• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / האם צה"ל תוקף כפי יכולתו?

כמה הערות לגבי הודעת צה״ל. ברור שבנתיים הצבא טרם הפגין את יכולתו. רצועת עזה עדיין לא ספגה את האש כפי שהיה צריך להיות מיד בתחילת המלחמה. צריך לאפשר לצה"ל לנצח לא רק בדיבורים אלא גם במעשים
האם צה"ל תוקף כפי יכולתו?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

להלן אביא את דברי דובר צה"ל בשעות האחרונות, ולאחר מכן כמה הערות שלי.

דובר צה"ל:

1. צה"ל נמצא בהתקפה.

2. כל 4 שעות יוצא גל תקיפה בהיקף אווירי רחב של 50-60 מטוסים, שמטילים מאות ואלפי חימושים

3. לגבי התלונות של מילואימיניקים על מחסור בציוד: "יש ציוד בצה"ל, יש אוכל".

4. אין חשמל ברצועה.

5. 1200 מטרות הותקפו עד עכשיו, 21 בנינים רבי קומות הותקפו.

6. 425 מחבלים הרוגים בתוך עזה, עוד 300-400 מחבלים הרוגים בשטח ישראל.

7. בעוטף עזה יש עדיין 6 מוקדי לחימה פעילים - בכפר עזה היו מחבלים ובודקים חשד למנהרה, בקיבוץ בארי חדרו 70 מחבלים הלילה(!) - וגם שם יש חשד למנהרה, עוד היתקלויות בנירים, עלומים, ניר עוז וחולית.

8. הקומנדו הימי של ישראל הרג עשרות חבלי נוחבא בסירות או בחוף [יחידת העלית של חמאס - שביצעה את הפריצה לישראל] - ולקח בשבי בחוף את סגן מפקד הכח הימי של חמאס.

הערות שלי:

1. כיצד ניתן לומר שצה"ל במתקפה אם רק חיל האוויר תוקף? וגם זה רק עם כמה עשרות מטוסים כל 4 שעות?

אנחנו לא רואים שום מתקפה יבשתית, ואפילו לא הפגזות רציניות של ארטילריה או ירי מסיבי של טילי תמוז מדויקים מהיבשה. קשה מאוד להגדיר את זה "התקפה".

2. לצה"ל יש מאות מטוסי קרב, ועוד מאות מל"טים חמושים (5 טייסות - לפי פרסומים של צה"ל), ושתי טייסות של מסוקי קרב - ויוצאים כל 4 שעות רק 50-60 מטוסים ?!

3. את התלונות של המילואימניקים אי אפשר לטאטא מתחת לשטיח! הם כותבים ברשתות החברתיות ומראים בבירור חוסרים גם בציוד צבאי תקני - אפודים, קסדות וכו', וברוך ה' שעם ישראל מתגייס כולו כדי לעזור, וכך צריך להיות, וכל אחד שיכול להגיע, ולדאוג לאוכל, או להשלמות של ציוד לחיילים - יבורך!

4. "אין חשמל ברצועה"? דובר צה"ל מוזמן להסתכל בכל הוידאו שמצולם מרצועה, שיש חשמל ועוד איך. נכון שישראל ניתקה את החשמל מצידה, אבל יש עדיין ייצור חשמל ברצועה עצמה מתוך תחנת הכח שלהם, ונשאלת השאלה מדוע ישראל לא משמידה אותה או לפחות מנטרלת אותה? יש סיבה שלמפקדות של החמאס עדיין זורם חשמל כרגיל מהתחנה שלהם?

5.. מספר המטרות שהותקפו תוך 48 שעות הוא רק 1200? הרי צה"ל מסוגל לתקוף אלפי מטרות ביממה אחת!

ולגבי הבנינים "רבי הקומות" ש"הותקפו" - הרושם שנוצר כששומעים את זה הוא שמדובר במיטוט של בנינים עם קומות רבות שיביא נזק גדול לחמאס. אבל האמת היא שאפשר לראות בבירור בקטעי הוידאו שמשודרים מהרצועה, שחלקם אינם אלא בנינים קטנים, נמוכים, בעלי כמה קומות בודדות, וחלקם כלל לא מושמד אלא רק סופג פגיעה.

6. מספר ההרוגים בתוך עזה עדיין רחוק מאוד מיכולות ההשמדה של צה"ל. צריך להפעיל את חיל האוויר באופן מסיבי, חיל הים צריך לכתוש מטרות חוף, הארטילריה המדויקת (טילי תמוז, רקטות מדויקות) חייבת להיכנס לפעולה מסיבית. ועוד לא דיברנו על העיקר - פעולה קרקעית שתביא לחיסול אלפי מחבלים ומיטוט החמאס!

7. העובדה שאחרי 48 שעות יש עדיין 6-7 מוקדי לחימה פעילים, ושלמרות ההשקעה של מיליארדים במכשול התת קרקעי - יש חשד לשתי מנהרות (בכפר עזה ובקיבוץ בארי) - היא כשלון גדול. 

לכל אחד מ- 6-7 היישובים הללו צריך להכניס יחידת עלית - כמו גדודי הסיור של גולני, צנחנים, נח"ל, גבעתי, גדודי חטיבת הקומנדו (שזה אגוז, מגלן,דובדבן), בסיוע צמוד של מסוקי קרב ומל"טים חמושים - ולגמור את הבושה הזו!

8. השייטת עושה פעולות נפלאות ומצליחה בגדול בסייעתא דשמיא - אבל צריך ליזום ולהפתיע ולא רק להתגונן ולתפוס את המחבלים "על החוף". ראינו רק עכשיו מה שווה הגנה לבדה - כאשר קו ההגנה הישראלי מול הרצועה נפרץ. חייבים פעולות יזומות - כל היום וכל הלילה - להתיש ולשבור את האויב. צריך לתקוף את המעגנים של החמאס ולמחוק לגמרי את כל התשתית הימית שלו, וגם את התשתית האזרחית שאותה הוא מנצל (רציפים וכו'). בעזה צריכים להבין: כל מה שהחמאס משתמש בו - הוא מטרה לגיטימית.

תנו לצה"ל לנצח - לצאת למתקפה אמיתית, לא בדיבורים אלא במעשים - לתקוף בכל העוצמה ובלי "הקש בגג" - מהים, מהאוויר ומהיבשה.

לאור המלחמה: הוראות הבטיחות מהרבי שליט"א מלך המשיח

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...