• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

האלופים מנתחים את המערכה ומזהירים מתוצאותיה. האלוף בריק: "במבצע 'מגן וחץ' מנצח הג'יהד האסלאמי"

רב-שיח בין האלוף בדימוס יצחק בריק, האלוף במיל' גרשון הכהן ותת-אלוף במיל' אמציה חן, על מבצע "מגן וחץ" ושלושתם מסכימים כי במבצע הזה יד הג'יהד האסלאמי על העליונה • לפי האלוף בריק, הביטוי לכישלון נעוץ בכך ששלושה ימים אין חיל האויר מסוגל למנוע ירי טילים • מראיין: אורי מילשטיין
האלופים מנתחים את המערכה ומזהירים מתוצאותיה. האלוף בריק: "במבצע 'מגן וחץ' מנצח הג'יהד האסלאמי"
תת-אלוף במיל' אמציה חן, האלוף בדימוס יצחק בריק והאלוף במיל' גרשון הכהן
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

האלוף יצחק בריק: אני נדהם לשמוע את השביעות רצון של הפרשנים שאומרים ניצחנו. זו ראייה טקטית צרה, וזריית חול בעיני הציבור.

בתוך הדברים אומר האלוף את הדברים הבאים: פגיעה בבכירי הפיקוד היא לא יותר ממכה מוראלית, אבל לא פוגעת באמת ביכולת שלהם להילחם לסכן את אזרחי ישראל, ולשתק את המדינה. גם עכשיו וגם בכל הסבבים הקודמים לאחר חיסול בכירים המוטיבציה שלהם לא נפגעה - נמצאו מחליפים, והם ממשיכים ביתר שאת, ורק מגבירים. לג'יהאד האסלאמי לא נפגעה יכולת הירי הרקטי על ערי ישראל, מכיוון שמרכז הליבה של קבלת ההחלטות בפיקוד שלו, מאגרי הטילים ואתרי הייצור נמצאת במרכז הרצועה הצפוף ומתחת לבתי החולים, ולשם צה"ל לא יכול להטיל פצצות כבדות, כי יהיו הרבה נפגעים חפים מפשע.

אני נדהם לשמוע את הפרשנים באולפנים שמכריזים "ניצחנו, כי הצלחנו לגרום לחמאס לא להצטרף, לא היה איחוד זירות במלחמה אזורית, וחיסלנו לגאפ את הפיקוד הבכיר." זה ניתוח לא נכון של המערכה. הגאפ הצליח לשתק חלק משמעותי ממדינת ישראל, לגרום נזק כלכלי, לגרום ל5000 תושבי הדרום לעזוב את הבתים ולעבור למרכז, ולגרום לחרדות, זאת התכלית שלהם.

הם לא מתיימרים לנצח את הצבא, הם באו לנצח את האזרחים, ולפגוע בכלכלה ובמורל. בזה הם הצליחו. לא הצלחנו לעצור את הירי הרקטי. השביעות רצון העצמית הזו שמכריזים "ניצחנו", לא במקומה.

איך אפשר להתפאר בזה שהחמאס לא הצטרף?הרי גם אם הוא לא הצטרף עכשיו, אי אפשר לבנות על זה שהוא לא יצטרף בסבב הבא, כשהוא ירצה. איך אפשר להדהד את זה שהנה, לא נפתחה מלחמה אזורית, - וכי זה מבטיח שלא תיפתח מלחמה אזורית מעבר לפינה? הרי זה יקרה בסוף.

שמעתי אלוף בדימוס שהכריז "ניצחנו" וכשיונית לוי שואלת אותו איך אפשר להכריז ניצחון כשארגון טרור קטן מצליח לשתק חלק גדול מהמדינה, הוא עונה - "את צודקת, אבל מבחינה צבאית ניצחנו." אלוקים ישמור, וכי זו הייתה המטרה של הגאפ? לנצח את הצבא? איזה קשקוש זה. בכירי הגאפ חוסלו? עובדתית זה לא עוצר את התהליך והחזון שלהם ולא מייצר הרתעה.

לפי תת-אלוף אמציה חן, הג'יהד משיג את מטרתו להתיש את החברה הישראלית,

ולפי האלוף גרשון הכהן, המבצע משקף בעיה תרבותית חמורה בחברה הישראלית.

הערת מערכת האתר: מדובר בראייה ביטחונית של האלופים בדימוס, כמבון שעם הצורך להתכונן לאירועים המדוברים, אנו מאמנים בהבטחת תורתנו הקדושה ״אֶרֶץ אֲשֶׁר ה׳ אֱלֹקיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד עֵינֵי ה׳ אֱלֹקיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה״ (דברים יא יב), ועל פי הודעת הרבי שליט״א מלך המשיח ״ארץ ישראל המקום הבטוח ביותר בעולם״, לא יאונה שום רע לאף יהודי.

 

"הבא להורגך השכם להורגו" / אבישי איפרגון

התקיפה באיראן נועדה להעביר מסר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...