• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ממשיכים להלחם: החיילים בעזה לא עוצרים

המלחמה בתוך רצועת עזה נמשכת, למרות הוצאת חלק ניכר מהכוחות, הרי שחיילים הלוחמים בשטח מדווחים כי מחבלים רבים נעצרו וחוסלו בעוד מנהרות מושמדות. דיווח מלא בכתבה המלאה
ממשיכים להלחם: החיילים בעזה לא עוצרים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הלחימה בעזה נמשכת, מנהרות מושמדות

כמה עדכונים:

1. צה"ל ממשיך לרסק את החמאס בחאן יונס. אלפי מחבלים חוסלו שם עד עכשיו.

ממשיכים גם בהתקדמות מהירה בנטרול המנהרות הרבות שמתחת לעיר - במטרה להגיע להנהגת החמאס ולחטופים.

2. כוחות מיוחדים חיסלו חוליה של מחבלים שהסתתרה בבית החולים בג'נין. החוליה עמדה להוציא לפועל פיגוע בטווח הזמן המיידי, וחוסלה בזמן ב"ה.

3. ארה"ב מודיעה: התגובה שלנו להרג 3 החיילים האמריקנים שלשום - תהיה תגובה עוצמתית.

ב"ה במסגרת הלחימה מושמדים מחבלים רבים

צה"ל ממשיך בתמרון הקרקעי בחאן יונס - ולאחר שפירק 2 גדודי חמאס (הצפוני והמזרחי), הוא נמצא בלחימה עצימה מול הגדוד המערבי והגדוד הדרומי, במטרה להכריע אותם, ואז לפרק למעשה את חטיבת חאן יונס - שהיא בבירור אחד הכוחות החזקים ביותר שעמדו לרשות החמאס.

4 הגדודים הללו מנו כ- 4000 מחבלים, וההערכה היא שכ-70 אחוז מתוכם כבר נוטרל.

6 חטיבות של צה"ל פועלות כעת במרחב חאן יונס, והן העבירו מידע שאיפשר לחיל האוויר לחסל את משגרי הרקטות ששיגרו אתמול מטח לעבר אזור המרכז.

הצבא פועל גם מתחת לקרקע, והוא צובר נסיון רב והצלחה גדילה והולכת בהשתלטות מהירה על מנהרות ארוכות, תוך התגברות זריזה על המטענים, המכשולים, והמלכודים הרבים שהכין חמאס במנהרות.

בשל השיפור הניכר בלחימה של צה"ל במנהרות, צה"ל מפעיל כעת במנהרות לא רק יחידות מיוחדות אלא גם יחידות רגילות - שמצליחות גם הן לחסל מחבלים רבים במנהרות, ולנטרל את מערך המנהור הענקי.

במקביל ללחימה מופעל מאמץ כביר באיסוף מודיעין על החטופים, ועל מקום הימצאות הנהגת החמאס - הן ההנהגה הבכירה והן דרגי הנהגה נוספים.

כאמור, צה"ל מתקדם במהירות בחאן יונס - הן מעל פני הקרקע והן מתחת לפני הקרקע.

מתיחות גוברת בין ארצות הברית לאיראן

המתיחות בין ארה"ב לבין איראן:

לאחר שארה"ב האשימה את איראן ואת המילציות שלה באחריות להרג 3 החיילים האמריקנים (ובפציעתם של עשרות) - מתגברת המתיחות בין המדינות.

ארה"ב כבר העבירה למזרח התיכון בימים האחרונים כוחות צבא נוספים, ובאיראן מדווחים על כוננות העליונה ביותר מחשש לתגובה אמריקנית.

כעת, מתברר שאיראן העבירה מסר לארה"ב שאם היא תתקוף מטרות בשטח איראן, אז איראן תתקוף בחזרה מטרות אמריקניות במזרח התיכון, ותיכנס לעימות ישיר עם ארה"ב.

ההערכה היא, שארה"ב תתקוף בעוצמה, אבל היא לא תתקוף מטרות בשטח איראן, אלא מטרות בשטח עיראק וסוריה - שם נמצאות המיליציות האיראניות.

המתיחות בין איראן לבין ארה"ב - מסימני הגאולה, וכמאמר חז"ל: "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגלו של משיח"!

נמשכת הלחימה מול מחבלי החמאס

עדכון מהלחימה ברצועה: ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פעלו במרחב צפון הרצועה וכחלק ממספר קרבות שניהלו עם חמושים, חיסלו מעל 15 מחבלים מארגון הטרור חמאס.

בפשיטה מרכזית שביצעו הלוחמים על אחד מתשתיות הטרור אשר מוקמו בתוך בית ספר במרחב, נעצרו כעשרה פעילים של הג׳יהאד האסלאמי שהשתמשו בבית הספר כמקום מסתור. בנוסף, הלוחמים איתרו במרחב חמש רקטות מוכנות לשיגור והשמידו אותן.

כמו כן, כוחות צוות הקרב של חטיבת נח"ל תקפו וחיסלו במרחב מרכז הרצועה, תוך פחות משעה מעל עשרה מחבלים חמושים. בהמשך, חיסלו הלוחמים חמושים נוספים שפעלו במרחב.

במרחב פאתי שאטי שבצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו יחד עם כוחות חיל האוויר מחבלים חמושים שפעלו בצמוד לכוחותינו במרחב והיוו עליהם איום. בנוסף, הלוחמים סרקו מבנים צבאיים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה רבים, לצד מסמכים וציוד צבאי של ארגון הטרור חמאס.

בסך הכל חוסלו כ-100 מחבלים בצפון הרצועה, בתוך יממה.

ובדרום הרצועה - בחאן יונס - נמשכת הלחימה מול גדודי החמאס, וכן בתוך המנהרות. בימים האחרונים חוסלו מחבלים בתוך המנהרות, וגם נתפסו מחבלים שהתחבאו מאחרי "דלת הדף" בתוך מנהרה אסטרטגית.

כל המחבלים שנתפסו ברצועה - ומדובר כבר במעל 2000 שבויים - מועברים לחקיר מיידית, על מנת להשיג מידע רב נוסף על היערכות החמאס, על מקומות המסתור של ההנהגה, ועל החטופים.

אחרי ירי הרקטות: צה"ל מפנה תושבים בעזה

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...