• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

"מי שיש לו נשק שיבוא מהר": תושבי אלעד מספרים על רגעי הפיגוע

"שמעתי צעקות ומיד רצתי לכיוון" - תושבי אלעד מספרים על הדקות הראשונות בפיגוע • לוחמי ימ"מ סורקים כעת אחד המחבלים, בזמן שהרמטכ"ל ושר הביטחון מקיימים התייעצות
"מי שיש לו נשק שיבוא מהר": תושבי אלעד מספרים על רגעי הפיגוע
צילום מסך, דוברות המשטרה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"ישבנו בבית הכנסת באמצע שיעור תורה, פתאום נכנס מישהו, דפק על השולחן וצעק "אם יש למישהו נשק שיבוא מהר! יש בחוץ פיגוע", כך מספר אחד התושבים שהגיע לזירת הפיגוע באותן דקות, "ראיתי שם כמה ילדים קטנים מבולבלים ונפחדים, ולקחתי אותם הביתה".

"שמעתי צעקות, ומיד רצתי לכיוון הרעש", מספר תלמיד ישיבה שלומד סמוך, "כשהגעתי ראיתי אנשים שוכבים על הרצפה מחוסרי הכרה".

תלמיד נוסף מאותה ישיבה מספר: "עמד פה שוטר שיכל לירות במחבלים, אבל הוא ברח. זה פאדיחה של המשטרה שהמחבלים הצליחו לברוח".

מתנדב מד"א 'צוות הצלה' מוטי צינווירט מסכם את הרגעים הקשים: "הייתי בסמוך למקום האירוע, כשלפתע נשמעו צעקות לעזרה. מצאתי מבוגר עם פציעה חודרת כשהוא נמצא סמוך לרכבו. הענקתי לו סיוע רפואי ראשוני ובהמשך מיהרתי להעניק סיוע רפואי לעוד נפגעים שנמצאו שרועים במדרגות ובשטח הפארק העירוני.

תוך כדי הטיפול זעקו ניצולים לעברינו להימלט, היות והמחבל עדיין פוגע באנשים אך לא היינו מסוגלים לנטוש את הנפגעים ברגעים הקשים בשעה שהם מדממים".

מוטי מוסיף: "לצערי הרב, האירוע הזה ייחרט עמוק בליבי. בכל שנות פעילותי כחובש רפואת חירום, לא נתקלתי בזירה קשה כל כך של מספר נפגעים עם פציעות חודרות משמעותיות, תושבי העיר שייצאו בסך הכל לנשום אוויר צח בפארק, וסיימו את חייהם בצורה קשה כל כך.

מדובר בטבח ומרחץ דמים שמזכיר ימים אפלים בתולדות ישראל. תקוותי שאני ויתר כוחות ההצלה שטיפלו באירוע המחריד יוכלו לחזור לשגרת חייהם אחרי המראות הלא פשוטים שראו".

מיד לאחר הפיגוע הקשה באלעד לפני כשעתיים, נפרסו מחסומים משטרתיים בכניסה לקלקיליה וכפרים נוספים שאליהם על פי ההערכה נמלטים המחבלים.

זהותו של אחד המחבלים ידועה למערכת הביטחון, ובצמרת הביטחונית כבר בודקים אפשריות כיצד לתפוס את המחבל.

שר הביטחון בני גנץ ורמטכ"ל הצבא אביב כוכבי מקיימים כעת התייעצות ביטחונית בעיר אלעד, בנוגע להמשך הפעולות הלילה ובתקופה הקרובה.

הנפגעים כולם פונו מהזירה, חלקם למרכז הרפואי בלינסון.

לוחמי ימ"מ רבים לצד אנשי שב"כ פשטו על העיר במטרה לדלוק אחד סייענים - באם ישנם.

ההערכה כעת שהמחבלים יצאו מהעיר. חשש כי המחבלים בדרכם אל מחוץ גבולות ישראל.

המשטרה מזהירה את הציבור כי המחבלים עוד לא נתפסו, ומסוכן להגיע לאזור. עיריית אלעד הנחתה את התושבים להיסגר בבתים עד להודעה חדשה.

ברשתות כבר מזכירים את נאומו של ראש חמאס יחיא סנוואר ימח שמו, שקרא לערבים לרצוח יהודים "באמצעות רובה, ומי שאין לו רובה - באמצעות גרזן או סכין" - כך לדבריו.

המחבל המבוקש פתחי חזאם, אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, קרא כעת בג'נין להתפלל את "תפילת הניצחון" עבור המחבלים.

כעת ישנם מספר פצועים בדרגות שונות, בבית הרפואה. אמרו פרק תהילים לרפואתם:

שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם ה' עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: ה' שֹׁמְרֶךָ ה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: ה' יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: ה' יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:

יְחִי אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ לְעוֹלָם וָעֶד

דם יהודי נשפך: שלושה נרצחים בפיגוע קשה באלעד

רעידת אדמה הורגשה בישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...