• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ההרתעה בצפון נשחקה: ירי טילים לקריות | מבזקים

אתמול הופעלה ההתרעה ואזעקות נשמעו בקריות ולאורך כל הגבול הצפוני. צה"ל ממשיך להתקדם בכיבוש עזה, ונמצא כעת במרחק מאות מטרים מ'שיפא', שם ממוקמת המפקדה הראשית של החמאס. בתוך כך התיר צה"ל לפרסום תיעוד נדיר מחיסול מחבלים בתוך המנהרות
ההרתעה בצפון נשחקה: ירי טילים לקריות | מבזקים
ירי רקטי מהרצועה (רשתות חברתיות, שימוש על-פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כמה עדכונים: צה"ל משלים את הכיתור על העיר עזה, ומתמקד בדרום ובמערב העיר עזה.

אתמול הותקפו 450 מטרות חמאס - הותקפו מנהרות רבות, וההערכה היא שמחבלים רבים נקברו בהן.

כל השמועות על הכניסה אמש לשיפא היו פייק גמור, וב"ה שבקבוצה שלנו לפייק הזה לא הייתה דריסת רגל.

האמת היא שצה"ל נמצא בקצב מואץ להשלמת ההכנות לקראת הכניסה לתוככי עיר עזה - ההכנות נעשות הן ע"י השלמת הכיתור, הזרמת כוחות נוספים, פשיטות משוריינות לתוך העיר (שכבר התחילו - במטרה לחסל מחבלים ולפגוע בעמדות ההגנה), אבטחת השטחים מסביב לעיר (כדי שלא תהיה מתקפה מהאגף או מהעורף), טיהור וסריקה של שטחים והבטחת תנועה רציפה של לוגיסטיקה. 

כמו כן הוגבר מאוד קצב התקיפות בתוך העיר עצמה, במטרה לחסל כמה שיותר מחבלים, עמדות תצפית ונ"ט, מפקדות וכו' - ועל ידי זה "לרכך" את השטח לקראת הכניסה הקרקעית, כדי שהיא תהיה כמה שיותר קלה וזריזה, ותניב פירות במהירות.

בנוסף, בתקיפה האווירית הגדולה שהייתה הלילה בצפון הרצועה, חוסלו כמה מפקדי פלוגות וגדודים של החמאס.

הירי בצפון מתגבר, ההרתעה לא קיימת

לאחר הירי חסר התקדים לעבר נהריה וחיפה היום - תקיפה רחבה של מטוסי קרב של צה"ל בלבנון.

חאמס-לבנון לקח אחריות על הירי, אבל ישראל תקפה מטרות של חיזבאללה - וביניהן מטרות שלא הותקפו עד עכשיו, וביניהן אתרים שבהם יש "אמצעים טכנולוגיים" של הארגון. הותקפו גם עמדות שיגור , מחסני אמל"ח, ותשתית טרור.

התגובה של צה"ל מהווה אמנם "עליית מדריגה" - מול העובדה שגם חמאס-לבנון ירה לעומק הצפון, אבל, אין בתגובה הזו כדי לייצר הרתעה.

הירי של החמאס לחיפה נובע מהלחץ העצום שבו הוא נמצא, משום שצה"ל כבר פועל בעומק העיר עזה, וההבנה שלו שמערכי ההגנה שלו מתערערים יותר ויותר, אבל, השולט בשטח הוא חיזבאללה, ולכן עליו לשלם את מחיר ההסלמה הזו, ובינתיים זה לא קורה.

צה"ל מפרסם: החמאס משתמש במתקנים אזרחיים לשיגור טילים

דובר צה"ל: לוחמי צה"ל איתרו והשמידו מתחמים ששימשו לשיגור רקטות, ביניהם מתחם שמוקם בתוך מסגד ; למעלה מ-50 רקטות נמצאו במתחם המשמש לפעילות נוער, מוכנות לשיגור אל עבר ישראל.

במהלך הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, כוחות צה"ל איתרו וחשפו עדויות לשימוש של חמאס במתחמים אזרחיים לצרכי טרור.

במהלך פעילות לאיתור תשתיות טרור וטיהור המרחב של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 נמצאו בורות שיגור לרקטות במתחם של מסגד והשמידו אותם.

בנוסף, במהלך מספר פעילויות נמצאו על ידי הלוחמים ביממה החולפת למעלה מ-50 רקטות מוכנות לשיגור אל עבר ישראל, בתוך מתחם של תנועת נוער בצפון הרצועה.

מצורף תיעוד של הרקטות שנמצאו על ידי מפקד גדוד 50 של חטיבת הנח"ל, סגן-אלוף תומר, במתחם המשמש לפעילות נוער: 

מצורף תיעוד של בורות השיגור שנמצאו על ידי לוחמי 460 סמוך למסגד:

מצורף סינק של מפקד גדוד 614, סגן-אלוף אדנירם בנושא בורות השיגור:

מצורפות תמונות של הרקטות הנוספות, שנמצאו במספר פעילויות:

WhatsApp_Image_2023-11-06_at_17.10.40

WhatsApp_Image_2023-11-06_at_17.10.40_(1)

WhatsApp_Image_2023-11-06_at_17.10.41_(1)

WhatsApp_Image_2023-11-06_at_17.10.41_(3)

WhatsApp_Image_2023-11-06_at_17.10.42

מתקרבים למפקדה הראשית של החמאסל

המפה שלפניכם מראה את השטחים שעליהם צה"ל השתלט עד עכשיו. הסימון הצהוב - בית החולים שיפא. צה"ל במרחק של כמה מאות מטרים ממנו.

לוחמי גולני, בהובלת סיירת גולני, כבר כבשו את רצועת החוף שממערב לו, וכוחות נוספים מתקרבים אליו מדרום. צה"ל מפעיל אמצעים שונים על מנת להרחיק את האזרחים מהבית חולים - ירי פצצות תאורה, הפצצה של מטרות סמוכות, ולחץ פסיכולוגי באמצעות כרוזים וכו'.

צה"ל גם "מרכך" את סביבת בית החולים - הן באמצעות הפצצות מהאוויר, והן באמצעות פשיטות שנועדו לרסק מערכי הגנה ותצפית של החמאס, שפזורים מסביב לבית החולים הזה. המפקדה הראשית של החמאס - מתחתיו.

WhatsApp Image 2023-11-06 at 22.48.50

הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס 

מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.

עספה היה כלוא בין השנים 1992-1998 על רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראליים, והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה״ל. 

הערה שלי: כל חיסול כזה של מג"ד - פוגע ביכולת של הגדוד כולו, ובמיוחד בזמן של מלחמה, שבו הכאוס גדול מאוד, ואז אובדן של מפקד הגדוד משפיע עוד יותר.

תיעוד נדיר: כך מוחסלים המחבלים בתוך המנהרות

חיסול של מחבלי חמאס בתוך המנהרה שלהם. לפניכם וידאו מיוחד, ראשון מסוגו, שאושר ע"י הצנזורה לפרסום בערוץ 14. בוידאו נראה חיסול של 2 מחבלי חמאס, בתוך המנהרה שלהם. אפשר לראות בירור שהם מותקפים בהפתעה, ומטווח קצר. ניתן לעשות זאת בכמה אמצעים, ואין כאן המקום להרחיב את הדיבור באילו אמצעים מדובר.

פיגוע דקירה בירושלים: שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קשה וקל, המחבל חוסל

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...