• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

עשרה חיילים נהרגו במלחמה בעזה, הי"ד

השאלה הקשה, שחוזרת על עצמה שוב ושוב - מדוע חיילינו צריכים עדיין להיכנס למבנים במקום לשטח ולהחריב אותם? זה לא אשמת הצבא. אשמת הדרג המדיני שמתקפל מול הלחץ האמריקני, ולא נותן הוראה חד משמעית למחוק מבנים מעל פני האדמה! דעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא
עשרה חיילים נהרגו במלחמה בעזה, הי"ד
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

החיילים נהרגו בלחימה בשטח בנוי

לצערנו הרב צה"ל הודיע הבוקר על מותם של 9 חיילים, ביניהם 2 קצינים בכירים - אלוף משנה וסגן אלוף - בשג'אעיה.

כח של גולני נכנס ל"טהר" מבנה, הופעל כנגדו מטען, ונפתחה עליו אש. והקשר עם אחד הקצינים נותק ועלה חשש לחטיפתו.

כוחות רבים הוקפצו לזירת האירוע על מנת לחלץ את הכח ולמנוע חטיפה. ביניהם גם של מפקד גדוד 13 של גולני, שנהרג בהמשך קרב החילוץ.

צוות של יחידת 669 הגיע למבנה - ונפגע אף הוא - 2 חיילים נהרגו.

בהמשך התברר שכל 4 החיילים בכח הראשון נהרגו אף הם.

בקרב החילוץ הקשה נהרג גם אלוף משנה יצחק בן בשט, לשעבר מפקד חטיבת "יפתח" במילואים, שהצטרף לצוות הקרב שפעל בלחימה.

כוחות גולני הצליחו לחסל את כל המחבלים בבתים ולפוצץ אותם.

בוקר קשה.

עם שאלה קשה, שחוזרת על עצמה שוב ושוב - מדוע חיילינו צריכים עדיין להיכנס למבנים במקום לשטח ולהחריב אותם???

זה לא אשמת הצבא.

אשמת הדרג המדיני שמתקפל מול הלחץ האמריקני, ולא נותן הוראה חד משמעית למחוק מבנים מעל פני האדמה!

גם במקרה הקודם ניתן היה למנוע, ולהשמיד את כל המבנים מהאויר

רק לפני יומיים נהרגו 5 חיילים וקציני מילואים בחאן יונס ממה שמכונה "זירת מטענים" - שהייתה בתוך מתחם של בית ספר.

גם שם היה ניתן להשמיד מהאוויר את כל המבנים החשודים!

מדי פעם נשמעת טענה, שתקיפה מהאוויר לא יעילה.כי יש פירים מתחת למבנים. צה"ל בעצמו טען, לאחר הפגיעה הקשה הנ"ל בחאן יונס, שלפני כניסת חיילי המילואים לקרב במתחם של בית הספר, הייתה תקיפה אווירית על אותו מתחם.

אבל, יש הבדל גדול מאוד בין "תקיפה" מהאוויר, לבין החרבת הבנינים! 

וההוכחה הפשוטה לכך היא, שגם לאחר אותה "תקיפה אווירית" בחאן יונס, באירוע הקשה מלפני יומיים, הכוחות של המילואים נכנסו בפועל לתוך המבנים של מתחם בית הספר, ניהלו קרב קשה בתוך המבנים, ונפגעו בשל זירת המטענים - וזה לא צריך לקרות!

אם יש מתחם חשוד - כמו המתחם של בית הספר - צריך לתת אתרעה לאזרחים שאולי נשארו שם, ואז למחוק אותו מהאוויר, בצורה כזו שהמבנים יחרבו לחלוטין, יקרסו על פירי המנהרות שנמצאים תחתיהם, ויחסמו אותם.

האפקט הזה של קריסת מבנים והרס טוטאלי אפשרי בהחלט באמצעות הטלה של כמה פצצות כבדות, והוא לא יושג באמצעות "טילים חכמים" למיניהם, שמיועדים להיכנס דרך חלון ולהשמיד חדר או אפילו דירה. 

יש לחיל האוויר חימושים כבדים מאוד, שלמעשה הם די סטנדרטיים (וגם זולים בהרבה מהנשק החכם והמדויק מאוד), וניתן להחריב איתם מבנים וגם בנינים, כפי שכולנו ראינו בצילומים הרבים של השבועות הראשונים ללחימה בצפון עזה, שאז חיל האוויר פעל עם הרבה פחות מגבלות, והחריב בנינים רבים, גם רבי קומות.

הרושם הקשה שמתקבל הוא, לצערנו, שמאז הפסקת האש, וככל שעובר הזמן, חיל האוויר משתמש יותר ויותר עם חימושים "מדויקים" ומבצע תקיפות "ממוקדות" - וזאת במקום להחריב בנינים לחלוטין, באמצעות כמה פצצות כבדות שיוטלו על כל בנין, ויהפכו אותו לעיי חורבות, בצורה כזו שגם היציאה מתוך הפירים שמתחת לבנין - תיחסם.

לאחר ההשמדה הטוטאלית הזו של הבנין - באמצעות כמה פצצות כבדות - צריך להכניס את דחפורי ה -D9 הממוגנים לשטח, ולהמשיך לטפל בתל החורבות שנוצר ובסביבתו.

במידה ויש סמטאות צרות - כמו בקסבה של שג'אעיה - צריך להזהיר את האזרחים, לגרום לפינוי מסיבי, ואז לייצר צירי תנועה רחבים יותר - ע"י הרס מסיבי בפצצות כבדות מהאוויר, והפעלה של דחפורי ה D9 .

גם בצפון הרצועה, בשלבים הראשונים של הלחימה, היו אלו דחפורי ה D9 שנעו ראשונים ופרצו נתיבי תנועה, לאחר תקיפות אוויריות וארטילריות מסיביות.

גם עכשיו, הן בשג'אעיה והן בחאן יונס - צריך לתת משקל גדול בהרבה יותר להפצצות כבדות מהאוויר, עם חימושים כבדים והרסניים שיקריסו את הבנינים על פירי המנהרות שמתחתיהם, ביחד עם ארטילריה (בכינון עקיף או ישיר), ירי טנקים, ורק לאחר מכן, הפעלה של דחפורי D9 ויחידות הנדסה מיומנות בפריצת דרכים באזורים ממוקשים וממולכדים, רק לאחרי כל זה ניתן להכניס כוחות רגליים לשטח - שינועו ככל הניתן בתוך נגמ"שי נמר או איתן שממוגנים במערכת "מעיל רוח".

אבל, בשביל זה צריך שהדרג המדיני שלנו יהיה חזק, ולא יתקפל מול הלחץ האמריקני שדוחק בישראל להפחית את הפגיעה במבנים, וזו במפורש דרישה אמריקנית, שכבר דווחה בהרחבה בכלי תקשורת רבים, ולצערנו, נראה שהיא אכן משפיעה באופן משמעותי על ההתנהלות בשטח, ואנו רואים - בקטעי הוידאו שצה"ל מפרסם - הרבה פחות החרבה של בנינים מאשר מה שהיה בתחילת הלחימה.

זוהי הגישה הנכונה היחידה לשמור על חיי חיילינו.

שנשמע בשורות טובות, ומכאן ואילך מנהיגינו יתעשתו, ויתנו לצבא את חופש הפעולה שהוא זקוק לו - הן מבחינת לוח הזמנים שיש להרחיב אותו (ולא לדחוק בצבא), והן מבחינת היכולת להחריב לחלוטין בנינים, כדי לא לסכן את חיי החיילים. זוהי גם הדרך הנכונה להכריע יותר מהר את החמאס.

נתאחד כולנו בתפילה לזכות החיילים, ולזכות מקרבלי ההחלטות - שיעמדו מול הלחץ האמריקני ויאפשרו לצה"ל להילחם באופן שבו הוא רוצה להילחם.

הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח

הוראת הרבי מלך המשיח מליובאוויטש שליט"א: לא לסכן חיילים - להחריב בנינים (אחרי אזהרה לאזרחים).

חיל הים ממשיך להשתדרג במהלך המלחמה

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...