• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כך בוצעה ההתקפה בבוקר שמחת תורה

עיתון הגרדיאן הבריטי חושף פרטים חדשים המלמדים כיצד בוצעה ההתקפה הרצחנית בידי מחבלי החמאס ימ"ש בבוקר שבת שמחת תורה
כך בוצעה ההתקפה בבוקר שמחת תורה
פעילי חמאס ימ"ש שוברים ועוברים את הגדר ברצועת עזה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

עיתון הגרדיאן מפרסם פרטים חדשים על מתקפת ה7 באוקטובר - השעות שלפני הטבח. מה קרה ברצועת עזה?

הפקודות הראשונות יצאו כשעתיים בלבד לפני תחילת מתקפת הטרור, בערך לפני השעה 04:00: "כל מי שהשתתף באימונים הרגילים ולא תכנן להשתתף בתפילות במסגדים הרגילים שלו חייב ללכת להתפלל", נאמר בהודעה לאלפי אנשי חמאס.

שעה לאחר מכן, כשעלה הבוקר, והתקהלויות המסגדים החלו להתפזר, הוצאו הנחיות חדשות. גם אלה היו פשוטות והועברו בעיקר מפה לאוזן: הביאו את הנשק שלכם וכל תחמושת שיש לכם והתכנסו בנקודות ציון ספציפיות.

ההנחיות התפשטו ברחבי עזה, והם ניתנו תחילה למפקדי "הגדודים" של מאה מחבלים ומעלה, אחר כך לראשי מחלקות של 20 או 30, שסיפרו למפקדי החוליה שעמדו בראש עשרה מחבלים, שהעבירו את המסר לחברים, לשכנים ולקרובי משפחה שהצטרפו אליהם בתרגילים פעמיים בשבוע, שנערכו בעשרות מקומות בעזה בתקופה המקדימה.

רק כשהגברים התאספו בנקודות הכינוס חולקה תחמושת נוספת ונשק עוצמתי יותר. רבים למדו לתפעל נשק כזה במהלך החודשים הקודמים והחזירו אותם לארסנלים של חמאס לאחר כל אימון. עד מהרה היו למחבלים רימוני יד ורקטות, מקלעים כבדים, רובי צלפים וחומרי נפץ.

כשהגיעה השעה הייתה 6 בבוקר. השמש זרחה והפקודות הסופיות ניתנו: "הגברים היו צריכים למהר ולפרוץ דרך פערים שבקרוב יפוצצו או ינופצו דרך גדר המערכת ולתקוף חיילים ואזרחים ישראלים מהצד השני".

הדיווח מבוסס בעיקר על שיחות עם גורמי ביטחון ישראליים ועל חקירת מחבלי חמאס שנתפסו.

במהלך ההכנות לפעולה נעשה מאמץ לחזק את הקונספציה הישראלית שחמאס מעוניין פחות מאלימות נגד ישראל ומתמקד בפיתוח כלכלי בעזה.

כל יחידה קיבלה יעד נפרד: בסיס צבאי, קיבוץ, כביש או עיירה. לעתים קרובות צורפו לפקודות מפות המציגות את מיקומי ההגנה עליהם ומיקומי מפתח בתוך יעדיהם, תוך הסתמכות על מידע שמקורו בפועלים בישראל, טוענים המקורות. ע"פ הדיווח המסיבה ברעים לא הייתה בין המטרות הראשוניות, כך מעריכים הגורמים ששוחחו עם העיתון.

בסה"כ הוקמו 3 סוגי חוליות/קבוצות - הרס וטבח, מארבים על צירי התנועה, וקבוצה שלישית של יחידות עסקה בתפיסה של כמה שיותר בני ערובה והבאתם למרווחים בגדר, שם חיכו חוליות ייעודיות כדי לקחת את בני הערובה למנהרות.

לכתבה המלאה באתר הגרדיאן הבריטי

הושלמה ההשתלטות על צפון הרצועה

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...