• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ארה"ב תומכת בישראל גם מעשית

הצבת ספינת הטילים הינה צעד הגנתי שנועד לתת מענה במקרה של התערבות טילים מסוריה או איראן. בנוסף, חשוב לישראל לוודא, שאספקת הנשק האמריקני לא תכבול את ידיה של ישראל
ארה"ב תומכת בישראל גם מעשית
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כותרת נוספת מדברי דובר צה"ל - שלא קיבלה תשומת לב תקשורתית.

"ארה"ב שולחת לארץ ספינות אג'יס ליירוט טילים. זה לא לעזה".

מהי משמעות הדברים?

ספינות הקרב אג'יס - הינן ספינות קרב אמריקניות שמצוידות במערכת AEGIS שהינה מערכת ניהול קרב ולחימה, ששולטת על מגוון סנסורים ואמצעי לחימה - טילי טומאהוק, טילים נגד מטוסים, תותחים וכו' - שמוצבים על הספינות. בנוסף לכך, לחלק מהספינות האמריקניות ישנה יכולת BMD - יכולת הגנה ויירוט של טילים בליסטיים.

על פי הודעת דובר צה"ל ניתן להסיק בבירור, שסוכם בין ארה"ב לבין ישראל, על כך שארה"ב תשלח לקרבת ישראל, ספינות עם יכולת יירוט טילים.

דובר צה"ל אמר, כנ"ל, ש"זה לא לעזה". פירושו של דבר, שהספינות הללו אינן מיועדות ליירט טילי גראד או רקטות אחרות שהחמאס שולח.

 ואכן, הייעוד של ספינות אלה הוא אחר לגמרי.

לאותן ספינות שיש להן יכולת BMD - יש כמה סוגי טילים - SM2, SM3 וכו'. לטילים הללו יש יכולת ליירט טילים בליסטיים לטווח בינוני (כמו סקאד) או טילים לטווח ארוך, כמו הטילים של איראן - שיהאב, סאג'יל וכו'. לדגמים הטילים השונים יש יכולות מגוונות - חלקם מיועדים ליירוט גבוה מאוד - בחלל החיצון - מעל האטמוספירה, וחלקם מיועד ליירוט כאשר הטיל כבר נכנס לאטמוספירה.

ובמלים אחרות: 

ארה"ב מציבה ליד ישראל מערכות הגנה ימיות, שיסייעו לה במידה והעימות יתרחב ח"ו - מול סוריה (שיש לה טילי סקאד, וגם לחיזבאללה יש כמות קטנה שלהם) או איראן, או שישוגרו טילים ח"ו מתימן/עיראק.

לישראל יש היום יכולת גבוהה ועצמאית - טילי חץ3 (שגם הם מיירטים מחוץ לאטמוספירה) וטילי החץ2, ביחד עם שרביט קסמים. אבל התגבור האמריקני יספקו עיבוי חשוב למערך ההגנה, גיבוי, וגם יתירות (במקרה של תקלות או פגיעה במערכת הגנה ישראלית ח"ו), ובנוסף זהו גם איתות הרתעתי חשוב מאוד, שמראה על נכונות להתערב ישירות במלחמה, לצד ישראל.

למעשה, מאז מלחמת המפרץ, מתרגלת ארה"ב מדי שנה-שנתיים, הצבה של סוללות פטריוט אמריקניות בארץ, ובשנים האחרונות תורגלה גם פריסת מערכת היירוט לטוח ארוך THAAD. במידה והעימות יתרחב ח"ו הסוללות הללו יגיעו במהירות לארץ, ויוצבו במקומות שהוכנו עבורן מראש ביחד עם כל התשתיות, וזאת בהתאם לתרגילים השנתיים, שבזכותם ישנה יכולת גבוהה מאוד לפריסה מהירה ויעילה.

בנוסף, מוצב בישראל דרך קבע מכ"ם אמריקני בעל יכולות גבוהות מאוד (בהר קרן שבנגב) - שמיועד לאתר טילים מטווחים של אלפי ק"מ. 

לסיכום: ארה"ב תומכת בישראל גם מעשית, ולא רק הצהרתית. ושולחת ספינות קרב, נושאת מטוסים, וכאמור לעיל - גם ספינות ליירוט טילים. על פי דיווחים בשעות האחרונות מטוסי הרקולס אמריקנים כבר החלו לנחות בארץ ולפרוק חימוש רב, בהתאם לבקשת ישראל לספק לה עוד פצצות לחיל האוויר ואמצעים נוספים.

ובכל אופן, חשוב לישראל לוודא, שאספקת הנשק האמריקני לא תכבול את ידיה של ישראל (כפי שנעשה במלחמת יום הכיפורים).

חשוב גם להדגיש: 

משלוח הספינות לישראל אינו אומר שיש הערכה שתהיה מלחמה עם איראן או חיזבאללה. זוהי רק היערכות לכל מקרה שלא יבוא. שר החוץ הלבנוני אמר היום שחיזבאללה הבטיח שלא יכנס למלחמה עם ישראל (אלא אם ישראל תתקוף את לבנון - מה שכמובן לא צפוי).

האם צה"ל תוקף כפי יכולתו?

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...