• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פגיעות מדוייקות בצפון, חיסול גדודים בדרום

"הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל" - עינינו הרואות כיצד האיום של הרקטות המדויקות חוסל בסייעתא דשמיא ברצועת עזה, עוד לפני שהצליח להוות איום ממשי על ישראל, וברור שזה חסד ה' גלוי. "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!
פגיעות מדוייקות בצפון, חיסול גדודים בדרום
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בהתקפת הטילים נפגע בסיס צה"ל

אמש פרסם חיזבאללה את התיעוד של תקיפת בסיס חיל האוויר במירון.

בתיעוד נראות בבירור פגיעות הן באנטנות, והן ב- 2 מתוך 3 "הכיפות" (ראדומים) שנמצאות על ההר.

הכיפות הללו מעניקות הגנה (מוגבלת) למערכות הגילוי וההתראה שממוקמות בתוכן.

צה"ל לא הכחיש שאכן מתקני הבסיס החשוב הזה נפגעו, ולא נראה שהתיעוד של חיזבאללה מזויף.

יתכן שהעובדה שצה"ל התחיל אתמול להפעיל את מערכת "טל שמים" - בלון ההתראה הענקי שמורכבות עליו עשרות מערכות חדישות לגילוי והתראה - נובעת מכך שאכן מערכות הגילוי שבבסיס במירון נפגעו, ולכן מפעילים את מערכת "טל שמים" כתחליף למערכות שנפגעו.

עדיין לא ברור ממה בדיוק נפגעו ה"כיפות" - מהתיעוד נראה שמדובר בטילי נ"ט לטווח ארוך - כדוגמת הקורנט EM - שיש לו טווח של 10 ק"מ (מירון נמצאת כ- 8 ק"מ מהגבול בקו אווירי, ולכך יש להוסיף את העובדה שמסלול הטיל ארוך יותר כי הבסיס הוא על הר, וגם כי השיגור לא בוצע ממש מקו הגבול).

צה"ל חייב לבדוק כעת - מדוע לא מוקמו על ההר מערכות הגנה. 

בעבר, במוצבים בלבנון, היו מותקנות רשתות מתכת מסוגים שונים - שמנעו פגיעה של טילי נ"ט. ניתן לעשות זאת גם על ההר, וניתן גם לעשות זאת באופן שלא יפגע בפעילות הגילוי של המערכות האלקטרוניות (למשל, ע"י שימוש במערכת התראה, שתזהה טילי נ"ט מתקרבים, ותגרום "להקפצה" זמנית של הרשת ההגנה). 

ניתן גם למקם על ההר מערכות הגנה נגד טילי נ"ט כדוגמת "מעיל רוח" או "חץ דורבן", ולא ברור מדוע גם זה לא נעשה.

צה"ל ממשיך בלחימה ופירק את הגדודים בצפון הרצועה

עדכון מהדרום: צה"ל השלים את פירוק כל גדודי החמאס שבצפון הרצועה.

במרכז הרצועה - נמשכת הלחימה בעוצמה מליאה באל-בורייג', וחוסלו בתקיפה מהאוויר מג"ד וסמג"ד של גדוד החמאס של נוסייראת. עדיין לא החלה לחימה קרקעית בדיר אל בלאח.

בדרום הרצועה - לחימה בעוצמה מליאה מול גדודי החמאס הנמצאים בחאן יונס, חלקם ספגו פגיעות קשות.

להמשיך בתפילה ובנתינת צדקה לזכות החיילים שנלחמים בכל החזיתות - דרום, צפון, ואיו"ש. בג'נין הייתה פעולה גדולה נוספת של צה"ל הלילה, ו- 6 מחבלים נהרגו. מטען הופעל כנגד רכב של מג"ב - ולצערנו הרב נהרגה לוחמת מג"ב, ונפצעו לוחמים נוספים.

תהלים לפי ימי החודש: פרק קי"ט - מפסוק צ"ז עד סוף הפרק.

פרקים מיוחדים: כ'", כ"ב, ס"ט, ע"ט, ק"ל, ק"נ.

חמאס ייצר טילים מדוייקים

צה"ל התיר לפרסום:

חטיבת הנח"ל בהכוונת אגף המודיעין מצאה אתר לייצר של "רקטות מדויקות".

איום הרקטות המדויקות הוא חמור, היות ורקטות אלו מסוגלות לפגוע במדויק מאוד במטרות אסטרטגיות כמו תחנות כח, מפעלי התפלת מים ומתקני מים, מתקני תקשורת, בסיסי חיל האוויר וכו'. 

ישראל עוקבת מאוד מקרוב אחר מאמץ ייצור הרקטות המדויקות של חיזבאללה בשנים האחרונות, וכבר השמידה מרכיבים שונים שלו. בצה"ל ובממשלה אמרו בשנים האחרונות שאם חיזבאללה יתקרב לסף מסוים של כמות גדולה מהרקטות הללו - ישראל תצטרך בוודאות לצאת למתקפת מנע.

אבל, אף אחד לא דיבר על כך שגם חמאס ייצר רקטות כאלו!

אישית, חשדתי בזה, אבל לא היה לכך תימוכין. כעת, כאשר צה"ל חדר כה עמוק לעזה, וחשף כמויות אדירות של חומר מודיעיני - התאפשר לאתר את המיקום המדויק בו החל גם החמאס בתהליך ייצור הרקטות המדויקות הללו. הוא עשה זאת, כמובן, בהדרכה צמודה של איראן וחיזבאללה.

בחסדי ונסי ה' לא נראה שהחמאס הספיק לייצר רקטות כאלו, ומכל מקום עד עכשיו לא שמענו על יירוט שלהן (אם כי, יתכן שכן היה יירוט שכזה - ואולי זו הייתה הסיבה לכך שהשתמשו במערכת קלע-דוד כמה פעמים במלחמה הזו).

ומה עושים מול האיום של חיזבאללה ברקטות כאלו?

ראשית - מסכלים - תוקפים מרכיבים ומכונות של הייצור, ופוגעים במשלוחי המכלולים שמגיעים מאיראן.

שנית - התכנון של צה"ל הוא לנוע מהר ולהשתלט על מרחבי השיגור (כולל הפעלה של כוחות מיוחדים בעומק השטח - כפי שכבר נעשה במלחמת לבנון השניה).

שלישית - בהיבט ההגנתי, חלק מהתשתיות בארץ כבר עברו תהליך של מיגון והקשחה, והתהליך הזה נמשך הן בתשתיות הקריטיות והן בבסיסי חיל האוויר ובסיסים חיוניים נוספים.

עיקר המענה ההגנתי נשען על הפעלה של מערכת היירוט המאוד מתוחכמת - קלע דוד - שמיועדת ליירט טילי שיוט ורקטות מדויקות. אחוזי ההצלחה של מערכת זו גבוהים.

  • והעיקר - "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל" - עינינו הרואות כיצד האיום של הרקטות המדויקות חוסל בסייעתא דשמיא ברצועת עזה, עוד לפני שהצליח להוות איום ממשי על ישראל, וברור שזה חסד ה' גלוי.
  • "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

בכיר חמאס ימ"ש חוסל בלבנון

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...