• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חוסל מפקד כוח רדואן בלבנון

בלבנון חוסל מי שמונה לאחרונה מפקד כח רדואן. זהו אותו כח גדול של חיזבאללה שאחראי לכל פעילות הטרור מול ישראל בצפון בחודשים האחרונים, והוא גם הכח שהתאמן במשך שנים לבצע מתקפת טרור לתוך ישראל ח"ו
חוסל מפקד כוח רדואן בלבנון
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שני חיסולים משמעותיים היום: צה"ל לקח אחריות רשמית על חיסולו של "האחראי של חמאס" לשיגור רקטות מסוריה לעבר ישראל.

הוא חוסל בתקיפה בבית ג'ן שבסוריה, וזאת לאחר שהכווין ירי רקטות פיגועים לעבר ישראל מתוך סוריה בתקופה האחרונה.

יתכן שזוהי הסיבה לכך שחמאס התאמץ להוציא לפועל הערב את המטח הכבד לעבר המרכז, שבחסדי וני ה' הסתיים כולו ללא נפגעים (חלק מהרקטות יורטו, חלק נפלו בים).

וחיסול עוד יותר משמעותי: בלבנון חוסל מי שמונה לאחרונה מפקד כח רדואן. זהו אותו כח גדול של חיזבאללה שאחראי לכל פעילות הטרור מול ישראל בצפון בחודשים האחרונים, והוא גם הכח שהתאמן במשך שנים לבצע מתקפת טרור לתוך ישראל ח"ו.

מבחינת ישראל הוא בן מוות - ארכי-טרוריסט - שחובה להורגו.

הוא גם האחראי הישיר לפיגוע הגדול הראשון לאחר נסיגת-בריחת צה"ל מלבנון - לפני 24 שני- הפיגוע היה בהר דב, ונרצחו בו 3 חיילי הנדסה קרבית: עדי אביטן, בני אברהם ועומר סואעד. חיזבאללה רצח אותם, חטף את גופותיהם, והחזיר אותם בעסקת שבויים. 

המחבל הנ"ל הוא גם האחראי ישירות לביצוע הרצח שהוביל לפתיחת מלחמת לבנון השניה: של אהוד גולדווסר ואלדד רגב ה' יקום דמם, שנרצחו וגופותיהם נחטפו - והוא האחראי ישירות לכך.

זה חיסול מאוד משמעותי - מכה קשה לחיזבאללה., שלא ציפה לכך, וחשב שישראל "תשב בשקט" ותמתין להמשך התגובות שלו על החיסול בשבוע שעבר, בביירות, של בכיר חמאס עארורי ימח שמו.

הכוננות בצפון גבוהה.

חיסול של בכיר חמאס היום בסוריה - חלק מהפעילות המוגברת של ישראל בסוריה.

הפעילות הזו התגברה מאוד מאז הטבח הנורא, וכיום ישראל תוקפת ומשמידה משלוחי נשק, מתקנים ותשתיות - גם כאשר נהרגים שם לאנשי חיזבאללה (מהלך שישראל נמנעה ממנו בעבר).

ההערכה בישראל היא שהמשטר הסורי חושש מאוד מעימות עם ישראל, בשל התפרקות הצבא הסורי במלחמת האזרחים.

לגבי החיסול בלבנון היום - ההערכה בישראל היא שחיזבאללה עדיין ימנע מהכרזת מלחמה, וגם עכשיו הוא יסתפק בתגובה מוגבלת. היו היום גם כמה דיווחים מלבנון שתאמו להערכה זו.

ובכל אופן, הכוננות גבוהה - הן בהגנה והן בהתקפה.

והעיקר - "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל" - וכפי שראינו שבתגובה של חיזבאללה - בירי על מירון - לא היו נפגעים, ונגרם רק נזק מוגבל.

"ישראל בטח בה' עזרם ומגינם הוא"!

פגיעות מדוייקות בצפון, חיסול גדודים בדרום

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...