• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שלשה חטופים נהרגו בשוגג מאש צה"ל בעזה

אירוע קשה בליל שבת, בשג'אעיה - 3 חטופים שנמלטו מהחמאס נורו בשוגג ע"י חיילי צה"ל: יותם חיים ואלון שמריז ז"ל - שנחטפו מכפר עזה, והבדואי סאמר טלאלקה מהיישוב חורה. המחבלים בעזה ממשיכים להכנע בהמוניהם. נשקים נתפסו בשג'אעיה בתוך אינקובטורים של תינוקות. נחשף: ישראל לא יצאה למתקפה בצפון, בגלל לחץ מארה"ב
שלשה חטופים נהרגו בשוגג מאש צה"ל בעזה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אירוע מצער: שלשה חוטפים נהרגו בשוגג בעזה מאש כוחותינו

אירוע קשה בליל שבת, בשג'אעיה - 3 חטופים שנמלטו מהחמאס (יתכן שהשומרים שלהם נהרגו בלחימה) -

נורו בשוגג ע"י חיילי צה"ל.

שלושת החטופים - יותם חיים ואלון שמריז ז"ל - שנחטפו מכפר עזה, והבדואי סאמר טלאלקה מהיישוב חורה.

האירוע הטרגי התרחש בלב אזור שבו יש היתקלויות רבות, כולל עם מחבלים מתאבדים שנעים בלי נשק, ולכן נראה שהחיילים חשדו בכך שהחטופים הינם למעשה מחבלים, וירו בהם.

התחקיר על נסיבות האירוע הקשה בעיצומו.

ראש הממשלה אמר: "יחד עם כל עם ישראל אני מרכין ראש בצער עמוק ומבכה את נפילתם של שלושה מבנינו היקרים שנחטפו... זוהי טרגדיה קשה מנשוא...ליבי עם המשפחות הדואבות בשעת יגונן הקשה. אני מחזק את לוחמינו האמיצים שחדורים במשימה הקדושה של השבת חטופינו, גם במחיר חירוף נפשם. גם בערב קשה זה נחבוש את פצעינו, נפיק את הלקחים ונמשיך במאמץ עליון להחזיר את כל חטופינו הביתה בשלום".

ברור לכולנו שהאשם האמיתי באירוע הטרגי הזה הוא ארגון חמאס הארור, שיתכן ואף שחרר אותם בכוונה לייצר אירוע כזה (או לגרום לחיילים לרוץ אליהם ולהיפגע ממארב כלשהו). צה"ל פרסם, שזמן קצר לאחר האירוע הקשה, אירעה היתקלות עם מחבלים באותו אזור.

שנשמע רק בשורות טובות.

תיעוד: החיילים זיהו מחבל ופעלו לחסלו

דובר צה"ל: "אויב ודאי בתוך הפיר, זרקתי רימון. ככל הנראה הושמד״: תיעוד מהתקלות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 במחבל שהסתתר בתוך פיר מנהרה:

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 זיהו פיר בקרבת בית הספר במרחב שג׳אעיה, ובתוכו מחבל שפתח באש לעבר הכוח. הלוחמים פתחו באש וזרקו רימון לעבר המחבל, חיסלו אותו והשמידו את הפיר.

במהלך הימים האחרונים, פועל צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 188 במרחב שכונת שג׳אעיה. לוחמי החטיבה איתרו אמצעי לחימה רבים בבתי מגורים, בתי ספר ותשתיות אזרחיות נוספות.

מצורפות תמונות של האמל"ח שנמצא במרחב בית הספר:

WhatsApp_Image_2023-12-14_at_16.53.37_0

WhatsApp_Image_2023-12-14_at_16.53.37_(1)_0

נוסיף, שבלחימה המצוינת של חטיבת השריון הסדירה 188, חוסלו כבר בפריצה לשג'אעיה, כ- 20 חוליות של מחבלים חמושים ב RPG שניסו לפגוע בטנקים של החטיבה. לוחמי החטיבה פועלים מזה כשבוע בשג'אעיה, וחיסלו עשרות רבות של מחבלים, השמידו פירים, והשמידו עמדות נ"ט רבות, תצפיות, מפקדות וכו'.

המחבלים בעזה ממשיכים להכנע בהמוניהם

25 מחבלים שהסתתרו בתוך בתי ספר חוסלו ונוספים אותרו ונכנעו: בפשיטה משותפת לצוות הקרב של חטיבה 401 ולשייטת 13, בשכונת רימאל בעזה, כמו כן 50 מחבלים שם נכנעו, נתפסו והובלו לחקירה.

בעקבות מידע על מחבלי חמאס שמסתתרים בתוך בתי הספר, פשטו אתמול (ו') לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 ושייטת 13, בפיקוד אוגדה 162 על בתי הספר ״אלמעתצם באללה״ ו״אלפאראבי״ בהם הסתתרו מחבלי חמאס בשכונת רימאל בעיר עזה.

הכוחות חיסלו מחבלים בקרבות שהתנהלו במרחב. בנוסף, מחבלים שהסתתרו בתוך בתי ספר נכנעו ונעצרו על ידי הכוחות.

כוחות צוות הקרב החטיבתי 4 פשטו אתמול על שורת דירות מבצעיות במרחב חאן יונס. הלוחמים מצאו בדירות אמצעי לחימה רבים ותשתיות תת-קרקעיות ששימשו את המחבלים.

הפעילות הנרחבת של אוגדה 98 נמשכת במרחב חאן יונס - ביחד עם פעילות של חיל האוויר - עשרות מחבלים חוסלו בימים האחרונים, וביתו של מנהיג החמאס נתפס, נסרק, והושמד.

לוחמי המילואים של צוות הקרב החטיבתי 551 זיהו תנועה של מספר מחבלי חמאס על גג של מבנה שממנו בוצע ירי לעבר הכוחות במרחב ג׳באליה. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר, שתקף והשמיד את המבנה.

יום קרב בצפון

לפחות 10 רקטות וטילי נ"ט שוגרו במשך היום - מחציתם יורטו, והשאר לא גרמו לנפגעים ברוך ה'.

אולם, 2 מזל"טי נפץ ששיגר חיזבאללה הביאו לתוצאה קשה, שהותרה לפרסום לפני זמן קצר.

מזל"ט אחד יורט בהצלחה, אך השני פגע בכמה חיילים - חייל מילואים בן 53 נהרג - רס"ב יחזקאל עזריה מפתח תקווה, ה' יקום דמו!

עוד שני חיילים נפצעו, האחד קשה, והשני במצב קל.

צה"ל תקף במשך היום שורת מטרות של חיזבאללה, וכך נעשה גם אתמול, וחיזבאללה דיווח על הרוגים נוספים בשורותיו.

נשקים נתפסו בשג'אעיה בתוך אינקובטורים של תינוקות

הושלמה בהצלחה גדולה ברוך ה' הפעילות של צה"ל בבית החולים כאמל עדואן בשג'אעיה. ביום חמישי כתבתי לכם על האולטימטום שניתן לבית החולים הזה להתפנות תוך 4 שעות. כעת, הותרו לפרסום פרטים רבים, ובחסדי שמים ניכרת ההצלחה בפעילות הזו.

בבית החולים נתפסו כלי נשק בתוך האינקובטורים!

בבית החולים נתפסו עוד כלי נשק רבים, ביניהם גם מטולי RPG, נפצים, חגורות נפץ עם מערכות הפעלה, לבנות חבלה, חומרי נפץ - חלק נכבד מהם בתוך הפגיה של בית החולים!

בתי החולים ברצועה - כפי שכבר כתבתי מתחילת המלחמה - הם כולם מרכזי טרור, ומפקדות טרור לכל דבר וענין.

להלן ההודעה הרשמית של צה"ל:

הושלמה הפעילות במרחב בית החולים ׳כאמל אדואן׳ ששימש כמתחם של חמאס בג׳באליה; במבצע אותרו אמצעי לחימה ונעצרו כ-90 מחבלים

בימים האחרונים פעלו כוחות צוות הקרב החטיבתי 460 באוגדה 162 באזור בית חולים ׳כאמל אדואן' ששימש כמתחם של ארגון הטרור חמאס בג׳באליה. הלוחמים עצרו במרחב כ-90 מחבלים, חלקם השתתפו במתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר. כמו כן, הכוחות השמידו במרחב תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים ביניהם, רובים מסוג קלאצ'ניקוב, RPG, מטעני נפץ, ציוד צבאי של כוחות נוח'בה, ציוד טכנולוגי ומסמכים מודיעינים של ארגון הטרור חמאס.

במסגרת הפעילות בתוך בית החולים בה לקחו חלק רכזי שב״כ, חוקרי השטח של יחידה 504 חקרו את העובדים שהודו כי ישנם אמצעי לחימה שהוחבאו במחלקת תינוקות בתוך אינקובטורים, שאמורים לשמש לטיפול בפגים. בתום החקירה כוחות מיטת 13 איתרו אמצעי לחימה, מסמכים מסווגים ואמצעי קשר טקטיים.

מצורף תיעוד מהלחימה במרחב בית החולים:

מצורף תיעוד מאמצעי הלחימה שאותרו בבית החולים: 

מצורפות תמונות מפעילות הלוחמים:

d048cd51-ecc5-41d8-99b6-69736b055348

a29a4b7f-9970-4c04-8bf0-dc96e78cc95e

ba566ce1-d415-4421-92e5-c5fd7c3325fc

נחשף: ישראל לא יצאה למתקפה בצפון, בגלל לחץ מארה"ב

כמה מילים על המצב בצפון:

כעת כבר די ידוע - אחרי הרבה הדלפות - שכמה ימים לאחר תחילת המלחמה, התלבט קבינט המלחמה האם להנחית מכת מנע על חיזבאללה. גלנט היה בעד ולחץ על כך חזק מאוד. נתניהו וגנץ הכריעו נגד, ככל הנראה בעיקר בגלל שארה"ב לחצה מאוד על ישראל שלא לעשות זאת.

במפורש ובבירור - הלחץ האמריקני היה כבד מאוד על ישראל, שלא לפגוע בחיזבאללה, על מנת ש"לא להרחיב את העימות", וזה היה הגורם המרכזי בהחלטה לא לצאת לקרב מול חיזבאללה.

הלחץ הזה נמשך גם עכשיו.

חיזבאללה עצמו מתבונן היטב במאורעות בעזה, ואם ישראל אכן תכריע את החמאס, ולא תפסיק באמצע את המהלך - זה ירתיע גם אותו.

נכון לעכשיו, חיזבאללה שואף להראות שהוא שותף בלחימה, אולם הוא נמנע מהכרזת מלחמה מליאה. חיזבאללה שיגר עד עכשיו לעבר ישראל מעל 200 טילי נ"ט, 35 רקטות בורקאן כבדות משקל (בעלות רש"ק של מאות ק"ג!), מאות רבות של רקטות, ומעל 10 כלי טיס מתאבדים (אחד מהם רצח היום את לוחם המילואים - זו הפעם הראשונה שכטב"ם מתאבד של חיזבאללה מצליח כך לפגוע בחיילים).

כרגע, לאור העובדה שחלק גדול מעוצמת צה"ל נמצאת בעזה, גם מערכת הבטחון מעדיפה, לעת עתה, לא לפתוח במהלך צבאי בצפון, אבל אין ספק שנערכים לכך.גנץ אמר אתמול: "אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה - ישראל תעשה זאת".

בצה"ל מציבים לכך יעד - תוך חודשיים צריך להגיע להרחקת חיזבאללה מהגבול, כאשר היעד הרשמי הוא הרחקה מעבר לנהר הליטאני, 

אולם, יתכן שבפועל בצה"ל יסתפקו גם בהרחקה קטנה יותר, שתרחיק את חיזבאללה מיכולת לשגר טילי נ"ט לעבר יישובי ומוצבי הצפון - דהיינו הרחקה של לפחות 5-7 ק"מ מהגבול. זה יהיה הקו האדום, שלדעתי עליו לא יתפשרו.

המשא ומתן על כך כבר החל, והוא נמשך ביחד עם תקיפות של צה"ל שמחסל שלב אחרי שלב את מוצבי כח רדואן, לאחר שכבר חיסל את 100 עמדות התצפית שלו.

מי שכרגע מנהלות את המשא ומתן הן ארה"ב וצרפת. ארה"ב דורשת מישראל לתת יותר זמן להצלחת המשא ומתן (דהיינו יותר מחודשיים). היועץ לבטחון לאומי של ארה"ב שהיה בשבוע שעבר בישראל, העלה את הדרישה הזו, וביחד עם זאת אמר לקבינט, שאם המשא ומתן יכשל, ארה"ב תאפשר לישראל לצאת למתקפה נגד חיזבאללה.

ועדיין, כולנו שואלים את עצמנו, כיצד יתכן שנתניהו התקפל מול הלחץ האמריקני ולא יצא למתקפה מקדימה?

לצערנו, זה מזכיר את המצב ערב מלחמת יום הכיפורים - כאשר הצבא דרש לתקוף מכת מנע את מצרים וסוריה, וראש הממשלה ושר הבטחון חששו מתגובת ארה"ב לכך - ומנעו את המתקפה.

וגם עכשיו, האם הקבינט שלנו יכנע לדרישה האמריקנית ויתן למשא ומתן להתארך, כאשר לא ברור עד מתי הוא יתארך, ובינתיים, כמאה אלף מתושבי הצפון מפונים מבתיהם, ומדי יום חיזבאללה מפציץ את יישובי ומוצבי הצפון, וכבר הרג חיילים ואזרחים רבים?

גם בביקור של היועץ לבטחון לאומי בשבוע שעבר, דווח שהוא "נזף" בישראל על תקיפות שביצעה נגד תשתיות של צבא לבנון (שתומך בחיזבאללה)!

נכון לעכשיו, צה"ל מגביר בימים אלו את האימונים בצפון, במסגרת תכנית "זמן יקר" - שמטרתה להעלות את כשירות הצבא - בפרט של לוחמי המילואים - למהלך צבאי נרחב מול חיזבאללה.

נדגיש:

זה לא אומר שיש בוודאות מלחמה בפתח. משום שישראל מפעילה כעת מנופי לחץ דיפלומטיים, כלכליים, במשולב עם תקיפות מוגבלות, ואיומים חריפים - ויתכן שכל זה אכן יביא להרחקה המינימלית שהזכרתי לעיל (של 5-7 ק"מ מהגבול).

נכון לעכשיו, הלחץ הזה של ישראל הולך ומתגבר, ונקווה שיניב פירות, גם בלי מלחמה גדולה בצפון.

אם הלחץ לא יניב פירות בחודשים הקרובים - אזי ישראל תצא ככל הנראה למבצע נרחב. 

גם אז, לעניות דעתי, יתכן שלא יהיה מדובר במלחמה מליאה, אלא במבצע נרחב להרחקה מהגבול - וזאת ע"י השמדת כל המוצבים והתשתיות של חיזבאללה, שנמצאים בקרבת הגבול.

בנוסף לכך, יש היערכות בצה"ל ל"תרחישי הסלמה" - שבמסגרתם חיזבאללה ירצה אולי להתערב בשבועות הקרובים, על מנת להציל את חמאס מקריסה מוחלטת. אם חיזבאללה יעשה את הטעות הגדולה הזו, אזי צה"ל יצא למבצע נרחב מאוד, שירסק את יכולות התקיפה של חיזבאללה לשנים ארוכות.

איראן סופגת מכות

אתמול נהרגו 12 חיילים ושוטרים איראנים, במתקפה של מורדים איראנים, מארגון "צבא הצדק", שפועל למען זכויות הבלוצ'ים.

באיראן יש עשרות מיליונים שעוינים את השלטון הפרסי - בלוצ'ים, אזרים (לפחות 20-25 מיליון), טורקמנים, מיליוני כורדים, ומיליוני ערבים. גם בקרב הפרסים, יש רבים מאוד שעוינים את השלטון הרודני, ופעילות המחאה נגדו מתמשכת כל העת, בעוצמות שונות.

בסוף השבוע התרסק מטוס קרב איראני מדגם סוחוי 22, ככל הנראה בשל תקלה טכנית או טעות אנוש.

בימים אלו, נאסף כח רב לאומי גדול, שכולל ספינות קרב מכמה וכמה מדינות - תחת פיקודה של ארה"ב, לפעולה מול האיום החות'י, שמופעל כמובן ביוזמה של איראן. ספינות צרפתיות ובריטיות כבר פועלות בשטח, והיום ספינות אמריקניות יירטו 14 מל"טים שהחות'ים שיגרו לעבר ישראל. בחסדי שמים הם יורטו במרחק רב מישראל ולא היוו סכנה.

הכח הרב לאומי הזה מהווה איום צבאי, למעשה, גם על איראן עצמה, אם כי ארה"ב שואפת לא להיכנס למלחמה עימה.

האשמים במצב: אנשי אוסלו וההסכמים האומללים

מהיום הראשון למלחמה כתבתי שהאשמים בטבח הנורא הם לא אנשי הצבא / מודיעין / מוסד וכו', אלא האשמים האמיתיים הם הסכמי אוסלו, ובהמשך ההתנתקות ופשע הגירוש מרצועת עזה.

במסיבת העיתונאים הערב דיברו על כך נתניהו וגלנט באריכות, ובצדק.

גלנט העיד: הייתי מח"ט של אזור ג'נין. הבאתי לכך שממצב של מאות מבוקשים - הגענו למצב של אפס מבוקשי!

ואז "הנחיתו עלינו" את הסכמי אוסלו.

ובבת אחת הגיעו לאזור שבאחריותי - 500 שוטרים חמושים, ועוד 5000 ליהודה ושומרון, ועוד 7000 שוטרים חמושים הגיעו לרצועת עזה!

וזה מה שהביא לכך שהבעיה המרכזית שנוצרה הינה כמויות עצומות של נשק בידי הטרוריסטים, ולכן, פעולות טרור שבעבר היו מתבצעות ע"י אבנים, התבצעו אחרי אוסלו באמצעות רובים - וזו הבעיה הגדולה שההסכם הזה יצר. עד כאן דברי שר הבטחון גלנט.

הערה שלי:

ההסכמים הארורים הללו, הביאו לכך, שלרשות היו כ- 45,000 "שוטרים", חלקם מכח 17 הארור והידוע לשמצה, שביצע פיגועים נגד יהודים במשך עשרות שנים, וקיבל "הכשר" לחזור לישראל באמצעות ההסכמים הללו!

ובנוסף לכך, חטיבות שלימות של מה שכונה בצה"ל 'צש"פ' - "צבא שחרור פלשתין", שהמודיעין הישראלי עקב אחריהן במשך שנים, כי הן התאמנו לכבוש את ישראל ח"ו, והיוו חלק בלי נפרד מהצבא של עיראק, צבא סוריה ועוד צבאות ערביים - קיבלו רשות להיכנס לארץ במסגרת ההסכמים, ביחד עם כלי נשקן!

ואז החיילים החמושים היטב שלהן, הפכו להיות "שוטרים"!

בהמשך, אלפי החיילים המאומנים הללו היוו את ראש החץ של הערבים באינתיפאדה השניה, וביצעו מאות פיגועים! וגם ניהלו לחימה קשה מול צה"ל.

וזה עוד לפני שדיברנו על ההתנתקות=גירוש, שאיפשרה לחמאס לכרות 1400 מנהרות הברחה מרפיח לתוך סיני!

גם כיום, יש לצערנו הרב, לרש"פ, עשרות אלפי נושאי נשק, שמתאמנים אימונים קרביים לכל דבר - לא אימונים של שוטרים, אלא אימונים של מסעות ארוכים, לחימה במסגרת פלוגתית, שימוש באמצעי ראיית לילה ושריוניות, תוך כדי שהם לבושים במדים צבאיים (לא של שוטרים).

יבוטלו הסכמי אוסלו וההתנתקות לאלתר!

איך לעמוד מול הלחץ האמריקני?

בוידאו שלפניכם הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר למזכיר הממשלה אליקים רובינשטיין כיצד לעשות זאת.

הרבי שליט"א מלך המשיח: לא לעסקת שבויים שתסכן את ישראל

היות ששוב מדברים כעת על עיסקת שבויים, כדאי להביא כאן את דבריו של הרבי בענין זה. מתוך שיחת הרבי שליט"א מלך המשיח בשנת תשל"ט (א' סיון).

חיי חיילינו קודמים - אסור להקשיב לאמריקאים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...