאוניברסיטה - וברור שזה נעשה בכוונה על מנת להקשות על צה"ל לתקוף אותה מהאוויר.

נחשפים פרטים מהסימנים המדאיגים שקדמו למתקפה

בהמשך לפרסומים על אודות ההפעלה של כרטיסי הסים, יצאה מערכת הבטחון בהודעה חריגה:

"הפרסום אודות 1,000 כרטיסי סים ישראליים שנדלקו בו זמנית בלילה 7 באוקטובר - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים, שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של כרטיסי סים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח. כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעיים בשב״כ ובצה״ל".

עוד כמה פרטים חשובים מאוד שנחשפו היום, באישור הצנזורה (ככל הנראה כחלק מהמהלך שהולך ומתקדם לתחקר את כלל הארועים):

1. בליל שמחת תורה איתר המודיעין תנועות חריגות של בכירים בעזה - המידע הזה הועבר לבכירים בצבא - אולם נתניהו ושר הבטחון גלנט לא עודכנו עד הבוקר.

2. עוד פרסם היום עמית סגל שפיקוד דרום ביקש בליל שמחת תורה להעביר לגזרתו מטוסים ומסוקי קרב, וזאת בשל הסימנים החריגים שאותרו בתוך הרצועה - אולם הפיקוד העליון של צה"ל סירב לכך, בשל הערכתו שמדובר רק בהמשך התרגילים שאותם עשה חמאס באותה תקופה, ובשל החשש שמא ע"י הנעת כוחות האוויר "ישרפו" מקורות מודיעיניים רגישים [[דהיינו שבגלל העברת הכוחות הזו, חמאס יבין שיראל חדרה עמוק למערכות שלו, ואז הוא יבצע בדק בית, וימצא את המקורות של ישראל וינטרל אותם, או לחילופין יזין אותם במידע שקרי ויגרום לפגיעה במודיעין ולהטעיה של ישראל].

כבר כתבתי לכם היום, שזה בדיוק מה שקרה במלחמת יום הכיפורים - את כל הידיעות של הרתעה למלחמה - פירש ראש אמ"ן (ואיתו עוד כמה קציני מודיעין בכירים שאין כאן המקום לפרטם) שמדובר בתרגיל בלבד!

ושוב אדגיש:

אסור שהעיסוק (ההכרחי כשלעצמו) ב"מי אשם" בתוך הצבא, יטשטש את העיקר - מי שאשם זה הדרג המדיני שוויתר על שטחי בטחון חיוניים בהסכמי אוסלו, הכניס לארץ אלפים רבים של מחבלים חמושים, ובהמשך ביצע את ההתנתקות וגירוש היהודים מהרצועה!

זה הגורם המרכזי לכל מה שקרה, ואסור להתעלם מכך, כי כל התעלמות פירושה המשך ההליכה באותה דרך של ויתורים מסוכנים, שאסור אפילו לדבר עליהם, כי כל דיבור על ויתורים יוצר אצל הצד השני נכונות ונחישות להילחם ולייצר פיגועים רחמ"ל על מנת להביא לוויתור המיוחל ולהתקפלות של ישראל.

תקיפה משמעותית בעומק לבנון

צה"ל הודיע הבוקר זוהו כ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הר מירון בצפון הארץ, אין נפגעים ולא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית שבמרחב.

בתגובה לאותם שיגורים, מטוסי קרב תקפו והשמידו לפני זמן קצר אתר צבאי ומספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אלחניה, ג'בשית, בסריה ואל-מנצורי.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה להסרת איום במרחב יארון.

מצורף תיעוד מהתקיפה:

 

לפי חיזבאללה המטח לעבר יחידת הבקרה במירון היה תגובה על התקיפה אתמול בעומק לבנון.

כאמור, לא נגרם נזק לבסיס במירון.

צה"ל השמיד בתגובה, בשורה של תקיפות בעומק 30 עד 50 ק"מ - כמה וכמה אתרים של חיזבאללה.

סיכום של הפעילות בדרום: ממשיכים לחסל את המחבלים

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 ממשיכים בפשיטה נרחבת על שכונת זייתון. ביממה האחרונה הכוחות ביצעו מספר תקיפות וחיסלו מחבלים בשיתוף פעולה עם חיל האוויר ובהיתקלויות פנים מול פנים עם מחבלים.

במהלך הפעילות הלוחמים איתרו אמצעי לחימה במרחב, ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה, משגרי רקטות ומערכות המשמשות את ארגון הטרור חמאס כנגד כוחותינו.

במהלך סריקות של הכוח, הלוחמים איתרו מספר מחבלים בפיר מנהרה במרחב. הלוחמים השמידו את הפיר וחיסלו את המחבלים.

במרכז הרצועה צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל ביממה האחרונה מספר מחבלים ואיתר תשתיות טרור ואמצעי לחימה רבים. באחת הפעילויות, זיהו הכוחות חוליית מחבלים מתקרבת לעברם וחיסלו אותם באמצעות ירי טנקים.

בנוסף, כוחות ההנדסה חטיבתיים השמידו עשרות מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.

כחלק מפעילות צוות הקרב במבצע האוגדתי בזייתון, איתרו הכוחות מחסן אמצעי לחימה ומחרטה עם ציוד רב.

בהובלת מרכז האש של אוגדת עזה ושל פיקוד הדרום, חיל האוויר תקף אתמול (ב׳) במרכז הרצועה, שעות ספורות לאחר שבוצע הירי לעבר ישובי העוטף.

בין המטרות שהותקפו, דירה מבצעית ממנה בוצעו חלק מהשיגורים באותו בוקר ודירה מבצעית נוספת שממנה זוהה ירי לעבר כוח במרחב. בנוסף, הותקף משגר ממנו בוצעו חלק מהשיגורים.

כחלק מהמאמצים לפינוי תושבים ממרחב הלחימה, כוחות מצוותי הקרב של חטיבת הצנחנים וחטיבה 7 עצרו ביממה האחרונה מספר מחבלים שניסו לברוח בחסות האוכלוסיה.

הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בירי מטווח קצר, ביניהם מחבלים שתצפתו על הכוחות.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים בפעילויות חטיבתיות במזרח חאן יונס ובמהלך היממה האחרונה פשטו הכוחות על מרחבי טרור וטיהרו שטחים סמוכים ליישובי העוטף.

הותר לפרסום: ההתראה שהתקבלה בלילה שלפני המתקפה

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...