• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

פרשנות / איראן היא המתכננת וחמאס הוא המבצע

שלב אחרי שלב כך פרצה המלחמה הנוראה בתולדות ישראל. הפרשן אבישי איפרגון במאמר על המהלכים שהובילו לפריצת המלחמה והמסקנה איראן היא המתכננת!
איראן היא המתכננת וחמאס הוא המבצע
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כמו שכבר כתבתי - נראה לי יותר ויותר שאיראן היא שעשתה עבור החמאס את התכנון של הפעולה הנוראית הזו.

כבר עכשיו ברור שהפעולה הזו כללה:

1. תכנית הונאה והטעיה של צה"ל - בשבועות האחרונים היו הרבה אירועים צמודי גדר, שלמעשה "הרדימו" את המערכת שלנו, כי הם חזרו על עצמם, ללא תקיפה של הגדר עצמה. חמור מכך, ייתכן הם שימשו את החמאס כמסווה להטמנת מטעני חבלה שפרצו את הגדר אתמול!

2. תרגולים מסיביים - תרגילים כאלו נערכו הן ע"י החמאס והן ע"י הג'יהאד, וכללו תנועה של מאות מחבלים על רכבים מהירים והסתערות רגלית על המוצבים לאחר פריצת המכשולים והגדרות. אמנם, בצה"ל עקבו אחרי התרגילים הללו, אבל נראה שלא ייחסו להם חשיבות יתירה. ממש כמו במלחמת יום הכיפורים, חשבו ש"חמאס לא יעיז" ושאם חמאס ינסה אז חיל האוויר יגמור אותו.

במציאת - חאמס העיז וניסה, וחיל האוויר לא הגיע, בשל 2 סיבות מרכזיות, שהיו חלק מהתכנית האיראנית.

3. סיבה הראשונה - נטרול מערך התצפיות. באיראן הינו היטב, לדעתי, שהלב של מערך ההגנה הצה"לי הוא התצפיות, הן שמספקות את המודיעין והן שמאפשרות את הפעלה מערך ההגנה האווירי והרגלי. לכן, לפי העדויות שמתפרסמות - צלפים של החמאס ירו והרסו מצלמות (על פי עדות של תצפיתניות), ותצפיות אחרות, וגם המערכות האוטומטיות של "רואה יורה" - הותקפו באמצעות רחפנים שהטילו עליהן פצצות.

יתכן מאוד, שהופעלה גם לוחמה אלקטרונית ששיבשה מערכות רדיו - הענין הזה בוודאי יבדק.

4. בשלב הבא, לאחר הנטרול של רוב התצפיות, נעו מחבלי החמאס במהירות, ופרצו בקלות את הגדר באמצעים שונים (או ע"י המטענים שכבר הוטמנו שם), ואז הם הסתערו על המוצבים של צה"ל - מחסום ארז במיוחד - שהיו מאוישים בדלילות בגלל החג. 

כפי שרואים בקטעי הוידאו שחמאס צילם מהפריצה למוצבים, חלק נכבד מהחיילים היו בכלל לא לבושים במדים וללא נשק, דהיינו שהם לא היו בכוננות מינימלית. החיילים המעטים שכן היו בכוננות לא יכלו לעמוד מול עשרות המחבלים שהיו חמושים היטב גם ב RPG וברימונים!

5. אחד היעדים הראשונים שהותקפו - מפקדת אוגדת עזה. העובדה שהמפקדה הזו הותקפה מראה על תעוזה יוצאת דופן. יש במפקדה הזו נגמ"שי "אכזרית", חיילים רבים, מחסני נשק וכו'. ולמרות זאת היא הותקפה, וזה משום שלדעתי, איראן רצתה קודם כל "לנטרל את המח" ששולט על כל הפעילות בדרום - שזו מפקדת אוגדת עזה.

ברגע שהמפקדה הזו נכבשה, וברור לי שחמאס גם איבד מחבלים לא מעטים במלחמה עליה - אז כל מערך ההגנה של צה"ל בדרום נפגע קשות. כי מתוך המפקדה הזו מנהלים גם את כל הפעילות של חיל האוויר, באמצעות מכלולי תקיפה ותאי לחימה שונים, שיש בהם ציוד קשר מיוחד ומערכות מיוחדות שמקשרות בין בסיסי חיל האוויר, טייסות המסוקים, טייסות המל"טים וכו', וכן גורמי אש שונים - ארטילריה, טילי תמוז, טנקים וכו'.

ברגע שהמוח נוטרל - כל הפעילות של צה"ל שותקה.

לכן חמאס - לדעתי בהנחיה איראנית - הפעיל כח גדול כדי לכבוש אותה (ושילם על כך מחיר) - והיא אכן נכבשה.

וזה מה שגרם לחלק נכבד מהכאוס ששרר אתמול, ולדעתי זה משפיע עד עכשיו!

כי רוב החיילים והמפקדים המנוסים שאיישו אותה - נהרגו, נפצעו, או נלקחו בשבי!

6. המידע המודיעיני שהיה ברשות החמאס מראה על תכנון מדוקדק והכנה מפורטת . חבר הכנסת אלמוג כהן מ"העוצמה יהודית" שהזדרז למילואים, העיד שהוא וחבריו הוציאו מהווסט של אחד המחבלים שהם הרגו, תצלום אוויר של אופקים - עם פירוט של בתי כנסת, אולמות שמחה, מרכזי אוכלוסיה וכו'!!!

הכנה כזו איכותית - היא לעניות דעתי תוצאה של ייעוץ והכוונה איראנית.

7. המתקפה המתואמת, על עשרות נקודות - יש עכשיו 27 פרצות בגדר!

ביחד עם תקיפה מהאוויר - של רחפנים, וחדירה אווירית של גלשני רוח,

וביחד עם תקיפה מהים - תקיפה כזו יכולה, לעניות דעתי, לנבוע רק מתכנון איראני, או לכל הפחות, מייעוץ איראני מסיבי למפקדים של החמאס.

הייעוץ הזה כלל: איתור של נקודות התורפה הצה"ליות, הכוונה להשגת המודיעין הנדרש, הכוונה לתקיפה של מפקדת אוגדת עזה וכו', ייעוץ בבניית תרגילים מתאימים, ייעוץ בבניית תכנית הטעיה והונאה, הדרכה בהסוואה של ההכנות לתקיפה, הדרכה ביצירת מעטה סודיות (בטחון קשר, צפנים, מידור) כדי לשמור על הסודיות של הפעולה.

מסקנתי: איראן היא המתכננת (או לפחות היועץ הראשי), וחאמס הוא המבצע.

בנוסף לכך איראן היא גם גורם המימון, והיא גם זו שלוחצת להוציא לפועל פיגועים.

ולכן - יש להכות בראש הנחש - באיראן עצמה.

הסכנות שמאחורי 'הסכם ברית ההגנה' עם ארה"ב

המחבל הצלף ימ"ש חוסל ב״ה | עדכונים מהלחימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...