• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

פרשנות / הצבא 'מוריד הילוך' בפעילות הצבאית בעזה

צה''ל הודיע על שיחרור חמש חטיבות. הסיבה העיקרית היא הכניעה ללחץ האמריקני והורדת הרף בכל הנוגע לפעילות הצבאית מול החמאס, מה שיגרום למלחמה להתארך ואף להטיל צל על השגת יעדי המבצע. אז מה אפשר לעשות?
הצבא 'מוריד הילוך' בפעילות הצבאית בעזה
(צילום: דובר צה''ל)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הותר לפרסום שצה"ל משחרר 5 חטיבות.

2 מתוכן חטיבות מילואים, ועוד 3 חטיבות שמיועדות להכשרת לוחמים (חטיבה 460 - חטיבת בית הספר לשריון - טנקי מרכבה סימן 4, חטיבה להכשרת חי"ר, וחטיבת בה"ד 1 - להכשרת קצינים).

הסיבה כלפי חוץ למהלך הזה:

1. חטיבות המילואים משוחררות בשל הצורך לרענן את החיילים ובשל הצורך לשחרר את המשק לפעילות, כי בלי מאות אלפי חיילי המילואים, שעובדים בכל הענפים בשוק, מפעילים בית עסק וחברות וכו' - המשק למעשה לא פועל.

2. חטיבות הכשרת הלוחמים - משחררים אותן כדי שיוכלו להשלים את ההכשרה וכדי להכשיר לוחמים וקצינים חדשים.

כל זה נכון ואמיתי, אבל זה לא העיקר.

העיקר, לצערנו, זה ש"מורידים הילוך" - וכפי שכבר כתבתי, זוהי הסיבה לכך שצה"ל מכניס חטיבות רבות לתוך חאן יונס, כי בגלל הלחץ האמריקני הגובר, צריכים להזדרז ולסיים את הלחימה, וזוהי הסיבה לכך שכבר משחררים אלפי חיילים, במקום להטיל אותם כדי לחסל איומים נוספים או שטחים שלא טופלו כללו - בדגש על רפיח וציר פילדלפי.

שוב אני אדגיש - זה נכון שהמילואים צריכים להתרענן, אבל חיילי המילואים בעצמם מבקשים, פעם אחרי פעם - תנו לנו לסיים את העבודה!

והעבודה לא הסתיימה - אז למה משחררים?!

לצערנו זה כי כי אמריקה לוחצת - לגמור מהר את הלחימה, תוך לא יותר מכמה שבועות, ולכן לא מדברים בכלל על רפיח - שהיא המפתח לחסימה של כל הברחות הנשק, המחבלים, ציוד הלחימה, תחמושת, דלק וכו' וכו'. 

דרך מנהרות ההברחה שברפיח (מתחת לציר פילדלפי) יצאו גם מחבלי החמאס בעבר מחוץ לעזה, בלי שישראל או מצרים יכלו לשלוט על כך, וברור שהחמאס מעונין שישראל לא תשתלט על רפיח, ואז גדודי החמאס שנמצאים ברפיח ישרדו, כמעט ללא פגע, וגם מערך המנהרות התת-קרקעי של רפיח ישרוד, וגם מערך מנהרות ההברחה - שעובר מרפיח למצרים מתחת ל"ציר פילדלפי" - ישאר בשלימותו.

אסור ללחוץ על צה"ל לסיים את שלב "הלחימה העצימה", רק המפקדים צריכים לקבוע מתי האיום הצבאי של החמאס הוסר, ואין כאן מקום לשום שיקולים פוליטיים או דיפלומטיים, אלא לשיקולם צבאיים בלבד!

נכון שצריכים נשק מארה"ב, אבל, אם היו "חונקים" את עזה במצור אפקטיבי - בלי מזון ומים, ובלי דלק שמאפשר לנשום במנהרות - חמאס היה יורד על הברכיים ונכנע כבר מזמן, ואז לא היו צריכים את כל הנשק האמריקני!

וזה לא "חכמה שלאחר מעשה" - כי הרי כולנו הבנו את זה מהשלב הראשון - שאסור לתת להם מים ודלק ורק כך אפשר להכניע אותם!

ורק ההתקפלות מול הלחץ האמריקני היא שהביאה להתארכות המלחמה, ולכך שהחמאס עדיין עומד על הרגליים, ובמילא, בגלל שהלחימה מתארכת, אז מלאי הנשק הישראלי מצטמצם, וישראל היא זו "שיורדת על הברכיים" - ומתחננת לארה"ב לספק לה עוד נשק...

אז מה אפשר לעשות?

1. כל אחד צריך לעשות תעמולה ככל יכולתו לכך שאסור לסיים את הלחימה - אלא יש לסיים את הפעולה - אך ורק לפי שיקולי הצבא, ו"חזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם", ולכן המאמצים של כולנו יניבו פרי בעזהי"ת.

צירפתי כאן וידאו של הרבי שליט"א מלך המשיח בענין הקריטי הזה - נא לפרסם אותו ככל יכולתכם.

2. כפי שהרבי שליט"א מלך המשיח מבקש: לקרוא תהלים ולתת צדקה - לזכות החיילים ולזכות מקבלי ההחלטות כדי שיעמדו איתן מול הלחצים.

3. ביחד עם התפילה מעומק הלב - בטחון ושמחה בה' יתברך שאכן ננצח בקרוב, ושבקרוב ממש נזכה לגאולה האמיתית והשלימה.

כמחצית מכוחות החמאס ימ"ש נוטרלו

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...