• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

פרשנות / אסור לעשות כעת הפסקת אש

בעוד הדיווחים על הפסקת אש הולכים ומתגברים, הפרשן אבישי איפרגון פורס את כל הסיבות מדוע אסור כעת לעצור את הצבא ולאפשר הפסקת אש. יש להביא לשיחרור מלא של כל החטופים
אסור לעשות כעת הפסקת אש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

היום החלו שוב לדבר על עיסקה לשחרור חטופים, כאשר התמורה שחמאס דורש היא הפסקת אש לכמה ימים.

הבעיות הגדולות שיש בעיסקה המוצעת:

1. הצבא כרגע בשיא ההצלחה שלו - מרסק את מערכי החמאס, מפורר את מערכי ההגנה שלו, ומחסל מדי יום מאות מחבלים ומפקדים. 

הפסקה כרגע של האש היא גרועה לצבא!

היא עוצרת את המומנטום המבצעי, מפסיקה את המהלך ההתקפי, ולמעשה מצילה את החמאס מהתמוטטות של מערכיו!

2. החמאס מנצל שוב את החטופים ללוחמה פסיכולוגית וליצירת לחץ של דעת קהל, לא רק בארץ, אלא גם של ממשלות זרות (כולל ארה"ב), שמעונינות בהחזרת החטופים שלהם.

ברגע שישראל תתחיל במהלך של "חטופים תמורת הפסקת אש", יתחיל למעשה תהליך שחמאס ישאף לחזור עליו פעמים רבות - שחרור של קבוצת חטופים (10-20) בכל פעם, ולהשיג על ידי זה הפסקות אש חוזרות ונשנות, כאשר המטרה שלהן מבחינת החמאס היא אחת - להביא לעצירת המהלך הקרקעי!

רק לזה חמאס שואף כעת. להציל את עצמו. ואת זה אסור לתת לו!!!

3. הפסקה של האש, תאפשר בוודאות לחמאס למלט מחבלים רבים, לארגן מחדש את מערכי ההגנה שלו, להזרים תגבורות בלי לחשוש מתקיפה של צה"ל, וגם לנסות למלט את בכיריו ומפקדיו.

4. הפסקת אש תאפשר לחמאס באופן מיידי לפגוע בחיילי צה"ל, בעוד שידי צה"ל כבולות!

לחמאס יצטרפו מחבלים מארגונים אחרים, אזרחים חמושים - וכולם יוכלו לפגעו ח"ו בחיילים רבים שנמצאים כרגע בלב האזורים הבנויים בצפיפות, באמצעות פיגועי התאבדות, ירי רקטות ונ"ט וכו' - בעוד שצה"ל לא יכול לסכל זאת!

5. העיסקה כרגע מדברת על מספר קטן של חטופים, וכל עיסקה כזו, למעשה מגבירה את הסיכון לשאר החטופים, ויוצרת הפליה ביניהם, כי ברור שארה"ב, למשל, תלחץ שבין החטופים יהיו דווקא אזרחיה.

להערכתי, ככל שהלחץ הקרקעי הולך ומתחזק - חמאס יפזר עוד ועוד "הצעות נדיבות" לשחרור החטופים - שכל מטרתן היא להשפיע על דעת הקהל בישראל ועולם, על מנת לגרום לישראל להפסיק את האש לחלוטין.

כל עוד לא מדובר על עיסקה כוללת לשחרור כל החטופים - חבל בכלל על המשא ומתן.

וגם עיסקה כוללת שכזו לא צריכה להביא להפסקת אש, אלא להפוגה מקומית שתאפשר את קיום העיסקה, בלי להפסיק את המומנטום המוצלח של המתקפה הצה"לית, ובלי לסכן את חיילי צה"ל.

כך בוצעה ההתקפה בבוקר שמחת תורה

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...