• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

בעוד הלחימה נמשכת, נמשך גם המשא ומתן

בזירה הצפונית לא רגוע ולוחמינו ממשיכים בפעילות הפצצתית כנגד המחבלים בלבנון. סיקור הזירה לצד נתונים מהמלחמה בעזה, מהם עולה כי מחבלים רבים מתו או נפלו בשבי בתוך המנהרות. ומה מצב המשא ומתן
בעוד הלחימה נמשכת, נמשך גם המשא ומתן
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

המצב בצפון:

במהלך היום, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וירי ארטילרי מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בשטח לבנון.

במסגרת התקיפה, הותקף אתר צבאי במרחב לבונה, לצד מפקדה צבאית במרחב הכפר אלג'בין ומבנים צבאיים במרחבי הכפרים בית ליף וברעשית, בהם פעלו מחבלי הארגון.

כמו כן, במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לאזור צפון הארץ, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

בנוסף, צה"ל חיסל בתקיפות היום 3 מחבלים של ארגון "אמל" השיעי, שהוא ארגון מרכזי בלבנון, יש לו אלפי פעילים חמושים, ובעבר היו תקופות שהוא גם התעמת עם חיזבאללה. מתחילת חרבות ברזל ביצע הארגון פעילות מוגבלת נגד ישראל, ועד היום ספג כמה וכמה תקיפות, ולפחות 6 מפעיליו נהרגו. 

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום עמדת תצפית ותשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים לבונה, ג'בל בלאט והכפר חולא שבדרום לבנון. 

חיזבאללה שיגר במשך היום לפחות 10 פעמים טילי נ"ט / רקטות / רקטות בורקאן כבדות - לעבר ישראל - בחסדי ונסי ה' ללא נפגעים.

המשא ומתן להרחקת חיזבאללה מהגבול ממשיך מאחורי הקלעים, ובישראל מעריכים את הסיכוי שלו להצליח - בין 30 ל- 50 אחוז.

ובכל אופן, צה"ל ממשיך בכתישת מערכי חיזבאללה, וכבר עכשיו רוב הפעילות של הארגון מתבצעת לא מתוך מערכיו בקרבת הגבול (שהושמדו כמעט לגמרי), אלא מתוך הכפרים השיעיים, וצה"ל בתגובה משמיד באופן מדויק את המשגרים והמפקדות בכפרים הללו (ולכן גם נפגעים אזרחים לבנונים מדי פעם, אם כי עשרות אלפי אזרחי לבנון כבר נמלטו מדרום לבנון).

המצב בדרום:

1. 18 מתוך 24 גדודי החמאס פורקו, שר הבטחון הכריז על פירוקה של חטיבת חאן יונס, ולפי זה 4 מתוך 5 החטיבות של הארגון פורקו (אחרונה שנשארה, היא חטיבת רפיח, ולה יש כמה גדודים).

יש עדיין כמה אלפי מחבלים בצפון הרצועה ובמרכזה, שאינם פועלים במסגרת גדודית או חטיבתית, אלא כחוליות או לכל היותר כקבוצות.

2. בצפון הרצועה צה"ל מבצע פשיטות חטיבתיות, גם מבצעים אוגדתיים, וזאת לאחר שהוא יצא למעשה מרוב השטח. בפשיטות הללו חוסלו בימים האחרונים מאות מחבלים, ונעצרו עשרות. צה"ל מבצע בצפון ובמרכז פעילות של טיהור השטח, מיפוי מנהרות, השמדת פירים, השגת מודיעין, והשמדה של תשתיות החמאס.

בפעילות של צה"ל במה שהיה בעבר שכונת היוקרה של עזה "רימאל" - נתפסו במטה של אונר"א (שאמור להיות ארגון סיוע בינ"ל אבל הוא הפך למעשה לזרוע של החמאס) - כלי נשק רבים, מטולי RPG, מטענים ורימונים. בביתו של "מורה בבית ספר" של אונר"א גילו הלוחמים מעבדה משוכללת לזיוף דרכוני VIP, כמויות גדולות של נשק ותחמושת, וחומר הסברה רב של החמאס, כל זה ביחד עם "תעודת הוראה" רשמית של אונר"א, עבור המורה המדופלם...

3. בדרום הרצועה - באזור חאן יונס - ממשיכה לפעול אוגדה 98 עם חטיבות העלית שלה, והיא פירקה השבוע גדוד נוסף - גדוד מערב חאן יונס. הלחימה בעיר נמשכת, וצה"ל קרוב לפירוק של אחרון הגדודים. מחבלים רבים גם נפלו בשבי, והחקירה שלהם מניבה מידע רב נוסף שמאפשר חשיפת מנהרות סודיות נוספות וחיסול תשתיות.

צה"ל השיג מידע מודיעיני בכמויות עצומות, והוא מאפשר חשיפה של מערכי המנהרות, מיקומים סודיים של משגרי רקטות ומחסנים, תכניות של החמאס, ומידע רב על פעיליו ועל הנהגתו.

הלחימה באזור זה מתקדמת במהירות ב"ה, וצה"ל כבר לא חושש להיכנס למנהרות, וזאת לאחר שהוא פיתח תורת לחימה שלימה - שכוללת הפעלת רחפנים, רובוטים מסוגים שונים (מאות רובוטים נוספים נרכשו), כלבים של יחידת עוקץ, ואז הכנסה של היחידות המיוחדות אל המנהרות. בלחימה מתוך המנהרות משתתפת לא רק יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה, אלא גם יחידות מיוחדות נוספות שהוכשרו לשם כך בחודשים האחרונים.

ניתן לבשר שעד היום לא איבד צה"ל אף חייל בלחימה במנהרות, ברוך ה'. 

מאות מחבלים נהרגו בתוך המנהרות או נפלו בשבי.

4. ההתקדמות המהירה של צה"ל מעל הקרקע ובמנהרות הולכת ומקרבת אותו לראש הנחש - הנהגת החמאס הבכירה שככל הידוע לצה"ל לא נמלטה מהרצועה. ההתקדמות הזו גם מביאה את החמאס לויתורים במהלך המו"מ לשחרור החטופים, והיא גורם הלחץ המרכזי של ישראל על הארגון.

גורם לחץ נוסף - האיום של צה"ל להיכנס גם לרפיח ולהשתלט על ציר פילדלפי. בינתיים, עוד לפני ההשתלטות הזו, מתקיימות עשרות תקיפות אוויריות על רפיח וסביבותיה. בתקיפה כזו חוסלו היום 6 מחבלים שנסעו ברכב "משטרתי", וליוו שיירה "הומניטרית" שעליה השתלט החמאס.

5. המו"מ על עיסקת חטופים חדשה - חמאס הנאצי השיב הערב שהוא דורש הפסקת אש מוחלטת, ויבשראל הגיבו שאין זה אפשרי, ולכן הלחימה תימשך. ברור שמאחורי הקלעים המו"מ נמשך.

ממשיכים להלחם: החיילים בעזה לא עוצרים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...