• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / "האינטרסים" של ארצות הברית הורסים לנו במלחמה

המנהיגים מגרמניה, צרפת וארה"ב מגיעים על מנת לקדם את האינטרסים שלהם. ארה"ב בפרט מגבילה את צעדיה של ישראל במערכה נגד חמאס. על ישראל לפעול לחיסול חמאס למרות האינטרסים האמריקאים, שכן מדובר במלחמת "אין ברירה". פרשנות מאת אבישי איפרגון
"האינטרסים" של ארצות הברית הורסים לנו במלחמה
הזיה: שר החוץ האמריקני השתתף בקבינט המלחמה ועודד הקלות הומניטריות (צילום: חיים צח, לע"מ)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

עוד מנהיגים מגיעים לישראל.

קנצלר גרמניה שולץ מגיע היום. יציע לישראל סיוע צבאי וגם סיוע "הומניטרי" לעזה...

אתמול הוא איים ישירות על איראן וחיזבאללה.

גם נשיא צרפת הודיע שהוא יגיע לישראל.

ומחר ביקור ביידן.

זה ברור שכולם מגיעים הנה כדי להבטיח את האינטרסים שלהם, ביידן כבר אמר במפורש שהוא לא בעד כיבוש עזה. 

נזכיר שגם במלחמת יום הכיפורים ארה"ב הגבילה את צעדיה של ישראל, וגרמה לה רק לכתר את הארמיה השלישית, ולא להשמיד אותה כפי שצה"ל רצה. וזאת בנוסף לכך שישראל הבטיחה לארה"ב לא לתקוף ראשונה.

כך גם עכשיו, לפי הדיווחים, נתניהו כבר הבטיח לשר ההגנה האמריקני שישראל לא תתקוף ראשונה את חיזבאללה, וגם, ארה"ב מגבילה כרגע את מהלכי ישראל, ולכן הכניסה הקרקעית מתעכבת, וסביר להניח שגם אם תהיה כניסה קרקעית, ארה"ב תשאף להגביל את היקפה, את משך הזמן שלה, ואת עוצמתה - בניגוד גמור לאינטרס של ישראל!

מדוע כל כך חשוב לארה"ב להגביל את ישראל?

כי יש לה את האינטרסים שלה. היא משקיעה את עיקר כוחה מול סין שמאיימת על טייוואן, ומל רוסיה בחזית האוקראינית. היא לא מעונינת שהכח שלה יתפזר לחזיתות נוספות. ובנוסף, היא חוששת שאם תהיה מלחמה רחבה יותר, אזי גם בסיסיה במזרח התיכון יותקפו ע"י מיליציות שונות.

אבל, עבור ישראל זה לא ענין של "אינטרסים". זה עצם הקיום והחיים שלנו כאן!

1300-1400 נרצחו, נשרפו ונטבחו!!! 3500 פצועים!!! מעל 200 חטופים!!!

ובנוסף, צריך להבין משהו מאוד יסודי:

כח ההרתעה של ישראל נפגע קשות ואולי אפילו אנושות.

הפגנה של חולשה ישראלית כעת, וחוסר הכרעה של החמאס, יוביל בוודאות למתקפה עתידית (ח"ו) חזקה הרבה יותר, ואז גם חיזבאללה יצטרף, כי הוא קלט היטב את החולשה הישראלית שהייתה בטבח הנורא, וקולט עכשיו את החולשה הישראלית בכך שלא מכריעים את החמאס, ואז המתקפה תהיה חמורה הרבה יותר!!!

וגם מדינות האזור מסתכלות היטב על החולשה הזו - איראן, סוריה, מצרים.

אי אפשר לישראל להתקיים בלי הרתעה חזקה - זה אחד היסודות של מה שמכונה "תורת הבטחון" הישראלית, וזה ידוע היטב ולכן, זו מלחמת "אין ברירה" עבורנו - ואנחנו חייבים לחסל את החמאס, עם כל הכבוד לאינטרסים של ארה"ב, עבורנו זה לא ענין של אינטרסים, אלא זה ענין קיומי.

ומלבד זאת, הרבי שליט"א מלך המשיח חזר והדגיש, שקיומה של ישראל חזקה, הוא בעצמו אינטרס אמריקני ומערבי חיוני, וצריך להבהיר את המסר הזה, חזור והבהר, למנהיגים האמריקנים.

בנס נמנע מהמחבלים לבצע את זממם ולפגוע בהיקף רחב בהרבה

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...