• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

על ניסיך ועל נפלאותיך / כשנס רודף נס

רצף של ניסים גלויים, המבטאים את שמירתו של הקדוש ברוך הוא על כל יהודי, ובמיוחד בארץ ישראל עליה נאמר "ארץ אשר תמיד . . עיני ה' אלוקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה" • הרבי שליט"א מלך המשיח אומר כי פרסום הנסים מזרז את הגאולה האמיתית והשלימה • לקט ידיעות מהתקופה האחרונה • לקרוא ולהאמין
כשנס רודף נס
רכב המחבלים שעלה באש (צילום: דובר צה״ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ראש המוסד חשף: "סיכלנו עשרות פיגועים"

ראש המוסד דוד (דדי) ברנע חשף בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן על הפעילות הביטחונית המתנהלת מאחורי הקלעים. בין היתר סיפר על סיכול הפיגוע נגד יהודים בטורקיה ואמר: "עמדנו כחוט השערה מפגיעה בבני עמנו. הכוונות כבר היו על הראשים בפועל".

בדבריו הוא גילה כי "בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים של איראן נגד ישראלים בחו"ל, בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה ובעוד מקומות רבים נוספים בעולם, רגע לפני הלחיצה על ההדק. בכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג והסגירו בחקירה את יעד ניסיון הפיגוע".

הוא הוסיף ואמר כי "איראן מובילה קמפיין חובק עולם לפגיעה בישראלים וביהודים ורק עקב היותם ישראלים ויהודים. כל מקום וכל אמצעי כשר בראייתם".

מחבל נתפס ביפו עם נשק, בדרכו לפיגוע

צוות יס"מ של משטרת תל אביב עצר לפני כחודש פלסטיני שוהה בלתי חוקי, שהעלה את חשדם. לאחר בדיקה מצאו בתיקו רובה תת מקלע יחד עם שני מטעני צינור.

שמו של המחבל שנתפס הוא מחמד מינאווי, פלסטיני בן 20 תושב העיר שכם. המחבל סיפר שהגיע באמצעות מונית, ירד באזור המלונות בתל-אביב והתחיל לצעוד רגלית לכיוון יפו. "חיפשתי מקום הומה אדם", אמר בחקירתו.

השוטרים שעצרו את המחבל סיפרו: "במהלך פעילות יזומה זיהינו בן אדם חשוד. התיק שלו היה כבד ובצבץ ממנו ברזל. לקחנו את התיק וזיהינו בו נשק". מפכ"ל המשטרה אמר בזירה: "אני מודה לשוטרים שעושים עבודה קשה לאורך שעות היום. אני מודה להם על הפעולה המקצועית שלהם. בזכותם נמנע פיגוע".

"העירנות של שני שוטרי יס"מ מנעה פיגוע בסדר גודל גדול", הדגיש המפכ"ל.

יצויין כי במהלך אותו לילה התרחש ניסיון פיגוע נוסף, כשמחבל תקף חייל באמצעות פטיש. האירוע התרחש סמוך לכפר ביתין שבבנימין. החייל, נהג קו של חטמ"ר בנימין, נפצע קל בראשו וירה לעבר המחבל. על גופתו של המחבל נמצאה סכין.

מעצור בנשק המחבל מנע ממנו להמשיך בפיגוע

בעיצומו של החופש הגדול הגיע מחבל חמוש לחניון קבר דוד המלך בעיר העתיקה, שם הבחין ביהודים רבים הממתינים בתחנת האוטובוס הסמוכה לחניון. הוא התכונן לביצוע הפיגוע תוך כדי שהוא צועד לעבר הכניסה לחניון.

בשלב זה הוא החל לירות מטווח קצר לעברם של שני יהודים שעמדו בגבם אליו. לאחר מכן המשיך לירות לעברם של אחרים שעמדו סמוך לדלת האחורית של האוטובוס, תוך שהוא מנצל את העובדה שנהג האוטובוס מתעכב כדי לסייע לעגלה לעלות לתוך כלי הרכב הציבורי. במהלך בריחתו מן הזירה הנאשם ירה לעברו של נהג רכב שעמד בכביש, והקליע פגע באשתו ההרה של הנהג. בשלב זה התקלקל ככל הנראה כלי הרצח, ומעצור באקדח מנע ממנו להמשיך ולירות בחפים מפשע.

בשלב זה, נמלט המחבל לעבר שכונת סילוואן, כשהוא משליך את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו וממשיך לשאת את האקדח והסכין.

תפילות נערכו לשלומם של הפצועים, יחד עם הודיה להקב"ה על מניעת אירוע חמור בהרבה שעלול היה להתרחש.

פיגוע ליד מודיעין: שמונה פצועים קל

שמונה בני אדם נפצעו באורח קל מאוד בפיגוע שבוצע בצומת מודיעין מערב שבכביש 443. האירוע התרחש בשעה שהמחבל, ממזרח ירושלים, ניסה לפתוח דלתות של מכוניות שחיכו בצומת, תוך כדי שהוא שולף סכין ומרסס לעבר הנהגים והנוסעים גז פלפל.

בהשגחה פרטית, שהה במקום לוחם מג"ב בן 57 שלא היה באותה שעה בעת מילוי תפקידו, יחד עם אשתו, והוא זה שירה למוות באקדחו האישי במחבל וחיסלו, ובכך מנע ממנו להמשיך בפיגוע.

במהלך מאבקו של המחבל, הוא פצע קלות בידו גבר בן 39 וגבר בן 23. בנוסף, ריסס גז מדמיע לעבר הנהגים והנוסעים בשני כלי רכב.

מלבד שני הגברים שסבלו מחתך שטחי, טיפלו צוותי מד"א בזירה גם בחמישה בני אדם שנפגעו מגז מדמיע.

צה"ל השמיד מנהרת טרור שחדרה לישראל

בעיצומו של חודש מנחם אב (אוגוסט) הצליחו כוחות צה”ל לחשוף ולסכל מנהרת טרור. המנהרה של ארגון הטרור חמאס הכילה שתי הסתעפויות לכיוון שטח ישראל.

חפירת המנהרה התבצעה בעומק עשרות מטרים מתחת לאדמה מצפון רצועת עזה, והיתה אמורה להגיע ככל הנראה עד לקיבוץ עלומים.

"צה”ל פועל באופן סמוי וגלוי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה והוא לא יאפשר כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע", נאמר בהודעת דובר צה”ל. "צה"ל ערוך למגוון רחב של תרחישים למול רצועת עזה, בסיומו של מבצע עלות השחר".

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני אמר כי: "בשבועות האחרונים פועלים כוחות אוגדת עזה במרחב החטיבה הצפונית לסיכולה של מנהרת טרור של ארגון החמאס. מדובר במנהרה התקפית בעלת שתי הסתעפויות, אשר חצתה לשטח ישראל אך לא חצתה את מרחב המכשול הביטחוני החדש, ועל כן לא היוותה באף שלב סיכון לתושבי ישראל.

"מדובר בתוואי מנהור שהותקף במהלך מבצע ‘שומר החומות’, הודות לאינדיקציות שהתקבלו במכשול החדש על הימצאותו במרחב. בתקופה האחרונה, זיהינו מאמצים לשיקום תוואי המנהור הישן, ולאחר ביצוע חקר איתרנו את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות.

"סיכול המנהרה מצטרף לשורה ארוכה של מבצעים גלויים וחשאיים אשר הובילו לפגיעה קשה בפרוייקט מנהרות הפשיטה של חמאס ואנחנו נוסיף לרדוף אותם" אמר.

בולען נפער בכביש איילון, אין נפגעים

בולען גדול נפער במפתיע בנתיבי איילון לכיוון דרום, סמוך למחלף השלום בתל אביב. בחסדי שמים, איש לא נפגע, אבל עקב קריסת הנתיב הימני בכביש, נחסמה הרמטית היציאה.

הנהגים הופתעו לראות בשעות הבאות את הבולען, כשכולם מבינים שנעשה פה נס. "לא היה חסר הרבה, כדי שהבולען יפתח בזמן בו היו עליו רכבים, והיה עלול לגרום לנזק כבד, ואף לתגובת שרשרת לא עלינו", אמרו.

במהלך השבועות שלאחר מכן, נחסם הכביש לנסיעת רכבים עד לתיקון התקלה, כשהחונים מקצועיים מנסים לאתר את מקור הבעיה ולפתור אותה באופן שהבעיה לא תשנה בעזרת ה'.

אוקראינה: טיל נחת בסמוך לאוטובוס חילוץ יהודים - אין נפגעים

אוטובוס לחילוץ יהודים ניזוק לפני כשבוע מטיל רוסי שנחת בסמוך אליו והתפוצץ, זאת בשעה ששהה בסמיכות לתחנת הרכבת המרכזית של דנייפרו במרכז אוקראינה. בזמן הפגיעה שני אנשי צוות ישנו בו וניצלו בנס, אך לקו בחרדה ונזקקו לעזרה ראשונה במקום. שמשותיו של האוטובוס-אמבולנס נופצו ונסדקו. נזק רב נגרם למכוניות ולרכוש נוספים באזור פגיעת הטיל.

אוטובוס זה משמש, כמו רכבים דומים, לחילוץ מהערים במדינה אל מחנות פליטים או לשדות תעופה במדינות השכנות, כשמשם מועברים היהודים לארץ הקודש.

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר 'פדרציית הקהילות' אמר כי "רק בנס לא היו נפגעים בגוף באירוע הזה. מתחילת המלחמה חילצנו כ-40 אלף יהודים באמצעים שונים - כולל ברכבות ששכרנו במיוחד. הפגיעה באוטובוס-אמבולנס תפריע לחילוצים, עד שנתקן את הנזק, אבל אנחנו ממשיכים בפעילות יחד עם רבני הערים ושלוחי חב"ד. כל עוד יש כאן יהודים שזקוקים לנו - אנחנו כאן לצידם".

נס בבקעת הירדן: המחבלים עלו בלהבות

טנדר ובו מחבלים ארב לאוטובוס בבקעת הירדן, ולאחר עקיפה הם השליכו לעברו בקבוק תבערה והשפריצו עליו בנזין. מיד לאחר מכן חסמו את האוטובוס ופתחו לעברו באש. נהג האוטובוס ירד לשוליים והחיילים שהיו בתוכו פתחו באש לעבר המחבלים. אל"מ מאיר בידרמן, מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אמר כי הירי "צמצם את הסכנה ליושבי האוטובוס והבריח את המחבלים".

כאשר ניסו המחבלים להימלט מהמקום, החל רכבם לבעור. שניים מהם נתפסו במקום כשהם פצועים וסובלים מכוויות, לאחר שתוכניתם להעלות באש את יושבי האוטובוס גרמה להתלקחות רכבם.

בפיגוע נפצעו שני בני אדם באורח בינוני. שלושה בני אדם נוספים נפצעו קל מרסיסי זכוכית, אך ללא ספק אירע פה נס ענק, בהימנעות הוצאת תכנונם של המחבלים לפועל.

מחבלים השליכו אבן על רכב המבצעים של השליח מיצהר

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...