• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מודים על הניסים: עשרות נסיונות לפיגועים ללא הצלחה

עשרות נסיונות לפיגועי ירי נגד חיילים ואזרחים יהודים שאירעו בחודש האחרון, לעומת נרצח יהודי אחד • אין להמעיט בחומרת האירועים, אך במקביל יש להודות לקדוש ברוך הוא על הניסים
מודים על הניסים: עשרות נסיונות לפיגועים ללא הצלחה
חיילי צה''ל במוצב אביתר, ברקע כפר פלסטיני (צילום: יוסי פילצר)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אמש דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים כי במהלך פעילות של חיילי צה''ל בעיר ג'נין, פתחו עליהם מחבלים ערביים בירי - ובנס האירוע נגמר ללא נפגעים יהודים.

המחדל הזה, מצטרף לשורה ארוכה של פיגועי ירי בחודשים האחרונים: השבוע, במהלך הכניסה החודשית לקבר יוסף הצדיק בשכם, מחבלים ערביים ממחנה הפליטים 'בלאטה' בשכם החלו לירות לעבר חיילי צה''ל - גם באירוע הזה לא נפגעו יהודים.

לפני כשבוע התפרסמו סרטונים מתוך רשת הטיקטוק, המתעדים כיצד מחבלים ערביים פותחים בירי על חיילי צה''ל באזור היישוב בצפונה 'אביתר' - שלוש פעמים בלילה אחד!

גם בכפר הפלסטיני טובאס, לפני שבוע, מחבלים ירו על חיילי צה''ל - ולא הצליחו לפגוע באף אחד.

בסוף חודש טבת האחרון, מחבל ערבי פתח בירי חי לעבר חיילי צה''ל סמוך לישוב פסגות. בנס, המחבל לא הצליח לבצע את זממו, והחיילים חיסלו אותו. בכלי התקשורת השונים לא התעסקו יותר מידי במחדל החמור, ובמקרה הטוב פרסמו על "פלסטיני שנהרג מאש צה''ל".

לפני קצת יותר מחודש, אירע פיגוע ירי בו שני מחבלים ערביים רצחו ביריות את תלמיד ישיבת חומש יהודה דימנטמן הי"ד. בעקבות כך החלו עליות לחומש, ובמקביל בכפר בורקא הסמוך החלו התושבים הערביים בהתפרעויות יומיות, כאשר במהלכם דווח מספר פעמים על כך שהמתפרעים פתחו בירי לעבר החיילים.

חלילה מלהפחית בחומרת האירועים, ועל הצבא והממשלה מוטלת החובה לתפוס את המחבלים ולהעמידם לדין, גם כשלא הצליחו לבצע את זממם. אך לא ניתן להתעלם מהניסים שרואים בכל יום, כיצד הקדוש ברוך הוא שומר ומגן על בניו בארץ הקודש בפרט, ובעולם כולו.

___

מקורות לפיגועי הירי: דוברות צה''ל, דוברות הצלה ללא גבולות יו"ש, רשת قدس.

נסיון פיגוע דקירה אירע בצומת גוש עציון

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...