• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

סיכום מצב בדרום: קווי ההגנה של החמאס נפרצו

חמאס מנסה לעכב את הרחבת התמרון הקרקעי, ע"י הפעלת לחץ בין לאומי על ישראל, הפעלת איומים מהצפון, מתימן, מאיו"ש, ואולי גם מעיראק. עוד אמצעי שלו, הוא הצעות ל"עסקות חטופים", שנועדו למשוך זמן, ולפצל את דעת הקהל
סיכום מצב בדרום: קווי ההגנה של החמאס נפרצו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

סיכום מצב בדרום: צה"ל ממשיך ללחוץ כל העת על האוכלוסיה לצאת מצפון ומרכז הרצועה, והיום יצאו 50,000 איש ונמלטו לדרום.

לפי ההערכות , יצאו כבר קרוב למיליון אזרחים, ונותרו רק כ- 100-200 אלף.

חמאס מנסה לעצור את הבריחה הגדולה, אך ככל שהוא מאבד של השליטה בשטח, כך גם האזרחים מצליחים לצאת ללא הפרעות משמעותיות. כוחות צה"ל פגעו בימים האחרונים באנשי חמאס שניסו לעצור את היציאה שלהם.

כוחות צה"ל המשיכו היום לפעול בתוככי העיר עזה, וכן באזורים בית חאנון וג'באליה שמצפון לעיר.

האזורים הללו היוו, למעשה, מבחינת חמאס, מערכי הגנה שנועדו למנוע מצה"ל לפרוץ לתוך העיר. צה"ל משקיע כוחות גדולים מאוד, בסדיר ובמילואים, על מנת לחסל את מערכי ההגנה הללו.

שני קווי ההגנה המרכזיים של החמאס כבר נפרצו, וכעת הכוחות הגדולים שבצפון הרצועה, מחסלים בעיקר את התשתיות הענקיות שנבנו מתחת לקרקע, ומטהרים את האזור ממחבלים.

מחבלי החמאס נערכו להגנה על השטח במסגרות של פלוגים, וגדודים, שהיוו חלק מכמה חטיבות.

כעת, רוב המסגרות הללו כבר נפגעו, וחלקן אף נפגעו קשה, ולפחות 12 מפקדי גדודים כבר נהרגו. מחבלי החמאס מנסים בעיקר להגיח מפתחי המנהרות (הפירים), לשגר חימוש לעבר החיילים, ולברוח בחזרה למחסה של המנהרות. חמאס כמעט ולא מבצע פעולות גדולות (של עשרות מחבלים ביחד), והוא מנסה ככל הנראה, לפגוע בצה"ל בלי לאבד את רוב הכח שלו.

חמאס מנסה לשרוד. 

הוא מנסה לעכב את הרחבת התמרון הקרקעי, ע"י הפעלת לחץ בין לאומי על ישראל, הפעלת איומים מזירות אחרות - בעיקר מהצפון - שם אכן מרותקים כוחות גדולים של צה"ל, מתימן, מאיו"ש, ואולי גם מעיראק. עוד אמצעי חשוב שלו, הוא הפעלת לחץ באמצעות הצעות ל"עסקות חטופים", שאין בהן ממש, והן נועדו רק למשוך זמן, ולפצל את דעת הקהל בישראל.

לכן, היות וחמאס רוצה לשרוד, המחבל לא יוצאים באלפים מול צה"ל, וגם לא במאות, ואפילו לא בעשרות. אלא הוא מפעיל כמה שפחות כוחות, כדי לנסות "לעבור את המלחמה", ולהגיע להפסקת האש, עם כמה שיותר מהכח שלו, קיים ושלם, וללא פגע. לשם כך הוא משתמש במנהרות - עבור מחסה מתקיפות האוויר והארטילריה, והוא יוצא משם רק למתקפות קטנות, שמטרתן לעכב את צה"ל, לפגוע בחיילים (ועל ידי זה לייצר דעת קהל להפסקת המלחמה), בלי לאבד את רוב כוחו, שעדיין נמצא במנהרות מתחת למרכז העיר עזה.

רק במקרים יוצאי דופן מופעלים כמה עשרות מחבלים בבת אחת (כמו בפעולה שהייתה מול גדוד של גולני - 30 מחבלים השתתפו בה, מתוכם 20 חוסלו, והשאר נמלטו למנהרות בחזרה)..

כאמור, אחת הפעילויות המרכזיות היא נגד המנהרות - שהן למעשה "עזה תחתית" - עיר תת קרקעית. 

לשם כך מופעלות יחידות הנדסה שמתמחות בפיצוץ המנהרות, ויש להן גם אמצעים מיוחדים לפעול בתוכן (כלבים, רובוטים ועוד).

צה"ל פרסם שעד היום הושמדו 130 פירים של מנהרות.

ביחד עם הפעילות הקרקעית, התקיפות האוויריות נמשכות כל העת, והיום, מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל את ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס - שהיה אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור והתמחה בייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים ורקטיים עבור מחבלי חמאס.

בנוסף לתקיפות האוויריות המסיביות, ניתן להעריך די בבירור שבמהלך כל יום של הלחימה הקרקעית, נהרגים ונפצעים כמה מאות מחבלים בלחימה מול 3 האוגדות המשוריינות של צה"ל שכרגע פועלות ברצועה (אוגדה 36, אוגדה 162, אוגדה 252), וסביר להעריך ב- 12 ימי הלחימה הקרקעית, יצאו מכלל פעולה (נהרגו/נפצעו קשה או בינוני), כ- 4000 מחבלים. עוד כמה וכמה אלפים נפגעו מהאוויר.

"כן יאבדו כל אויביך ה'"!

דגש מאוד מרכזי בשיחות הקודש של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א במלחמת לבנון היה על כך ש"צריך לסיים את הפעולה". הרבי שליט"א מלך המשיח המשיל זאת לניתוח, שברגע שהוא כבר מתבצע, אסור להפסיקו!

צריך לתת לצה"ל את כל חופש הפעולה והזמן על מנת "לסיים את הפעולה", להכריע את חמאס לחלוטין, להרוס לו את עיר המנהרות, שבה הוא מוצא מחסה, וממנה הוא משגר את הרוב הגדול של הרקטות ופצצות המרגמה, ושם נמצאים גם מפקדיו ובכיריו, ביחד עם הציוד הרב, נשק ותחמושת, שהם הכינו לקראת הלחימה שידעו שתגיע.

אסור להפסיק את הפעולה בשום תירוץ, ולא להתקפל משום לחץ בין לאומי, רק נצחון מוחלט יביא לחיסול החמאס, ולא פחות חשוב - להחזרת כח ההרתעה הישראלי מול איראן וחיזבאללה, ומול כל גורמי הכח באזור, שמתבוננים היטב על יכולת הלחימה של צה"ל ועל כושר העמידה של ממשלת ישראל.

אסור לעשות כעת הפסקת אש

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...