• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

הושלמה ההשתלטות על צפון הרצועה

סיכום יום נוסף בחזית המלחמה: כמה שיגורים נעשו עד היום, כמה מתוכם יורטו וכמה נפלו בים ב"ה? כמה אזרחים זרים חטופים וגלויים על פעולות חיל הים במערכה
הושלמה ההשתלטות על צפון הרצועה
(צילום: דובר צה''ל)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

דובר צה"ל: הלחימה בשטח עזה נמשכת; בתמיכה אווירית - לוחמי צה״ל חיסלו מחבלים שניסו לברוח למנהרה

לוחמי צה"ל מחטיבת נח"ל זיהו חוליית מחבלים שהסתתרה במסגד, ובעזרת סיוע אווירי חיסלו את החולייה בעת שיצאו מהמסגד לעבר תוואי מנהרה.

מחבלי חמאס ירו טילי נ"ט על כוח צה"ל ממספר נקודות ביניהם בית חולים בסביבתם, מסוק קרב ליווה את הלוחמים לחילוץ והשמיד את מקורות הירי.

במהלך פשיטה על בית ספר ששימש כבסיס לשיגורים ולפעילות טרור, לוחמי חטיבה 401 חיסלו מספר מחבלים ומצאו בורות שיגור רקטות ואמצעי לחימה רבים בשטח בית הספר. בנוסף, בפעילויות שונות, הושמדו מספר עמדות שיגור מרגמות וטילי נ"ט.

מצורף תיעוד וקולות קשר חיסול מחבלים שירו לעבר כוחות צה״ל על ידי מסוק קרב:

מצורף תיעוד מתקיפות שונות ביממה האחרונה:

מצורפות תמונות מפעילות הכוחות:

WhatsApp_Image_2023-11-07_at_19.03.08_(1)

 

WhatsApp_Image_2023-11-07_at_19.06.49

WhatsApp_Image_2023-11-07_at_19.06.49_(1)

WhatsApp_Image_2023-11-07_at_19.06.50

WhatsApp_Image_2023-11-07_at_19.06.50_(1)

WhatsApp_Image_2023-11-07_at_19.58.54

שיתוף פעולה מלא בין כוחות היבשה לחיל הים

פירוט על הסיוע של חיל הים ללחימה:

מאז תחילת הלחימה, פעלה זרוע הים בזירה הימית הדרומית במאמצי הגנה, התקפה וסיוע. כלי שיט תקפו מאות מטרות טרור ביניהן, עמדות תצפית, חוליות נ"ט, כלי שיט, מוצבים ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו עד כה בים וביבשה כ-200 מחבלים, ביניהם מחבלים רבים מהקומנדו הימי של חמאס. בנוסף בוצעו מבצעים מיוחדים ופשיטות של כוחות שייטת 13 בשטח הרצועה.

עם הרחבת הלחימה והפעילות היבשתית הורחב גם שיתוף הפעולה הרב זרועי לטובת מאמץ הסיוע לכוחות היבשה. כוחות זרוע הים משתתפים בסיוע ובחיפוי לכוחות היבשה ע"י תקיפות סיוע באש ותקיפות מטרות אשר הוכוונו ע"י כוחות היבשה.

כחלק ממאמץ שיתוף הפעולה הרב זרועי הוצבו קצינים בכירים מחטיבות היבשה במוצבי השליטה של הזירה הימית הדרומית והובילו יחדיו תקיפות מדויקות בהכוונת כוחות חי"ר ושריון.

בנוסף, כלי השיט מלווים את הפעילות הקרקעית בחיפוי באש, בתצפיות ובהכוונה. הכוחות נמצאים בקשר ישיר בזמן אמת ופועלים בתיאום המשמש כמכפיל כוח לפעילות היבשתית. בחלק מהמקרים נתקפו מהים איומים על הכוחות המתמרנים תוך 30 שניות, במעגלי עבודה קצרים שהביאו לחיסול מחבלים והגנה על כוחות היבשה.

מב"ס אשדוד, אל"ם איתן פז: "זרוע הים פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הכוחות המתמרנים מאז הכניסה הקרקעית לרצועת עזה. לכל אחת מהאוגדות המתמרנות צוות כוח של דבורות, ס״טילים ולוחמי שייטת 13, שמאפשר מתן סיוע באש ותצפית לכוחות. שיתוף הפעולה הוביל אותנו לסגירת מעגלי אש תוך דקות בודדות ולתקיפה מטרות טרור רבות. זאת, במקביל למאות תקיפות השמדה של תשתיות טרור שמבצעים כוחות זרוע הים מאז תחילת המלחמה".

מטח הטילים נפל בים

במטחים הערב לאזור המרכז לא היו נפגעים בחסדי ונסי ה' יתברך. במטח האחרון הייתה פגיעה ישירה בבית באזור המרכז.

לפניכם תמונה מהבית ההרוס - בחסדי ונסי ה' יתברך ללא נפגעים כלל! עוד נס גדול - כל המטח שנורה בסביבות 19:30 - 6 רקטות - נפל כולו בים!

IMG-20231107-WA0051(שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

חיזבאללה ממשיך לירות טילים בצפון

המצב בצפון: היום נורו 20 רקטות לעבר רמת הגולן והגליל, אבל, בשונה מפעמים קודמות - חיזבאללה קיבל עליו את האחריות לירי (ולא חמאס-לבנון).

חיזבאללה טען שהירי הוא תגובה על תקיפת מוצב שלו באל-תופאח.

במשך היום יורט כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה, והותקפה גם חוליית נ"ט.

דובר צה"ל הודיע לפני זמן קצר: "מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה ביניהן מחסן אמל"ח, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי משטח לבנון מוקדם יותר היום".

להערכתי, צה"ל "מכרסם" בשיטתיות במערכי חיזבאללה הקרובים אל ישראל, שיכולים ח"ו להוות איום ישיר במהלך מתקפה יבשתית של חיזבאללה. צה"ל מנצל כל "הזדמנות" - לכרסום ופגיעה נוספים במערכים הללו.

צה"ל במוכנות שיא לביצוע מהלך התקפי מול חיזבאללה, במידה וארגון הטרור יעשה את הטעות ויכנס למערכה.

למעשה, זהו הזמן הגרוע ביותר עבור חיזבאללה להיכנס למערכה - הן בשל הכוחות האמריקנים הגדולים והחזקים מאוד, והן בשל היערכות השיא של צה"ל, שכוללת עשרות סוללות כיפת ברזל, פטריוט, חץ, קלע דוד - עם כל אנשי המילואים שלהן. וכולל גם היערכות מליאה של כל האוגדות בצפון, ויחד איתן חטיבות קומנדו, צנחנים, חי"ר, יחידות עלית, ועוד יחידות שכרגע פרוסות באזורים אחרים, ומוכנות להקפצה מהירה לצפון.

גם חיזבאללה יודע את זה, ולכן הוא נזהר לא לדרדר את המצב לעימות מלא.

הושלמה ההשתלטות על מרחב צפון הרצועה

צה"ל הודיע: חטיבת הצנחנים השלימה את ההשתלטות על מרחב צפון הרצועה.

הערה שלי: הצנחנים הם לא הכוחות היחידים באזור, יש במרחב צפון הרצועה עוד כמה חטיבות שריון וחי"ר, אולם הצנחנים הם שהשלימו את המהלך של ההשתלטות על המרחב הזה.

לפניכם מפה שמראה בבירור כיצד כל צפון הרצועה בידי צה"ל, ברוך ה'.

IMG-20231108-WA0006

ועוד נקודה חשובה: במפה הזו אתם רואים גם שצה"ל נמצא 500 מטרים בלבד מבית החולים שיפא.

והכי חשוב לנו: מספר האבדות של צה"ל נמוך מאוד ביחס לכל מה שהוערך במשך השנים!

ברור ופשוט של יהודי הוא "עולם ומלואו", אבל יש כאן נס גדול - בצה"ל ציפו בעבר למאות נפגעים בלחימה קרקעית של 10 ימים בתוך הרצועה, אבל בחסדי ה', אנו רואים שמספר האבדות הוא נמוך בהרבה.

זה נס גלוי!

וזה הרבה מאוד בזכות התהלים של כולנו, הצדקה שאנחנו נותנים, לימוד התורה שמקדישים לזכות החיילים, הציציות שחולקו לחיילים ביחד עם ספרי תהלים, ספרי חת"ת בטנקים ונגמ"שים, ועשרות אלפי אותיות בספרי התורה שנרכשו עבור החיילים.

נמשיך כולנו בכל הכח לעשות כל מה שאפשר למען החיילים - ביחד ננצח!

בין החטופים בעלי אזרחות זרה

החטופים 138 הם בעלי אזרחות זרה, ומתוכם: 54 תאילנדים, 15 ארגנטינאים, 12 גרמנים,לפחות 12 אמריקאים, שישה צרפתים, שישה רוסים וחמישה נפאלים. וגם: אזרח סין, אזרח סרי לנקה, שני אזרחי טנזניה ושני אזרחי הפיליפינים.

מספרי השיגורים מלמדים על גודל הניסים

עד כה שוגרו לישראל כ- 9000 רקטות. אחוזי הצלחת היירוט של כיפת ברזל - 85-90 אחוז.

מתוך הרקטות הללו מעל 1000 נפלו על רצועת עזה בשיגורים כושלים!

צה"ל תקף עד עכשיו 14,000 מטרות, והשמיד יותר ממאה פירים של מנהרות, וכן השמיד כ- 4000 אמצעי לחימה של האויב (משגרי רקטות, מרגמות, משגרי נ"ט וכו').

הסיוע הכספי מארה"ב 

כרגע בארה"ב מתקדמת לקראת אישור וחקיקה העברת סיוע של 14.3 מיליארד דולר - מתוכם 3 מיליארד דולר עבור "כיפת ברזל" - למימון 100 משגרים [שזה מתאים עבור 2 סוללות, או סוללה אחת מתוגברת], וכן 14,000 מיירטי טמי"ר עבור הסוללות של כיפת ברזל.

עוד מיליארד דולר יועבר עבור מערכת "קלע דוד" (שרביט קסמים) - שמיועדת בעיקר ליירט טילי שיוט ורקטות מדויקות.

עוד 320 מיליון דולר יועברו לרכש פצצות "חכמות".

שר האוצר סמוטריץ' הודיע היום שארגון ה"בונדס" העולמי גייס מיליארד דולר מיהודי העולם עבור ישראל.

"מחבלי החמאס מפחדים לצאת ולהלחם"

חרבם תבוא בליבם: שיגורים כושלים של חמאס התפוצצו בתוך הרצועה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...