• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

"מחבלי החמאס מפחדים לצאת ולהלחם"

הלחימה בתוך רצועת עזה, הולכת ומתקדמת. חיילינו כבר נמצאים בתוך העיר עזה. בתוך כך, ראיון נדיר של קצין מודיעין חושף (במסגרת מה שמותר) את הלך הרוח מהלחימה. לראיון המלא ומבזקים נוספים
"מחבלי החמאס מפחדים לצאת ולהלחם"
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בריחה המונית מצפון עזה

על פי דיווחים של הערבים: כוחות צה"ל נכנסים עמוק יותר ויותר לתוך העיר עזה, וצלפים של צה"ל כבר נמצאים על גגות בעיר.

כמו כן הם מדווחים שצה"ל השתלט על צפון מחנה הפליטים הגדול שאטי שבצפון-מערב העיר עזה. זהו מחנה שלמעשה מהווה חלק מהשטח הבנוי של עזה עצמה, היות והוא גובל בה מהצד המזרחי שלו, ולכן ההשתלטות עליו היא למעשה חלק מההשתלטות על העיר עזה.

צה"ל פרסם היום תיעוד - וידאו - שמראה כיצד תושבים רבים מהעיר עזה צועדים ברגל, ויוצאים מהעיר - בניגוד לרצונו של חמאס ששואף להשאיר אותם כמגן אנושי. חמאס אף פתח על האזרחים הנמלטים באש בימים האחרונים, אך כוחות צה"ל פעלו וחסלו את התוקפים, וכעת הבריחה הגדולה מהעיר עזה בעיצומה. וזה גם מקל על כוחות צה"ל שיכולים לפעול ביותר חופשיות.

העובדה שהשיירה הגדולה של הנמלטים צועדת בציר הראשי של כל עזה - רחוב צלאח א-דין - גם ממחישה היטב שצה"ל הוא זה ששולט בשטח, למרות דברי הרהב של החמאס, שמדי יום מאבד מעוזים חשובים, ומערכי ההגנה שלו הולכים ומתפרקים.

תושבי עזה נעים דרומה עם דגלים לבנים (שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לחימה מהים ומהקרקע בעזה

הודעה של דובר צה"ל שכוללת עדכון גם על הלחימה בצפון הרצועה, וגם על אזורים נוספים:

לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. במוצב אותרו משגרי וטילי נ"ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניים.

מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים בשיתוף עם לוחמים בצוות הקרב החטיבתי של הנח"ל שזיהו את החוליה והכווינו את התקיפה.

בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ"ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס נוסף שתקף את החוליה.

צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות עמדות לשיגור מרגמות.

כוחות זרוע הים תקפו הלילה באמצעות חימוש מדויק מטרות של ארגון הטרור חמאס הכוללות עמדות לאמצעים טכנולוגיים.

בנוסף, מכלול האש של אוגדה 36 איתר מספר מחבלים של ארגון הטרור חמאס, שהתבצרו בתוך מבנה בסמוך לבית החולים אל-קודס וממנו תכננו לבצע מתקפה לעבר כוחותינו.

הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפת המחבלים. התקיפה הובילה לפיצוצי משנה משמעותיים שהעידו על הימצאות מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בסביבה אזרחית.

דעת הרב שליט"א מלך המשיח: צריך להחריב בנינים (אחרי התרעה לאזרחים) - לשטח

דעת הרבי שליט"א מלך המשיח תמיד הייתה שיש לשלוט במלוא שטחי איו"ש, עזה, רמה"ג, וגם סיני. לא בגלל קדושתם של השטחים הללו, אלא משום שהם מהווים שטחי בטחון חיוניים מאין כמותם עבור עם ישראל!

וכל ויתור עליהם (ואפילו רק דיבור על ויתור) - הם סכנה ופיקוח נפש!

ולכן ברור שצריך לחזור ולשלוט על עזה, ויש לכך דרכים רבות - דרך המנהל האזרחי שהופעל שם ביעילות שנים רבות (עד הסכמי אוסלו הארורים), ושלטון צבאי מלא לפחות לשנה עד שהשטח ינוקה לחלוטין.

כל פתרון אחר - כמו לתת את השטח לידי החמאס האזרחי / הרש(ע)ות הפלסטינית - הינו שגוי, נאיבי, נועד לכשלון מראש, והוא פיקוח נפש גמור!

צירפתי לכם כאן משהו שממחיש את זה - כדאי להפיץ כמה שיותר!

30c05546542d4957beb2b1dbb0b644ed

חייבים שתהיה הכרעה ברורה

מביא לפניכם כאן קטעים מראיון עם קצין המודיעין של חטיבה 14 , מאוגדה 252, שנלחמת עכשיו בתוך רצועת עזה. הראיון פורסם ב"ישראל היום", והלינק לראיון המלא מופיע בהמשך.

זוהי חטיבת מילואים משוריינת, שנוטלת חלק בתמרון הקרקעי ברצועת עזה.

החשיבות של הראיון הזה היא מכך שקצין המודיעין הזה "נמצא בשטח", ויודע לספר בראיון, פרטים מיוחדים, כפי שיובאו לפניכם:

"רס"ן א', שיושב בקדמית [המפקדה הקדמית - א.אפרגון] של חטיבה 14, מספר עוד כי מה שהפתיע אותו במיוחד אצל חמאס הוא החולשה שמתגלה אצלו מאז התמרון הקרקעי של צה"ל. "בתוכניות המבצעיות עשינו קצת האדרה לאויב שאנחנו נלחמים מולו", הוא מציין...

"בפועל, הוא [החמאס] יצא מעט מאוד להילחם. ציפינו ל'אוי ואבוי', אבל בפועל הוא מפחד מאוד לצאת החוצה, ומי שיוצא - מותקף. אנחנו יודעים גם לומר שהמורל שלהם מאוד נמוך, ומאז התמרון הקרקעי כמעט אין להם הצלחות". 

עוד מספר א' כי המחבלים "מתים במנהרות" ולא מצליחים לצאת מהפירים. יחד עם זאת, הוא מודה כי המודיעין של חמאס "טוב", וכי "הם עובדים טוב".

"הם יודעים הרבה עלינו, מכירים את דרך העבודה שלנו, ואפילו יש להם איסוף מודיעין זמן אמת שהם משתמשים בו". עם זאת, הוא מדגיש כי חיסול הבכירים, בעיקר המג"דים, פוגע משמעותית ביכולת הפיקוד והשליטה של חמאס בלחימה מול צה"ל, למרות שלכל אחד מהם יש בסוף תחליף.

על הלחימה עצמה הוא אומר כי למרות שבתחילה סברו שהאיום הגדול על הכוחות יהיו המטענים, בפועל הנ"ט הוא האיום המשמעותי שאיתו מתמודדים הלוחמים.

לסיכום הוא מציין: "אם לא תהיה הכרעה ברורה, אנשים לא יבואו יותר למילואים. זו מלחמה קיומית. אם לא ננצח, כפר סבא כדוגמה תהיה הבאה בתור".

לסיכום - המורל של החמאס נמוך, מחבליו מחוסלים בתוך המנהרות, ולא מצליחים לממש את התכניות שלהם (לצאת מהמנהרות ולהילחם), למרות שיש לחמאס מודיעין טוב, בפועל הוא מפחד לצאת החוצה ולהילחם, ומי שכן יוצא להילחם - מושמד.

והעיקר - חייבים להכריע!

הלינק לראיון המלא

ההרתעה בצפון נשחקה: ירי טילים לקריות | מבזקים

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...